ftp chmod
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 17-06-01 12:51

spørgsmålet har været oppe før, men jeg har aldrig set et svar!

hvordan sætter man default mode for filer uploadet med ftp?

altså:
bruger lise uploader til et fællesdir, men alt hun uploader får 640 og det
skal have 644

finn

Fra : Thor Dreier

Dato : 17-06-01 15:35

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså:
> bruger lise uploader til et fællesdir, men alt hun uploader får 640 og

Hvis du bruger proftpd så kig på
http://pdd.sourceforge.net/userguide/linked/config_ref_Umask.html

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 17-06-01 22:16

Jeg bruger ftpd med i RH dist

man ftpd states:
The following non-standard or UNIX specific commands are supported by the
SITE request.

Request Description
UMASK change umask, e.g. ``SITE UMASK 002''
CHMOD change mode of a file, e.g. ``SITE CHMOD0 0CHMOD1
1CHMOD2

men jeg kan ikke finde ud af at bruge det

finn