/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
karburator problemer ?
Fra : Mikkel Jacobsen


Dato : 03-06-06 18:53

Håber der er nogen af Jer som kan hjælpe...

Min CB500 har problemer...
Når jeg starter den, går den meget ujævnt, kun den højre cylinder bliver
varm - altså kun tændin på den ene. Der kommer en del blåhvid røg..
Hmmm hvad f.... er der sket. For 3-4 uger siden kørte den helt fint - men
så komm regnen og den har stået i garagen siden.
Jeg har haft tændrørene ude - elektrodeafstand og gnist var helt iorden. men
venstre tændrør var vådt af benzin og højre var sodet til...

Er der nogen som kan stille en hurtig diagnose - eller fortælle mig hvad jeg
skal fortælle mekanikeren, for det med karburring er lidt ude for min
tekniske rækkevidde.

Håber i kan hjælpe,
Mikkel



 
 
Michael Kristensen (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 03-06-06 22:33


> Jeg har haft tændrørene ude - elektrodeafstand og gnist var helt iorden.
men
> venstre tændrør var vådt af benzin

Skift begge tændrør. Så er du sikker på, at det ikke er dem, der skaber
problemer. Stadigvæk problemer? Giv de strømførende kabler til tændrør en
gang Pronto. Stadigvæk problemer? Så skal du nok til at se på kaburatoren.



Armand (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-06-06 23:45

Mikkel Jacobsen skrev:
> Håber der er nogen af Jer som kan hjælpe...
>
> Min CB500 har problemer...
> Når jeg starter den, går den meget ujævnt, kun den højre cylinder bliver
> varm - altså kun tændin på den ene. Der kommer en del blåhvid røg..
> Hmmm hvad f.... er der sket. For 3-4 uger siden kørte den helt fint - men
> så komm regnen og den har stået i garagen siden.
> Jeg har haft tændrørene ude - elektrodeafstand og gnist var helt iorden. men
> venstre tændrør var vådt af benzin og højre var sodet til...
>
> Er der nogen som kan stille en hurtig diagnose -

Hurtig? Så er det klassikeren der sakal hældes ud af ærmet:
Mon ikke at du har været på reservetank fornylig?
Ifald, så er der sikkert sket det at en mængde vand fra bunden af tanken
("ON" henter ikke bensinen fra bunden(!) af tanken) er sendt videre til
svømmerhusene og ligge lige dér, i bunden af dém, hvor hoveddysen suger fra!
P.g.a. viskositetsforskellen er en dråbe vand i bensin fed som en klat
silicone og virker derfor som en prop for dysen.

Selvom du ikke kan bekræfte at have brugt Res (eller PRI!) er en tømning
af karburatorernes svømmerhuse v.h.a. den lille skruekærvs-bundventil
der sidder aller nederst på karburatoren/svømmerhuset og genfylde uden
brug af res eller PRI (hvilket kan være vanskeligt á sidstnævnte), for
at konstantere om dét afhjalp problemet :-|

--
Armand.

Joakim (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 04-06-06 19:12

Mikkel Jacobsen skrev:
> Håber der er nogen af Jer som kan hjælpe...
>
> Min CB500 har problemer...
> Når jeg starter den, går den meget ujævnt, kun den højre cylinder bliver
> varm - altså kun tændin på den ene. Der kommer en del blåhvid røg..
> Hmmm hvad f.... er der sket. For 3-4 uger siden kørte den helt fint - men
> så komm regnen og den har stået i garagen siden.
> Jeg har haft tændrørene ude - elektrodeafstand og gnist var helt iorden. men
> venstre tændrør var vådt af benzin og højre var sodet til...

Så går der ingen gnist fra tændspolen til tændrøret, hvis den ene er våd.

>
> Er der nogen som kan stille en hurtig diagnose - eller fortælle mig hvad jeg
> skal fortælle mekanikeren, for det med karburring er lidt ude for min
> tekniske rækkevidde.
>
> Håber i kan hjælpe,
> Mikkel
>
>
Mit problem på en Honda var den ene tændspole. Jeg brugte en lille
stålbørste på fladerne, som var blevet lidt irrede af en måneds
henstand. Det virkede, men ændrede ikke på det faktum at jeg skulle
skifte den ene tændspole efter kort tid, den var død.

Hvis det er muligt at bytte om på tændkablerne til cylindrene, så kan du
teste om det nu er den anden cylinder der tænder (og bliver varm)

Mvh Joakim

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste