/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Brugtkøb GS500: Hvad skal jeg se efter
Fra : n.stoustrup@stofanet~


Dato : 22-03-06 15:14

Hej,

Jeg skal ud og se på en brugt GS500 imorgen. Nogen der har forslag
til hvad jeg skal være særlig opmærksom på?

Den er fra 1999 og har kørt 59.000km.


 
 
n.stoustrup@stofanet~ (22-03-2006)
Kommentar
Fra : n.stoustrup@stofanet~


Dato : 22-03-06 15:20

Jeg kan lige tilføje at sælger selv har oplyst at der snart skal nyt
fordæk på samt skivebremse foran.


Anders Majland (22-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-03-06 16:05

> Jeg kan lige tilføje at sælger selv har oplyst at der snart skal nyt
> fordæk på samt skivebremse foran.

Lyder som noget der skal ordnes inden syn. Foreslå evt sælger at få den
synet inden salg . Så skal den bare omregistereres til dig.

Så sikrer du dig at skiven er over mål, hvilket ikke er nemt selv at måle
uden en mikrometerskrue.



n.stoustrup@stofanet~ (22-03-2006)
Kommentar
Fra : n.stoustrup@stofanet~


Dato : 22-03-06 17:19


Anders Majland skrev:

> > Jeg kan lige tilføje at sælger selv har oplyst at der snart skal nyt
> > fordæk på samt skivebremse foran.
>
> Lyder som noget der skal ordnes inden syn. Foreslå evt sælger at få den
> synet inden salg . Så skal den bare omregistereres til dig.
>
> Så sikrer du dig at skiven er over mål, hvilket ikke er nemt selv at måle
> uden en mikrometerskrue.

Jeg er ret sikker på at sælger insistere på at afmelde den og tage
pladerne i forbindelse med handlen. Grunden herfor er jeg ikke helt
sikker på, men formentlig noget med at han ikke ønsker at en anden
fræser rundt på hans forsikring, hvilket er forståeligt nok.

Men er det sværere at få en cykel synet for en ny ejer (læs mig)
uden plader, end for den oprindelige ejer, hvilket måske kan betegnes
som et "gensyn"? Det jeg mener er om de vil gå mere grundigt til
værks når cyklen ikke har plader på, end hvis man triller den ind
med plader på og den gamle ejers navn på registreringsattesten.


Futte & Co. (22-03-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 22-03-06 17:40

n.stoustrup@stofanet.dk wrote:

>
> Jeg er ret sikker på at sælger insistere på at afmelde den og tage
> pladerne i forbindelse med handlen. Grunden herfor er jeg ikke helt
> sikker på, men formentlig noget med at han ikke ønsker at en anden
> fræser rundt på hans forsikring, hvilket er forståeligt nok.

Det er en noget fis Bed sælger kigge sine betingelser igennem. Der
skal være noget om ejerskifte og de dertil beregnede 3 ugers dækning,
som iøvrigt er uden risiko for sælger. Sælger kan , hvis han ikke tror
på'ed, kontakte sin forsikring og bede dem afmelde forsikringen efter de
3 uger.
Du får ekstra omkostninger hvis sælger afmelder og afleverer
nummerpladen. Hvis han insisterer, så bed ham også afholde
omkostningerne
Hvis sælger hverken er til at hugge eller stikke i, så kig efter en
anden cykel Der er masser derude
Husk at lave en købsaftale, brug en af de kontrakter der ligger på
nettet. Jeg kan anbefale bmw klubbens mc kontrakt. Se i dk.binaer.motor


> Men er det sværere at få en cykel synet for en ny ejer (læs mig)
> uden plader, end for den oprindelige ejer, hvilket måske kan betegnes
> som et "gensyn"? Det jeg mener er om de vil gå mere grundigt til
> værks når cyklen ikke har plader på, end hvis man triller den ind
> med plader på og den gamle ejers navn på registreringsattesten.
>
Det er vist ligegyldigt for omhyggeligheden af synet
Du slipper for besværet med afhentning af prøveplade når pladen sidder på.

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70

AP Skovsen (23-03-2006)
Kommentar
Fra : AP Skovsen


Dato : 23-03-06 10:20

> Husk at lave en købsaftale, brug en af de kontrakter der ligger på
> nettet. Jeg kan anbefale bmw klubbens mc kontrakt. Se i dk.binaer.motor

Har også en liggende:
http://www.541.dk/files/MC-Slutseddel.doc

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Torben Scheel (22-03-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 22-03-06 17:41

n.stoustrup@stofanet.dk wrote:
>
> Jeg er ret sikker på at sælger insistere på at afmelde den og tage
> pladerne i forbindelse med handlen. Grunden herfor er jeg ikke helt
> sikker på, men formentlig noget med at han ikke ønsker at en anden
> fræser rundt på hans forsikring, hvilket er forståeligt nok.

Foreslå ham at syne den og at i omregistrerer sammen på motorkontoret.
Du skal bare medbringe et forsikringsbevis. Han belastes ikke af en
skade hvis han meddeler sit forsikringsselskab at cyklen er solgt
uansdet hvad - det han er bange for er sikkert at du ikke omregistrerer
den, og at han får opkrævninger på forsikring og vægtafgift efter du har
overtaget cyklen.

> Men er det sværere at få en cykel synet for en ny ejer (læs mig)
> uden plader, end for den oprindelige ejer, hvilket måske kan betegnes
> som et "gensyn"? Det jeg mener er om de vil gå mere grundigt til
> værks når cyklen ikke har plader på, end hvis man triller den ind
> med plader på og den gamle ejers navn på registreringsattesten.
>
Cyklen skal være i orden - hvis det er et problem, hvad vil du så med
den? Forskellen i mine øjne er de 580kr der gives unødigt ud på en ny
nummerplade (dagen efter han har foræret dem en der er fuldt funktionel).

En GS500 der har gået 60.000km er _måske_ tæt på en motorrenovering, nye
bremseskiver, hjullejer mv. så check den grundigt. Min kones
(touringkørte) XJ600 brugte meget olie efter 40.000km - ikke
nødvendigvis en dyr reparation, men en indikator på at udgifterne _kan_
komme ret tidligt.

--
vh
Torben

Tue Jensen (23-03-2006)
Kommentar
Fra : Tue Jensen


Dato : 23-03-06 09:31

On 22 Mar 2006 06:13:30 -0800, n.stoustrup@stofanet.dk wrote:

> Hej,
>
> Jeg skal ud og se på en brugt GS500 imorgen. Nogen der har forslag
> til hvad jeg skal være særlig opmærksom på?
>
> Den er fra 1999 og har kørt 59.000km.

En generel tjekliste kan du finde ved at søge på google.
Det specielle jeg opdagede men jeg havde en GS var: Slør i kronrørslejre og
RUST, specielt lige i stellet foran kronrørslejrene.

--
Tue
SV650S
dfmc.dk/?id=389

Jesper Pedersen (23-03-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 23-03-06 12:41

n.stoustrup@stofanet.dk wrote:

> Hej,

> Jeg skal ud og se på en brugt GS500 imorgen. Nogen der har forslag
> til hvad jeg skal være særlig opmærksom på?

> Den er fra 1999 og har kørt 59.000km.

Rust på stellet ved kronrøret.
Olieforbrug. Der må ikke komme blålig røg fra den når den er varm og får
nogle omdrejninger.
Spørg sælger om hvor meget olie den bruger. Hvis han siger den ikke bruger
olie har han aldrig skudt den af...

/
Jesper


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste