Lett tun til min Scooter
Fra : Rune O. Holm

Dato : 18-06-01 00:00

Hej, jeg er en norsk student som har en Benelli Pepe 50cc
(http://www.benellimoto.it/pepe50.html). Jeg har lyst at tune den lett, jeg
har fjernet neddroslingen i udstødningen og en ring i variatoren. Den går
helt ok nå, men jeg har lyst på litt mer power.

Motoren på Pepe'n er en luftkølt Minarelli med horizontal cylinder. Det jeg
tenkte på var å bytte variator og udstødning. Da min scooter er en
retro-look scooter kan jeg ikke godt montere en værsting-udstødning som
f.eks Polini Evolution, jeg må ha en som ser original ut. Har dere noen
forslag på variator + udstødning?

En ting til, jeg skal på konsert i København i September, er det noen bra
tuningdele/scooter-forhandlere i området?

På forhånd tak

Rune Holm

Fra : RpR

Dato : 18-06-01 01:13

> [...]
>
> En ting til, jeg skal på konsert i København i September, er det noen bra
> tuningdele/scooter-forhandlere i området?

En cylinder er nok altid det første sted man burde starte. Polini Sport er
en god og billig cylinder.
Husk at omdyse karburatoren med en større dyse.

www.scooter-racing.dk har en lille butik i København, prøv at ringe til ham
og se hvad han siger =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-06-01 09:56

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> www.scooter-racing.dk har en lille butik i København, prøv at ringe til
ham
> og se hvad han siger =)

Hvad? Er det ikke i Silkeborg du mener ?

/Thomas

Fra : RpR

Dato : 18-06-01 15:10

> Hvad? Er det ikke i Silkeborg du mener ?

Hmm, jo. Sjovt, mente bare det lå på djævleøen =)

Fra : Fætter Højben

Dato : 18-06-01 19:25

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Hmm, jo. Sjovt, mente bare det lå på djævleøen =)

Det ligger i Silkeborg. Du troede at det lå på "djævleøen", men skriver at
det ligger i København. Inkonsekvent...

Bare fordi man er ked af, at bo på landet, er der ingen grund til at synke
så lavt. Der er flere gode ting ved at bo på landet.

Fra : RpR

Dato : 18-06-01 21:32

> Bare fordi man er ked af, at bo på landet, er der ingen grund til at synke
> så lavt. Der er flere gode ting ved at bo på landet.

Jeg elsker at bo hvor jeg bor.

Desuden har jeg ikke set ét indlæg i NG'en hvor du har bidraget med noget
konstruktivt? Det var måske en ide i stedet for at hakke ned på andre?

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 15-09-01 09:40

RpR wrote:

> Desuden har jeg ikke set ét indlæg i NG'en hvor du har bidraget med noget
> konstruktivt? Det var måske en ide i stedet for at hakke ned på andre?

Hvis man ikke har IQ til andet, så er det hva man kan magte

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte