mugne tøjklemmer
Fra : Leif Neland

Dato : 07-06-06 21:20

Fletkurven med træ-tøjklemmer er blevet efterladt ude i regnvejr, og nu er
kurv og klemmer blevet mugne og klemmerne sætter sorte mærker på tøjet.

Hvad gør man ved det?

Leif

Fra : Max

Dato : 07-06-06 22:02

Hej Leif

> Hvad gør man ved det?

Smider dem i pejsen og køber nogle
af plastik.

Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-06-06 22:15

> Smider dem i pejsen og køber nogle
> af plastik.

Plastikklemmer holder ikke. De dur kun til sådan et vingestativ inde i
stuen.

Træklemmerne kan vaskes, og skal så tørre godt. Lad være med at pakke dem i
kurv efter brug, men lad dem hænge på snorrene.

Mvh Maria

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-06-06 00:35

Leif Neland skrev:

> Hvad gør man ved det?

Skyl dem med klorin.
Hans

Fra : jones_net

Dato : 08-06-06 07:57

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message
> Fletkurven med træ-tøjklemmer er blevet efterladt ude i regnvejr, og nu er
> kurv og klemmer blevet mugne og klemmerne sætter sorte mærker på tøjet.
>
> Hvad gør man ved det?

De kan renses som andre foreslår, men kig lige prisen på nye, og overvej om
det er fruens tid værd at rense dem...

/J

Fra : Leif Neland

Dato : 08-06-06 08:17

jones_net wrote:
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> De kan renses som andre foreslår, men kig lige prisen på nye, og
> overvej om det er fruens tid værd at rense dem...

Det er nu min tid. Mandschauvinist!

Leif

Fra : jones_net

Dato : 08-06-06 08:23

> Det er nu min tid. Mandschauvinist!

Narj... jeg er i hvert fald ikke mandschauvinist!
(Men husk at din timeløn under rengøringen er højere...)

/J

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-06 08:57

> Narj... jeg er i hvert fald ikke mandschauvinist!
> (Men husk at din timeløn under rengøringen er højere...)

hehe )

Mvh
Morten

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-06-06 08:38

On Wed, 7 Jun 2006 23:14:33 +0200
"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:

> Plastikklemmer holder ikke. De dur kun til sådan et vingestativ inde
> i stuen.

hvorfor er det lige at du mener de ikke holder? vi har da meget glæde
af at bruge den udendørs igennem flere år og i modsætning til
træklemmerne så lever der ikke en halv bakteriefarm i hver.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-06-06 15:08

Leif Neland wrote:
> Fletkurven med træ-tøjklemmer er blevet efterladt ude i regnvejr, og
> nu er kurv og klemmer blevet mugne og klemmerne sætter sorte mærker
> på tøjet.
>
> Hvad gør man ved det?

Rodalon. Vask af og lad tørre. Brugsanvisning på flasken.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-06-06 15:21

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> Rodalon. Vask af og lad tørre. Brugsanvisning på flasken.

Glemte lige et andet fif.
Læg dine tøjklemmer i en 10% atamonopløsning hvert forår og du undgår
gentagelser.

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-06-06 08:30

On Thu, 8 Jun 2006 17:51:14 +0200

> Plastikklemmer knækker i frostvejr og kan ikke tåle sollys uden at
> blive møre. De er glatte, og når det blæser bare en lille smule, så
> ryger tøjet ned. Jeg har aldrig haft plastklemmer mere end et år.
> Hvor får dine klemmer bakterier fra? Og hvad betyder det? Du skal jo
> ikke spise dem

køb nogle ordentlige plast klemmer så vores er vel 5 år gamle nu og
er ikke glatte. De har riller på tværs og holder tøjet godt på plads.
Jeg plejer ikke at have tøj hængende til tørre om vinteren (det tørrer
sgu ikke rigtig men klemmerne ligger da i et skur hvor der fra tid
til anden er frost.
Bakterier - prøv at have et stykke træ i et fugtigt miljø et stykke tid
og se så hvordan det serud med bakterier (mug fra tidligere indlæg er
jo kommet af samme årsag). Og så siger folk her: jamen jeg holder mine
klemmer tørre! men de sidder jo ligesom og holder på noget vådt tøj og
det alene er nok. Og hvorfor så hænge sig i bakterierne? vel af samme
årsag som når du vasker hænder efter toilet besøg. Jeg gider bare ikke
vaske hænder hver gang tøjet er blevet hængt op.

Fra : Tina

Dato : 23-06-06 22:16

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kurv og klemmer blevet mugne og klemmerne sætter sorte mærker på tøjet.

Dette er ikke et svar på dit spørgsmål, men blot for at fortælle, at hvis du
kigger på denne side: http://www.personalehandel.dk/site.aspx og søger på
klemmer, så får de min allerbedste anbefaling. Jeg har ikke brugt andre de
sidste godt 20 år, og har kun udskiftet dem to gange (tror faktisk kun det
er een gang!) De bruges både sommer og vinter, men de sidder ikke på snoren
hele tiden - kun når der tørres tøj. Og de kan nemt klare sengelinned i
blæsevejr. Mvh Tina