"billedbog" - fotoalbum
Fra : Stefan Køberl

Dato : 07-06-06 17:31

Hej.

Jeg skal sandsynligvis igang med en side, hvor der KUN skal
læsses billeder over på. Jeg har værte på en såkaldt 'lejrtur',
og skal præsenterer alle mange hundrede billeder over en
hjemmeside.

Jeg ville høre om jeg bare skal læsse billeder over på siden,
eller om det er bedre med et album, eller lignende. (Jeg hælder
personligt mest til albummet da det nok vil være mere
overskueligt.)

Har i nogle links/idéer til et album, hvis dette er den bedste
metode?

Og et sidste spørgsmål. Kan www.frac.dk's webhotel bruges til så
mange billeder?

Mvh . Stefan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-06-06 21:04

Stefan Køberl skrev:
> [...]
> overskueligt.)
>
> Har i nogle links/idéer til et album, hvis dette er den bedste

Prøv at kikke på http://jalbum.net/
Programmet laver selv billederne om til hjemmeside. Den er gratis
og på dansk.
Vil du ikke have billederne på din egen hjemmeside er
http://www.flickr.com/ eller http://www.23hq.com/ et sted du kan
have dem til at ligge.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : jopa

Dato : 07-06-06 21:28

Stefan Køberl skriblede bla:

> Og et sidste spørgsmål. Kan www.frac.dk's webhotel bruges til så
> mange billeder?

Tilsyneladende.
Fandt da en her http://www.jbsn.frac.dk/index.php
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Thore

Dato : 07-06-06 21:46

On 07 Jun 2006 16:30:36 GMT, Stefan Køberl <steffi100_2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>overskueligt.)
>
>Har i nogle links/idéer til et album, hvis dette er den bedste

Jeg bruger Web Album Generator fra http://www.ornj.net/ en del...
Freeware.

>Og et sidste spørgsmål. Kan www.frac.dk's webhotel bruges til så
>mange billeder?

Det ved jeg ikke noget om..

Thore Sorensen - kasserer og redaktør
Hvidovre Motor Klub / DASU 096
www.hmok.dk - www.RacePhoto.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-06-06 23:05

Stefan Køberl wrote:

> Og et sidste spørgsmål. Kan www.frac.dk's webhotel bruges til så
> mange billeder?

Gang din billedstørrelse med antallet af billeder. Så kan du se, om det
overstiger de 25 MB, som du har mulighed for hos frac.dk.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Stefan Køberl

Dato : 08-06-06 10:53

Mange tak allesammen, vil tage et kig på det senere ;)

> Gang din billedstørrelse med antallet af billeder. Så kan du se, om det
> overstiger de 25 MB, som du har mulighed for hos frac.dk.

Ja det er en go idé, men ved pt. ikke hvor mange billeder der præcis er.
Men jo som sagt kan jeg jo regne max. antallet ud, og se om det nogenlunde
vil dække mine behov;D

Men tak for hjælpen - vender sandsynligvis tilbage med flere spørgsmål om
emnet.

Fra : Stefan Køberl

Dato : 08-06-06 21:25

Hej igen.

Så er de programmer(http://jalbum.net/ og http://www.ornj.net/)

- testet, og det er da utroligt hvor godt et materiale man får ud
af sådan nogle forstående og enkle programmer. Det var lige det
jeg skulle bruge, så endnu engang tak :) (De kan roligt anbefales
hvis andre overvejer at lave et fotoalbum ;))

Men lige en sidste ting: Kan fotoalbummet læses i alle browsere?

Mvh. Stefan Køberl

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-06-06 22:42

Stefan Køberl wrote:

> Men lige en sidste ting: Kan fotoalbummet læses i alle browsere?

Hvis du ikke lægger det ud og kommer med et link til det, er det kun dig
selv, der har mulighed for at teste det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Stefan Køberl

Dato : 09-06-06 06:13

> Hvis du ikke lægger det ud og kommer med et link til det, er det kun dig
> selv, der har mulighed for at teste det.

Her er de to links:

www.infoscape.dk/Warhammer

www.infoscape.dk/album

Det kan komme til at se noget flottere ud - det er bare tilfældige
billeder, og nogle hurtiglavede albums :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-06-06 22:42

Stefan Køberl wrote:

> www.infoscape.dk/Warhammer
>
> www.infoscape.dk/album

Begge sider fungerer i Firefox, Opera og Internet Explorer

> Det kan komme til at se noget flottere ud - det er bare tilfældige
> billeder, og nogle hurtiglavede albums :)

Jamen, det var heller ikke billederne, vi skulle se - det var funktionen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Stefan Køberl

Dato : 10-06-06 11:47

> Begge sider fungerer i Firefox, Opera og Internet Explorer

Det var godt :) MAnge tak for hjælpen.

> Jamen, det var heller ikke billederne, vi skulle se - det var funktionen.

Nårh ja - det er da os rigtigt :)

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-06-06 01:59

Stefan Køberl skrev:

> - testet, og det er da utroligt hvor godt et materiale
> man får ud af sådan nogle forstående og enkle
> programmer.

Må vi ikke se det? Det er rart at vide for andre med samme
problem hvordan det er kommet til at se ud.

> Det var lige det jeg skulle bruge

Giv lige et link så vi kan se resultatet!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Stefan Køberl