Heldig kartoffel?
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-06-01 22:36

Under plantningen af de sidste porrer i dag, gravede jeg en stor og fin
kartoffel op, som har overvintret, og var netop igang med at sætte spirer
ovenud. Den lå kun et spadestik nede. For det første undrer det mig at den
ikke allerede havde sat en stor top. Men det der undrer mig allermest er, at
den er så sund og fin 'med ungdommeligt skind', at den nærmest lignede en ny
kartoffel, hvad den af gode grunde ikke kan være. Er der nogen der har et
bud? Kan man virkeligt regne med at få kartofler til at holde sig så godt,
bare ved at lade dem blive i jorden? Nu spiser vi den, så må vi se om den
smager så ny, som den ser ud.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : per

Dato : 17-06-01 22:56

On Sun, 17 Jun 2001 23:35:50 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>bud? Kan man virkeligt regne med at få kartofler til at holde sig så godt,
>bare ved at lade dem blive i jorden? Nu spiser vi den, så må vi se om den
>smager så ny, som den ser ud.

Jeg finder ofte gamle kartofler som ikke er kommet med op, og de ser
meget flotte ud.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-06-01 22:50

> Jeg finder ofte gamle kartofler som ikke er kommet med op, og de ser
> meget flotte ud.
>

> /Per Hansen

Nu er den prøvesmagt. Den blev underlig, nærmest gennemsigtig, ikke dårlig
smag, men udenfor interesse til storskalaforsøg
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen