/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Langfart, tips tricks og gode råd?
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 17-04-06 18:57

Hej!

Jeg søger lidt råd angående langfart, hvis jeg her til sommmer beslutter
mig for at tage til Frankrig eller lignende på Hondaen.

Nogen der har gjort noget lignende før, som har nogle gode råd?

Jeg søger mest noget med modifikation af cyklen, ændring af sæde, styr,
fodhvilere, måske en vindskærm.

Alt er velkomment :)

På forhånd tak!

 
 
Steen Lindved Nielse~ (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Steen Lindved Nielse~


Dato : 17-04-06 19:02

Lasse Nygaard <nugiz@compuclub.dk> wrote in
news:4443d6ff$0$15794$14726298@news.sunsite.dk:

> Hej!
>
> Jeg søger lidt råd angående langfart, hvis jeg her til sommmer beslutter
> mig for at tage til Frankrig eller lignende på Hondaen.
>
> Nogen der har gjort noget lignende før, som har nogle gode råd?
>
> Jeg søger mest noget med modifikation af cyklen, ændring af sæde, styr,
> fodhvilere, måske en vindskærm.
>
> Alt er velkomment :)
>
> På forhånd tak!

Hej Lasse

Du bør nok for god orden skyld oplyse hvad du kører på, det er jo
ikke alle der kan huske hvdad du fik en bøde på

Steen

Lasse Nygaard (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 17-04-06 19:32

Steen Lindved Nielsen skrev:
> Lasse Nygaard <nugiz@compuclub.dk> wrote in
> news:4443d6ff$0$15794$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Hej!
>>
>> Jeg søger lidt råd angående langfart, hvis jeg her til sommmer beslutter
>> mig for at tage til Frankrig eller lignende på Hondaen.
>>
>> Nogen der har gjort noget lignende før, som har nogle gode råd?
>>
>> Jeg søger mest noget med modifikation af cyklen, ændring af sæde, styr,
>> fodhvilere, måske en vindskærm.
>>
>> Alt er velkomment :)
>>
>> På forhånd tak!
>
> Hej Lasse
>
> Du bør nok for god orden skyld oplyse hvad du kører på, det er jo
> ikke alle der kan huske hvdad du fik en bøde på
>
> Steen

Shh :)

Honda CB500K3 fra '78

Carl Dragert (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 17-04-06 19:29

"Lasse Nygaard" <nugiz@compuclub.dk> wrote in message
news:4443d6ff$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Jeg søger lidt råd angående langfart, hvis jeg her til sommmer beslutter
> mig for at tage til Frankrig eller lignende på Hondaen.
>
> Nogen der har gjort noget lignende før, som har nogle gode råd?
>
> Jeg søger mest noget med modifikation af cyklen, ændring af sæde, styr,
> fodhvilere, måske en vindskærm.
>
> Alt er velkomment :)
>
> På forhånd tak!

Hej Lars
De fleste af vejene i Europa er astfalterede, så du behøver ikke nogen
ombygning
Kan du holde ud at køre på mc'en her hjemme, så går det også nok udenfor DK.
Sørg for at have en regndragt med, samt en sovepose og liggeunderlag.
Medbring et par plastickort, så kan du klare næsten alt.

Jeg har selv taget på utallige ture til Middelhavslandene, og håber på at
komme af sted to gange i år.
Hvis du har specifikke spørgsmål, så fyr løs. men du behøver overhoved ikke
at bekymre dig - Fortæl kvinden at du kører i morgen, pak en pose og spænd
den bagpå.

Du kan se min oppakning her
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=769


Carl Dragert



Lasse Nygaard (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 17-04-06 19:44

Carl Dragert skrev:
> "Lasse Nygaard" <nugiz@compuclub.dk> wrote in message
> news:4443d6ff$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej!
>>
>> Jeg søger lidt råd angående langfart, hvis jeg her til sommmer beslutter
>> mig for at tage til Frankrig eller lignende på Hondaen.
>>
>> Nogen der har gjort noget lignende før, som har nogle gode råd?
>>
>> Jeg søger mest noget med modifikation af cyklen, ændring af sæde, styr,
>> fodhvilere, måske en vindskærm.
>>
>> Alt er velkomment :)
>>
>> På forhånd tak!
>
> Hej Lars
> De fleste af vejene i Europa er astfalterede, så du behøver ikke nogen
> ombygning
> Kan du holde ud at køre på mc'en her hjemme, så går det også nok udenfor DK.
> Sørg for at have en regndragt med, samt en sovepose og liggeunderlag.
> Medbring et par plastickort, så kan du klare næsten alt.
>
> Jeg har selv taget på utallige ture til Middelhavslandene, og håber på at
> komme af sted to gange i år.
> Hvis du har specifikke spørgsmål, så fyr løs. men du behøver overhoved ikke
> at bekymre dig - Fortæl kvinden at du kører i morgen, pak en pose og spænd
> den bagpå.
>
> Du kan se min oppakning her
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=769
>
>
> Carl Dragert
>
>
Jeg vil gerne ned til noget varme, og spændende veje, det er derfor jeg
gerne vil afsted :)




Ped (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 17-04-06 19:59

Lasse Nygaard skrev:

> Jeg vil gerne ned til noget varme, og spændende veje, det er derfor jeg
> gerne vil afsted :)
>

Spændende veje? Så må du ikke snyde dig selv for de franske alper, tæt
ved den italienske grænse. Min yndlingsrute er ruten fra Nice til
Chamonix Mt. Blanc (eller omvendt). Den har jeg kørt flere gange, og jeg
er vild med den tur. Man kommer bl.a. forbi Alpernes højeste pas, Col de
la Bonette, som er 2802 meter højt. Det er dog en lille smule snyd, for
selve passet ligger lidt længere nede i 27xx meter. De 2802 meter er
opnået ved at lade vejen gå rundt om en bjergtop. Der mødte jeg engang
to danskere på cykel - de var cyklet hele vejen fra København, og det
viste sig at den ene var en bekendts tandlæge... lille verden...

Ruten fra Nice er flg.:

Nice - St. Etienne de Tinée - Jausiers - Condamine Chatelard - St. Paul
- Guillestre - over Col de Izoard til Briancon - over Col de Galibier
til St. Michel - Modane - Lanslebourg - Val d'Isere. Lidt efter Val
d'Isere deler vejen sig, og der er to muligheder for det sidste stykke
til Chamonix, enten ind igennem en lille bid af Italien og igennem Mt.
Blanc tunnelen, eller udenom via Albertville.

Der er meget at se, på på og udenfor ruten. Udenfor ruten ligger f.eks.
Route Napoleon nede i Provence, ikke så langt fra Briancon ligger Alpe
d'Huez og Camping Moto er også indenfor rækkevidde. I Chamonix er der
svævebaner i flere retninger, bl.a. en til en top der hedder noget i
retning af Aguille du Midi, og som så vidt jeg husker ligger 3842 m.o.h.

Alle de gange jeg har været der har været i sidste halvdel af juni
måned, og jeg har været heldig med vejret. D.v.s. ingen regn eller tåge,
men det har været temmelig koldt, ikke mindst at overnatte på højt
beliggende campingpladser. Mange af passene er så høje, at der fortsat
er flere meter høje snekanter langs vejene. Bjergene har fortsat sne på
toppen, og det er da charmerende. Og hvis man kommer nordfra, og fryser
som en lille hund i bjergene, kan man jo glæde sig til revieraen. Der er
der næsten 100% garanti for sol og 25-30 grader.

Rigtig god tur!

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100

John Senius-Jørgense~ (17-04-2006)
Kommentar
Fra : John Senius-Jørgense~


Dato : 17-04-06 20:05

Hej Lasse.
Flot og god beskrivelse af en rute - Dejligt at vide, da jeg selv skal på de
kanter, jeg er allerede ved at "plotte" dine tips ind på kortet.
Tak for en god kommentar
Med venlig hilsen
John



John Senius-Jørgense~ (17-04-2006)
Kommentar
Fra : John Senius-Jørgense~


Dato : 17-04-06 20:07

Ups kom til at kalde dig det samme som det oprindelige indlæg - Undskyld
JENS!
Mvh John



Lasse Nygaard (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 17-04-06 21:17

Ped skrev:
> Lasse Nygaard skrev:
>
>> Jeg vil gerne ned til noget varme, og spændende veje, det er derfor
>> jeg gerne vil afsted :)
>
> Rigtig god tur!
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen
> '97 GPZ 1100
Jeg takker for den meget fyldige beskrivelse, og den vil blive taget op
til overvejning :)

Niels Pein (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 18-04-06 11:27

Jeg kan genkende stort set hele ruten, og kan bekræfte at det er en rigtig
fin tur.
Jeg har ikke lige "mappet" alt hvad man kommer forbi der, men når man nu er
i området, bør man drible forbi "Grand Canyon du Verdon" (stavning?). Kør
rundt på "indersiden" og tag den mod uret rundt, så har man den bedste
udsigt.

Vi kom til at tage den med uret rundt, men så kørte jeg bare i venstre side
af vejen for at kunne se kløften ordentligt. Problem solved.

Og hvis man nu godt kan lide Formel 1 og man kommer helt ned til kysten, så
skal man da også lige lidt rundt på de rigtige gader i Monaco.

Mvh.
Niels Pein
TransAlp (meget passende)



Jes Vestervang (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-04-06 19:29

Lasse Nygaard <nugiz@compuclub.dk> writes:

> Jeg søger lidt råd angående langfart, hvis jeg her til sommmer
> beslutter mig for at tage til Frankrig eller lignende på Hondaen.
>
> Nogen der har gjort noget lignende før, som har nogle gode råd?
>
> Jeg søger mest noget med modifikation af cyklen, ændring af sæde,
> styr, fodhvilere, måske en vindskærm.

1. Kontroller olie, vand, kæde og bremseklodser.
2. Kør

Det jeg prøver at sige er at modifikationer af de fleste lidt større
mc'er er temmeligt unødvendige medmindre der ligefrem skal krydses
(flere) kontinenter

Men hvilken cykel drejer det sig om? Har du kåbe? Ikke at det er
specielt nødvendigt, men en vindskærm kan da øge komforten lidt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

John Senius-Jørgense~ (17-04-2006)
Kommentar
Fra : John Senius-Jørgense~


Dato : 17-04-06 19:29

Hej Lasse
Jeg har lidt det samme problem, nemlig at man vil "langt ud at køre" men
ikke lige ved hvad der af forberedelser på MCén - Selv tager jeg via
Italien - til Frankrig, i midten af maj måned.
Jeg har regnet ud hvad jeg skal have med til min egen ringe person, MEN hvad
er godt at have med i taskerne til cyklen (i mit tilfælde Honde CBR 1000 CS
24) - Lappegrej, hvordan pumper man en punkteret motorcykel op igen? - Det
er sådanne spørgsmål jeg kunne have gavn af:
ERGO:
Er der nogen derude der kender for eksempel et link til en god side med
tips, eller er villig til at øse af sine egne erfaringer?
Med venlig hilsen John

"Lasse Nygaard" <nugiz@compuclub.dk> skrev i en meddelelse
news:4443d6ff$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Jeg søger lidt råd angående langfart, hvis jeg her til sommmer beslutter
> mig for at tage til Frankrig eller lignende på Hondaen.
>
> Nogen der har gjort noget lignende før, som har nogle gode råd?
>
> Jeg søger mest noget med modifikation af cyklen, ændring af sæde, styr,
> fodhvilere, måske en vindskærm.
>
> Alt er velkomment :)
>
> På forhånd tak!



Arne Lorenzen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 17-04-06 21:21

John Senius-Jørgensen skrev den 17 apr 2006 i
news:4443dec3$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Hej Lasse
> Jeg har lidt det samme problem, nemlig at man vil "langt ud at køre" men
> ikke lige ved hvad der af forberedelser på MCén - Selv tager jeg via
> Italien - til Frankrig, i midten af maj måned.
> Jeg har regnet ud hvad jeg skal have med til min egen ringe person, MEN
> hvad er godt at have med i taskerne til cyklen (i mit tilfælde Honde CBR
> 1000 CS 24) - Lappegrej, hvordan pumper man en punkteret motorcykel op
> igen? - Det er sådanne spørgsmål jeg kunne have gavn af:

[klip en ringe citering]

Ondt i røven! er nok det der nemmest ødelægger fornøjelsen.
Blodomløbet stopper, røven stikker og "dør" = op og stå ind imellem, skift
stilling med mellemrum. Der bliver klamt i buksen, siddesår = sid på noget
sugende, eks. skind. Underbuksernes sømkant på baglåret kan blive en pain in
the ass = boksershorts uden søm de vitale steder.

Ondt i højre håndled, nakke og skuldere er nummer 2 tourkillere. Lær at
slappe af, brug bug- og rygmuskulatur til at holde kørestillingen så vægten
kommer væk fra armene.

Husk babypudder, det køler og tørrer når først der er gået hul
Alt sammen selvfølgelig afhængigt af hvor langt man kører om dagen.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

John Senius-Jørgense~ (17-04-2006)
Kommentar
Fra : John Senius-Jørgense~


Dato : 17-04-06 23:03

Hej Arne.
Er faktisk "gammel" cykelrytter, så skal nok holde "måsen" i orden
Takker for de gode råd.
Mvh John



Mikkel Christensen (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-04-06 13:56

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> writes:

> Jeg har lidt det samme problem, nemlig at man vil "langt ud at køre" men
> ikke lige ved hvad der af forberedelser på MCén - Selv tager jeg via
> Italien - til Frankrig, i midten af maj måned.

Min eneste forberedelse af cyklen plejer at vaere et lille service og
saa ellers afsted. Jeg har dog investeret i et saakaldt 'double-bubble'
kaabeglas. Det passer mig perfekt til lange straek paa Autobahn.

> Lappegrej, hvordan pumper man en punkteret motorcykel op igen? - Det
> er sådanne spørgsmål jeg kunne have gavn af:

Tjah, jeg har godt nok saadan en 'lapning paa daase' med, men jeg er da
glad for jeg ikke har haft brug for den endnu. Ellers har jeg strips,
tape, lommekniv, et par paerer til lygterne og en lille lommelygte.

Jeg har (7-9-13) endnu ikke haft brug for noget af det, da mine ferie-
nedbrud indtil nu har begraenset sig til et knaekket speedo-kabel og
en sprunget sikring til forlygterne (midt on natten - naturligvis :)

Af det har jeg laert at man ikke kan sikre sig mod alt - man skal bare
huske at fylde op igen naar man bruger en af de ekstra sikringer der
sidder i boksen :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard

Armand (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-06 22:20

Lasse Nygaard skrev:
> Hej!
>
> Jeg søger lidt råd angående langfart, hvis jeg her til sommmer beslutter
> mig for at tage til Frankrig eller lignende på Hondaen.
> Jeg søger mest noget med modifikation af cyklen, ændring af sæde, styr,
> fodhvilere, måske en vindskærm.

Alting er blevet såp let i dag, og man kan næsten ikke forestille sig at
skulle køre til nabobyen uden 100HK og touringkåbe :-|

Sæsonerne '79 og '80 var dem hvor jég kørte længst/mest og selvom jeg
ikke har været på decideret mc-sommerferie røg der mange km på Autobahn
for at komme til weekend(!)træf i Holland.

Modellen og udstyret i al sin simplicitet fremgår tydeligt på det ellers
noget slidte billede som jeg har lagt på .binær.motor under "MC-touring"!
Check it out!

--
Armand.

Thomas B. Andersen (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 18-04-06 04:35


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:0ET0g.190$3h4.157@news.get2net.dk...

>
> Modellen og udstyret i al sin simplicitet fremgår tydeligt på det ellers
> noget slidte billede som jeg har lagt på .binær.motor under "MC-touring"!
> Check it out!

Du må da også selv ha' været lidt slidt. Centerfoden har du ikke fået op

>
> --
> Armand.

Thomas



Armand (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-06 17:54

Thomas B. Andersen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:0ET0g.190$3h4.157@news.get2net.dk...
>
>> Modellen og udstyret i al sin simplicitet fremgår tydeligt på det ellers
>> noget slidte billede som jeg har lagt på .binær.motor under "MC-touring"!
>> Check it out!
>
> Du må da også selv ha' været lidt slidt. Centerfoden har du ikke fået op
>
Der var brug for den. Det er jo tilbage fra den tid hvor kanonfotografen
sagde "freeze" hvorefter man skulle holde grimassen (og i dette tilfælde
balancen) indtil næste kalenderblads afrivning

--
Armand.
(AKA gammelnok)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste