S. A. wrote:
> Hej
Hej Benjamin
>
> Har som flere andre bestilt en linie hos Fullrate. Det gjorde jeg 1/5
> Først d. 1/6 får jeg en dato for oprettelsen.
/* snip */
Ja, der er desværre et generelt flaskehalsproblem hos ejeren af
kobberlinjerne netop nu (se evt. Fullrate blog:
http://www.fullrate.dk/blog/2006/06/fullrate_succes.html)
/* Ja, jeg er ansat i Fullrate */
> Det skriver så tilbage, at når man skriver udbyder kan det ikke undgås
> at man vil betale til 2 i en periode.
>
> Men dette er altså en hel måned.
> Der er måske ikke så meget at gøre ved det. Nogen ideer?
>
> Men hvis Fullrate overtager linien d. 23/6, så stopper min linie hos
> Cybercity med at virke, og så kan jeg vel brokke mig til Cybercity
> over at de ikke leverer det jeg har betalt for?
> Eller kan jeg (i modsætning til hvad Fullrate siger) have 2 linier i
> en periode?
>
> Jeg forstår ikke at der er lidt mere styr på sådan noget, ligesom med
> portering af telefonnumre?
>
Det er slet ikke OK at du eller andre venter så længe på en bekræftelse
for overflytning til en ny udbyder. Det er heller ikke inden for
rammerne af de aftaler der gælder på tværs af telebranchen.
Som du selv præcist nagler problemet fast, så er årsagen udover
flaskehalsen, at der (endnu) ikke er en indarbejdet (branche-)rutine for
overdragelse "portering" af kobberlinjer.
Det kommer - i disse uger !
Når det er sagt, så vil der selv i det mest problemfri leverandørskifte
kunne opstå overlappende perioder, fordi abonnementet tit har en anden
løbetid end den tekniske overflytning (som tit er bestilt "hurtigst
muligt").
Men du - og andre i samme situation - skal ikke bøde unødigt for at du
har valgt at skifte midt i en periode med travlhed hos kobberejeren, så
vi vil gøre en indsats for at mindske smerten - følg med ovre på
Fullrate bloggen.
Mvh,
Stig
Fullrate direktør