open fil
Fra : lejf jessen

Dato : 07-06-06 12:21

Hej!

Har lige genopgraderet til dapper drake - nu mangler der så en del
filer. Når jeg så prøver Sudo apt-get install, og så en sådan manglende
fil, - så siger den:

lejf@stroemer$ sudo apt-get install gstreamer0.8-caca
E: Kunne ikke opnå låsen /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resursen
midlertidig util gængelig)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is
another proc ess using it?
lejf@stroemer$

Når jeg så går ind og vil redigere denne "lock" fil, så får jeg en
"fatal Error"

Nogen der kan sige hvordan jeg får lukket denne fil - eller kommer
videre - jeg mangler alle gstreamer bad og ugly bl.m.a.

--
Mvh lejf jessen
email adresse-fjern "GRØN"

Fra : Max Andersen

Dato : 07-06-06 15:59

lejf jessen wrote:
> [...]
>
> Nogen der kan sige hvordan jeg får lukket denne fil - eller kommer
> videre - jeg mangler alle gstreamer bad og ugly bl.m.a.

Det lyder som om at du har synaptic åben samtidig eller lignende?

Max

Fra : lejf jessen

Dato : 07-06-06 16:28

Max Andersen skrev:

> Det lyder som om at du har synaptic åben samtidig eller lignende?

Hej Max!
Tak for dit svar. Nej det havde jeg ikke, men måske er det slet ikke
det, der er problemet?
Da jeg ikke fik sat "hak" ved "Multiverse repository" i går under
opgraderingen, så stod der, at det man ikke satte "hak" ved, - ville
blive slettet

Jeg kan se at jeg mangler alting fra dette repository.
Jeg kan ikke finde nogen steder, hvordan man bringer dette frem igen?

Det er især ved brug af lydprogrammer, såsom Totem og lignende, der er
problemer, da jeg åbenbart skal bruge disse gstreamer filer fra "BAD" og
"UGLY", som netop findes i "Multiverse"

Jeg har efterfølgende sat "hak" ved "multiverse" i
"softwareinstillinger, men kan tilsyneladende ikke downloade dem

Fra : Per Riber

Dato : 07-06-06 17:54

lejf jessen skrev:

> Hej Max!
> Tak for dit svar. Nej det havde jeg ikke, men måske er det slet ikke
> det, der er problemet?

Fejlen opstår, når du forsøger at køre to APT-managere samtidig - måske
har du haft update-manager kørende i baggrunden.

> Det er især ved brug af lydprogrammer, såsom Totem og lignende, der er
> problemer, da jeg åbenbart skal bruge disse gstreamer filer fra "BAD" og
> "UGLY", som netop findes i "Multiverse"

Nope, de ligger i Universe.

mvh Per