/ Forside / Interesser / Dyr / Heste / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Heste
#NavnPoint
dova 1741
o.v.n. 570
Teil 560
AG112 475
hjr 430
Chamira 426
Nordsted1 405
arne.jako.. 370
Balcanard 350
10  jannie73 328
Tea tree olie
Fra : Karsten Hassel Hanse~


Dato : 05-06-06 13:40

Der er nogen der har bildt mig ind at man kan blande et par dråber tea tree
olie i alm. vand og sprøjte hesten med det som insektmiddel mod mitter....er
der nogen der har prøvet det ?



 
 
lizb (05-06-2006)
Kommentar
Fra : lizb


Dato : 05-06-06 20:34


"Karsten Hassel Hansen" <khassel@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:448425fc$0$38700$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Der er nogen der har bildt mig ind at man kan blande et par dråber tea
> tree
> olie i alm. vand og sprøjte hesten med det som insektmiddel mod
> mitter....er
> der nogen der har prøvet det ?

Nej, men jeg har hørt at Tea Tree olie skulle være letter giftig for
hund/heste. Synes at jeg læste om det for et par år eller tre siden. Men
jeg tror også at det var i forbindelse med behandling af sår mv.

Hilsen Liz (med mange mitter)



Iben Holst (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Iben Holst


Dato : 06-06-06 19:59

> Nej, men jeg har hørt at Tea Tree olie skulle være letter giftig for
> hund/heste. Synes at jeg læste om det for et par år eller tre siden. Men
> jeg tror også at det var i forbindelse med behandling af sår mv.

Jeg mener at det for nogle år siden var i medierne omkring brug af
Tee Tree - at det blev frarådet til menesker pga. at det er lettere giftigt.

Iben



Karsten Hassel Hanse~ (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Hassel Hanse~


Dato : 07-06-06 07:55


"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4485cfcb$0$46986$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Nej, men jeg har hørt at Tea Tree olie skulle være letter giftig for
> > hund/heste. Synes at jeg læste om det for et par år eller tre siden.
Men
> > jeg tror også at det var i forbindelse med behandling af sår mv.
>
> Jeg mener at det for nogle år siden var i medierne omkring brug af
> Tee Tree - at det blev frarådet til menesker pga. at det er lettere
giftigt.
>
> Iben
>
>
Jamen man kan da købe det 100 % rent !! Og i shampo til mennesker ! Det
bliver ligefrem anbefalet til behandling mod lus ! Men jeg har da også hørt
at det er giftigt for mennesker i ren form hvis man bruger det flere gange !
Hvis det er giftigt for heste, skal mine hypper ikke sprøjtes med det !



Iben Holst (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Iben Holst


Dato : 07-06-06 17:50


> Jamen man kan da købe det 100 % rent !! Og i shampo til mennesker ! Det
> bliver ligefrem anbefalet til behandling mod lus !

Lige netop...

Men jeg har da også hørt
> at det er giftigt for mennesker i ren form hvis man bruger det flere gange
!

Jeg kan ikke forestille mig andet end at man skal være varsom når man
bruger det rent, ligeså hvis det er blandet med andet (uskadeligt) vil jeg
absolut mene man skal tænke sig om hvis det er noget man har tænkt sig
at bruge jævnligt.

> Hvis det er giftigt for heste, skal mine hypper ikke sprøjtes med det !

Jég ved ikke hvorvidt det er giftigt for heste - kunne ikke forestille mig
at det var særlig godt uanset anvendelsen....

Iben



Ukendt (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-06 11:43


Hej
Har lige været lidt off, og så så jeg tea tree oil diskussionen.

!00 % tea tree oil har følgende klassificering:

Xn - sundhedsskadelig
Xi - lokalirriterende
R22 - farlig ved indtagelse
R 36/37/38 - irriterer øjne, åndedrætsorganer og huden

Det er altså ikke det rene "barnemad". Faktisk er det giftigere end
Permethrin - som vi diskuterede i en anden tråd.

Når det optræder i shampoo, så prøv lige at kigge på etiketten, og se hvor i
ingredientslisten "tee trea oil" optræder. Ingredientslisten er nemlig
opbygget sådan, at det der er mest af skal nævnes først, så det der er
næstmest af i, o.s.v. - prøv evt. samme øvelse med en shampoo med aloa
vera - der er ikke mange procent af hverken et ene eller det andet i, selv
om det er det der er fremhævet på forsiden og i navnet. Somme tider har de
næsten bare holdt proppen fra flasken med den "eksotiske ingrdients" hen i
nærheden af produktionkarret!!!.

hilsen John



Karsten Hassel Hanse~ (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Hassel Hanse~


Dato : 09-06-06 07:34

Hallo !! Nu er jeg officielt forarget ! Jeg har købt en lille flaske 100 %
ren tee trea oil i bilka og der står ikke en prut om noget som helst....der
står helt nøjagtigt:

Til udvortes brug, må ikke indtages.
Bør opbevares utilgængeligt for børn

Og det er så det ! Ikke en dyt om den klassificering du har beskrevet.
Jeg synes jo nok, at jeg havde hørt lidt om, at det var giftigt, så derfor
har jeg ikke turde bruge det endnu og det ryger da også ud med det samme !
Så vil jeg hellere bruge en mindre formue på et insektdækken og diverse
midler mod mitter !

Hilsen Vivian.........en MEGET forarget hesteejer !

"john" <joh_lundsgaard(snabel a)ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4487ff34$1@news.wineasy.se...
>
> Hej
> Har lige været lidt off, og så så jeg tea tree oil diskussionen.
>
> !00 % tea tree oil har følgende klassificering:
>
> Xn - sundhedsskadelig
> Xi - lokalirriterende
> R22 - farlig ved indtagelse
> R 36/37/38 - irriterer øjne, åndedrætsorganer og huden
>
> Det er altså ikke det rene "barnemad". Faktisk er det giftigere end
> Permethrin - som vi diskuterede i en anden tråd.
>
> Når det optræder i shampoo, så prøv lige at kigge på etiketten, og se hvor
i
> ingredientslisten "tee trea oil" optræder. Ingredientslisten er nemlig
> opbygget sådan, at det der er mest af skal nævnes først, så det der er
> næstmest af i, o.s.v. - prøv evt. samme øvelse med en shampoo med aloa
> vera - der er ikke mange procent af hverken et ene eller det andet i, selv
> om det er det der er fremhævet på forsiden og i navnet. Somme tider har de
> næsten bare holdt proppen fra flasken med den "eksotiske ingrdients" hen i
> nærheden af produktionkarret!!!.
>
> hilsen John
>
>



Ukendt (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-06 09:06


"Karsten Hassel Hansen" <khassel@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4489164d$0$27627$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hallo !! Nu er jeg officielt forarget ! Jeg har købt en lille flaske 100 %
> ren tee trea oil i bilka og der står ikke en prut om noget som
> helst....der
> står helt nøjagtigt:
>
> Til udvortes brug, må ikke indtages.
> Bør opbevares utilgængeligt for børn
>
> Og det er så det ! Ikke en dyt om den klassificering du har beskrevet.
> Jeg synes jo nok, at jeg havde hørt lidt om, at det var giftigt, så
> derfor
> har jeg ikke turde bruge det endnu og det ryger da også ud med det samme !
> Så vil jeg hellere bruge en mindre formue på et insektdækken og diverse
> midler mod mitter !
>
> Hilsen Vivian.........en MEGET forarget hesteejer !
>

Hej Vivian

Desværre gør Bilka som mange andre forhandlere af alt muligt andet i dette
land - de overtræder lovgivningen!!

Problemet er, at de ikke er opmærksomme på, at de sælger kemikalier.

Tea tre oil er jo "bare" et "naturstof", og så er det jo - pr. definition -
synes mange - ikke et kemikalie!! men det er det, og det er omfattet af
nøjagtig de samme regler som alle andre kemikalier.

Så en klar lovovertrædelse.

hilsen John



Britta Trab (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Britta Trab


Dato : 07-06-06 21:07

Tea Tree olie kan fremkalde alergisk reaktion på mennesker, har set det og
det er ikke et kønt syn :(

M.v.h.

Britta Trab
"Karsten Hassel Hansen" <khassel@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:448425fc$0$38700$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Der er nogen der har bildt mig ind at man kan blande et par dråber tea
> tree
> olie i alm. vand og sprøjte hesten med det som insektmiddel mod
> mitter....er
> der nogen der har prøvet det ?
>
>



Anet (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 08-06-06 16:04

(klip det hele væk)

Det er også kommet frem at f.eks kamfer er skadelig for hud og muskler. Det
er en hel misforståelse at det skulle give varme og hjælpe på ømme muskler.
Det som det gør er jo at lave en lokal hudirritation som kroppen naturligt
prøver at komme af med. Og en krop prøver at komme af med en lokalirritation
ved at varme op for at slå bakterier ihjel. Det er denne varme som man
tidligere troede fejlagtigt troede var en lindring og fremme for ømme
muskler og stive led.


--
Hilsen
Annette



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste