Barkflis
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-06-06 23:39

Jeg har besluttet at hælde barkflis i et meget stort bed, men vil gerne høre
jeres erfaringer med de forskellige typer.

Jeg er mest stemt for den helt grove slags. Det passer bedst til mine
intentioner med haven, som ikke skal være en fin, nysselig prydhave. Jeg har
børn i haven og de er stort set overalt. Hra jeg ret i min formodning om, at
det så er bedre med det grove end det fine?

Hvad er der iøvrigt at sige pro et contra den grove barkflis?

Er der tillige nogen, der ved, hvem der er nærmeste leverandør i Viby J?

Jeg har p.t. kig på sandmanden, der kan levere 2 kubikmeter 200 kroner
billligere end Bilka kan levere præcis samme produkt (angiveligt også fra
Sandmanden)

Sandmanden
http://www.sandmanden.com/index.asp?id=264&Katid=71&katnavn=Colorflis/Barkflis/Træflis&prodid=484

Bilka
http://bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf/ForceFrame?readform&redirect=http://bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf/web/F4F4C6DD3FCB1C48C1256FE20026AB96?OpenDocument

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 06-06-06 11:13

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev

> Hvad er der iøvrigt at sige pro et contra den grove barkflis?

Det grove formuldes langsommere.

Venligst Anita

Fra : Jens-Henrik Thrane

Dato : 06-06-06 21:56

Hejsa,

Ring til det nærmeste vognmands firma der kan du sikkert få det for 200 kr.
per cbm.

Det er vanvittigt at købe sand og den slags i big-bags - ideen er god men
det er alt for dyrt.

Mvh jens

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4484b2a8$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-06-06 10:47

"Jens-Henrik Thrane" <jht@norcon.dk> skrev i en meddelelse

> Ring til det nærmeste vognmands firma der kan du sikkert få det for 200
> kr. per cbm.

Ja.. sådan cirka. Men jeg kan ikke uden videre selv hente det og få det ind
på plads.....

> Det er vanvittigt at købe sand og den slags i big-bags - ideen er god men
> det er alt for dyrt.

For dyrt... tjah... men det er vildt smart, praktisk og nemt for mig at få
det leveret og hejst ind over hækken i big-bags. Så står det klar den lørdag
jeg skal bruge det. Dagene forinden har jeg ikke tid overhovedet til at
hente barkflis.

Det vil tage mig adskillige timer at hente trailer, hente de fire kubikmeter
jeg skal bruge, køre det hjem og siden skovle det hele fra traileren ned i
en trillebør og køre bør for bør ind i haven. Det vil ganske enkelt være så
tidkrævende og bøvlet en proces, at jeg meget gerne betaler prisen for
big-bags. *S* Jeg synes ikke engang det er dyrt i forhold til, hvad det
giver mig af fordele!

Jeg har ikke en indkørsel, hvor jeg bare kan skovle det af og lade det
ligge, til det skal bruges. Det skal ind i haven gemmen en havelåge. Eller
hejses over hækken i en bigbag. Så i mit tilfælde er bigbag kanonsmart.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jens-Henrik Thrane

Dato : 08-06-06 16:28

Hejsa,

> Ja.. sådan cirka. Men jeg kan ikke uden videre selv hente det og få det
> ind på plads.....

Du ringer bare til vognmanden og får dem til at læse det af med grab.
Der hvor du skal bruge det. De kan nå helt vildt lang ind med den rigtige
kran. Jeg har tit brugt den lokale vognmand til at hente haveaffald i
forhaven og rykke træer og buske op med grabben. nemt og billigt i forhold
til besværet

Men hvis du skal bruge en meget lille mængde kan det selvfølgelig ikke
betale sig.

Du skal regne med 400 kr. i timen for bilen

jens

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 07-06-06 23:41

On 2006-06-06 00:39:04 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> said:

> [...]
> Jeg har børn i haven og de er stort set overalt. Hra jeg ret i min
> formodning om, at det så er bedre med det grove end det fine?

Selv den finde bark bliver mørk brun og formulder, så efter en sæson er
der ikke den store forskel mellem typerne

> [...]
>
> Jeg har p.t. kig på sandmanden, der kan levere 2 kubikmeter 200 kroner
> billligere end Bilka kan levere præcis samme produkt (angiveligt også

Vi har købt al vores barkflis i Bilka. Hvert år køber vi 3-6 sække
derude og fylder ovenpå det gamle. Fordelen ved at holde det ved lige
er, at det holder ukrudtet nede. Vi har meget lidt ukrudt i haven efter
vi indførte flisen overalt.

Hilsen Jesper Mehlsen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-06-06 00:08

"Jesper Mehlsen" <j@FJERNDETTEmehlsen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> holder ukrudtet nede. Vi har meget lidt ukrudt i haven efter vi indførte

Tak for tippet om at fylde ovenpå!
Lyder godt, hvis det holder ukrudt nede!

Mvh. Lisbeth