Validering af tal felt
Fra : Michael Jakobsen

Dato : 17-06-01 20:35

Jeg har en formular hvori der b.la. skal indtastes en pris. Denne pris
skal angives med 2 decimaler, men hvordan validerer jeg at den nu også
bliver indtastet med 2 decimaler adskilt af komma ?

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>
<URL:http://www.goose.dk>

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 17-06-01 21:44

Michael Jakobsen wrote:

>Jeg har en formular hvori der b.la. skal indtastes en pris. Denne pris
>skal angives med 2 decimaler, men hvordan validerer jeg at den nu også
>bliver indtastet med 2 decimaler adskilt af komma ?

Det er sjældent man går helt galt på irt.org, så det kan være du kan
finde noget her (om ikke andet så inspiration):

http://developer.irt.org/script/form.htm#5

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://euph.dk)

:: Lejlighed i Århus søges!! ::
:: http://dennisandersen.dk/lejlighed/ ::

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 20-06-01 14:17

On Sun, 17 Jun 2001 22:43:37 +0200, Dennis Skærup Højlund Andersen
<usenet@euph.dk> wrote:

>Det er sjældent man går helt galt på irt.org, så det kan være du kan
>finde noget her (om ikke andet så inspiration):
>http://developer.irt.org/script/form.htm#5
Jeg syntes ikke lige jeg kan finde noget jeg kan bruge, er det mig der
er blind eller er der andre forslag til mit "problem" ?

/Goose

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 20-06-01 22:11

Michael Jakobsen wrote:

>Jeg syntes ikke lige jeg kan finde noget jeg kan bruge, er det mig der
>er blind eller er der andre forslag til mit "problem" ?

Jeg bruger den selv ofte, men det meste af tiden er det ren
inspiration til hvordan det kan gøres.

Hvad med noget ala:

<utestet kode>

function check_pris(pris) {
   if (pris.charAt(pris.length - 2) != ',') {
      alert('Du glemte ,');
      return false;
   } else {
      return true;