Stalden brændte....
Fra : Else Lausen

Dato : 17-06-01 15:23

Hej
Jeg har et sprøgsmål, der hvor jeg har min hest opstaldet (Privat) er
stalden lige brændt ned, og jeg har mistet alt mit udstyr, hvems forsikring
skal egentlig betale ?
Else1@post.tele.dk

Hilsen Else

Fra : Ole Heegaard

Dato : 17-06-01 16:10

Hej Else,
For mig, mener jeg helt klart at det må være ejeren af stalden, som skal
betale det og det er selvfølgelig hans/hendes forsikring som skal erstatte
det.

Der kan selvfølgelig opstå problemer hvis det er en privat person hvor du
intet har betalt for opholdet af din hest, men har du betalt for selve
opholdet mener jeg helt klart som ovenstående.

Forhåbentlig er der heller ingen problemer i det for ejeren for jo som sagt
erstattet en ny stald med det inventar som der var , men har ejeren nu ingen
forsikring ja så kommer du nok selv til at betale.

Håber at du kan bruge det til noget, ellers har kommunen en Advokat rådgiver
X 1 om ugen, som regel er det om Torsdagen.

Med venlig hilsen
Tina

Fra : Rikke Steen

Dato : 17-06-01 16:30

Hejsa
Ved tyveri hvis døren er låst er det ens egen forsikring, så jeg ved ikke,
om det er i dette tilfælde, hvor stalden brændte?
Mvh
Rikke

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-06-01 16:42

> [...]
> betale det og det er selvfølgelig hans/hendes forsikring som skal erstatte

Det tror jeg ikke. Ejer har jo som regel en klausul i kontrakten som
lyder stort set sådan her "... opstaldet på ejers regning og risiko."
Dvs, staldejer fraskriver sig ethvert ansvar.

> Håber at du kan bruge det til noget, ellers har kommunen en Advokat rådgiver
> X 1 om ugen, som regel er det om Torsdagen.

Ja, kontakt en advokat, eller forsikringsrådgivningen, eller
forsikrings oplysningen, eller skriv i dk.videnskab.jura
Endelig kan du jo også kontakte dit eget forsikrings selvskab.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-06-01 20:37

steen@nork.auc.dk,Ny-Internet writes:
>Ved tyveri hvis døren er låst er det ens egen forsikring

Også hvis døren ikke er låst.

Hilsen Sverre.

Fra : Else Lausen

Dato : 18-07-01 21:05

Jeg meldte det til min egen forsikring og den betalte, men jeg fik at vide
at jeg nok skulle tegne en forsikring som dækkende udstyret når det ikke er
hjemme under eget tag.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 19-07-01 01:32

else1@post.tele.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>at jeg nok skulle tegne en forsikring som dækkende udstyret når det ikke

Jeg ringede til mit forsikringsselskab og spurgte om de dækkede, hvis min
westernsadel til 5.000 kr. blev stjålet fra en ulåst stald. Svaret var at
den var dækket af min indboforsikring. Den blev nu heldigvis aldrig
stjålet.

Hilsen Sverre.