/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Olie i luftfilter
Fra : Michael Kristensen


Dato : 05-05-06 20:43

Hej

Tog luftfilter ud på en SV650s, for at tjekke om det skal skiftes.
Luftfilteret på en SV650s sidder i en plastikkasse, hvor der i bunden er to
huller, hvor man kan se ned i de to kaburatorer.

På de dybeste sted i plastikkassen (indgangene til kaburatorne er placeret
lidt oppe af sidderne) lå der en 10-20 ml olie!

Hvor kommer det fra?

mvh
Michael Kristensen



 
 
Ukendt (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-06 21:48


Michael Kristensen skrev i meddelelsen
<445baac0$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>...
>Hej
>På de dybeste sted i plastikkassen (indgangene til kaburatorne er placeret
>lidt oppe af sidderne) lå der en 10-20 ml olie!
>
>Hvor kommer det fra?


Motorens krumtaphusudluftning ender også i luftfilterkassen, og det at Du
ser er kondenseret olie fra krumtaphuset. Men det er da vist godtnok lidt
vel rigeligt...... Mange Km. ??

mvh
Orla



Michael Kristensen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 05-05-06 22:20


> Motorens krumtaphusudluftning ender også i luftfilterkassen, og det at Du
> ser er kondenseret olie fra krumtaphuset. Men det er da vist godtnok lidt
> vel rigeligt...... Mange Km. ??

hmmm, snarere det modsatte. For få.



Richard (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-05-06 08:19

Orla Pedersen wrote:

> Motorens krumtaphusudluftning ender også i luftfilterkassen, og det at Du
> ser er kondenseret olie fra krumtaphuset. Men det er da vist godtnok lidt
> vel rigeligt...... Mange Km. ??

For høj oliestand? - på flere af Honda's 1cyl. RFVC-modeller giver det med
sikkerhed olie i luftfilteret

--
Richard Padem Sorgenfri, DK


Michael Kristensen (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 06-05-06 11:29


> For høj oliestand? - på flere af Honda's 1cyl. RFVC-modeller giver det med
> sikkerhed olie i luftfilteret

Olienstanden er 4/5 af max. Så den skulle være ok



Richard (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-05-06 17:21

Michael Kristensen wrote:

>> For høj oliestand? - på flere af Honda's 1cyl. RFVC-modeller giver det med
>> sikkerhed olie i luftfilteret

> Olienstanden er 4/5 af max. Så den skulle være ok

Hvis du har målt den rigtigt - kender ikke cyklen - og der ikke er en mere
sikker måde at måle på. (På de nævnte giver proceduren i Honda's
brugerhåndbog anledning til for høj oliestand).

Hvad oliestanden angår: Hvorfor kører du ikke med 100 pct.? Har den
termostatstyret oliekøer og/eller rigelig oliebeholdning selv ved 80 pct.?
(På de nævnte er oliebeholdningen beskeden, hvorfor vi kører dem med 100
pct. beholdning).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK



Michael Kristensen (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 06-05-06 23:44

> Hvis du har målt den rigtigt - kender ikke cyklen - og der ikke er en mere
> sikker måde at måle på.

Oliestanden ses i et lille glasvindue på siden af motorblok. Det svære er
selvfølgelig at afgøre, hvornår cyklen står helt oprejst, når man aflæser.

> Hvad oliestanden angår: Hvorfor kører du ikke med 100 pct.? Har den
> termostatstyret oliekøer og/eller rigelig oliebeholdning selv ved 80 pct.?

Modellen er vandkølet. Mener der er 500 ml mellem min og max.



Armand (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-05-06 23:48

Richard skrev:
>
>
> Hvad oliestanden angår: Hvorfor kører du ikke med 100 pct.? Har den
> termostatstyret oliekøer og/eller rigelig oliebeholdning selv ved 80
> pct.? (På de nævnte er oliebeholdningen beskeden, hvorfor vi kører dem
> med 100 pct. beholdning).
>

En af mine ungdomskammerater var meget skuffet over at hans spritnye
GoldWing1100 brugte olie fra det øjeblik den var tilkørt; men han vár nu
også pernippen og efterfyldte så snart man kunne ane en niveauforskel i
det dengang særegne olieskueglas (alt(*) havde været med pind til da).
Som en indskydelse foreslog jeg ham at køre den lidt mere ned før
efterfyldning for derved at kunne danne sig et bedre indtryk af
forbrug/distance - Og pludselig stoppede forbruget: Oliestanden på dén
motorcykel skulle ikke meget over middelstand før motoren begyndte at
forsluge sig på smøremidlet

--
Armand.

Preben Riis Sørensen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 05-05-06 22:40


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i>
> På de dybeste sted i plastikkassen (indgangene til kaburatorne er placeret
> lidt oppe af sidderne) lå der en 10-20 ml olie!
>
> Hvor kommer det fra?

Det kan stamme fra, at cyklen har ligget vandret.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Michael Kristensen (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 06-05-06 11:31

> Det kan stamme fra, at cyklen har ligget vandret.

Hmmm, så vildt/godt kører jeg ikke. Og den har ikke været væltet.



Preben Riis Sørensen (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 06-05-06 14:24


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev >
> Og den har ikke været væltet.
>
>

Heller ikke inden du fik den?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Michael Kristensen (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 06-05-06 23:45


> Heller ikke inden du fik den?

Har haft den siden 2001, og har før skiftet luftfilter.



Preben Riis Sørensen (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 06-05-06 23:57


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:445d26e1$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Heller ikke inden du fik den?
>
> Har haft den siden 2001, og har før skiftet luftfilter.
>
>
Så må den være begyndt at puste mere nedenud. Altså relativt utætte
stempler, jeg kan ikke sige om det er for meget/alarmerende.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Jacob Bunk Nielsen (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 11-05-06 18:51

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> writes:

> Oliestanden ses i et lille glasvindue på siden af motorblok. Det svære er
> selvfølgelig at afgøre, hvornår cyklen står helt oprejst, når man aflæser.

Det synes jeg nu ikke er svært. Jeg plejer at holde på forbremsen med
den ene hånd, og så ellers sætte mig ned på knæ og aflæse oliestanden.
Så kan man tydeligt mærke hvornår cyklen er i balance. Det er i øvrigt
perfekt at gøre efter man har fyldt benzin på, der har olien nemlig
lige haft et øjeblik til at løbe ned.

--
Jacob | ........@
Henter ny (brugt) MC tirsdag | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste