Backup af dbx-filer
Fra : Jesper Y. Kristianse~

Dato : 17-06-01 13:04

Jeg har lige samlet en ny PC. På den gamle havde jeg oprettet nogle lokale
mapper i Outlook.

Disse kopierede jeg over på en diskette, for at mapperne og deres indhold
ikke skulle gå tabt.

Jeg har nu kopieret dem tilbage på min nye pc, men jeg kan ikke se dem

Filerne jeg har kopieret er taget fra:
C.\WINDOWS\Applications data\Identities\{.....}\Microsoft\Outlook
Express\*.dbx

og lagt tilbage i samme subdir.

Hvad er det gået galt?

mvh Jesper.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 17-06-01 16:47

Jesper Y. Kristiansen <jyk@post.tele.dk> skrev i en
> [...]
>
> Filerne jeg har kopieret er taget fra:
> C.\WINDOWS\Applications data\Identities\{.....}\Microsoft\Outlook

Det er fordi at filerne ikke er importeret i Outlook Express, det skal de
være inden du kan se dem.

Dette gøres således:

Filer -> Importer -> meddeleleser -> Outlook Express 5 (hvis deter den
version du bruger) -> importer fra lagringsmappe -> angiv placringen.

Det skulle virke, jeg har selv gjort en del gange, indtil jeg glemte at
kopiere dbsx filerne inden jeg formaterede min maskine :-]

--
// Søren Hjelholt

- Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den !!!

Fra : Jesper Y. Kristianse~

Dato : 17-06-01 19:39

Hmmmm, valgmuligheden "importer fra lagringsmappe" forefindes ikke

Søren Hjelholt <hjelholt@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gijci$s7l$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 17-06-01 23:57

> Hmmmm, valgmuligheden "importer fra lagringsmappe" forefindes ikke

Det burde stå som en radiobutton efter at du har valgt at du vil importere
fra Outlook Express 5.
Der er (hos mig) to radiobuttons

1: importer fra OE5-identitet
2: importer fra OE5-lagringsmappe

De står ovenfor henholdsvis nedenfor et stort tekstfelt.

Hvis de ikke findes, så har jeg ikke lige flere gode ideer.

Fra : JYK

Dato : 19-06-01 00:02

Ahhh, jeg har fundet dem, men det virker stadigvæk ikke!
Jeg får at vide, at der ikke findes nogle dbx-filer, men de ligger der
altså!

Søren Hjelholt <hjelholt@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gjck6$pqf$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Arne Eckmann

Dato : 19-06-01 00:50

"JYK" <jyk@post.tele.dk> skrev:

> Ahhh, jeg har fundet dem, men det virker stadigvæk ikke!
> Jeg får at vide, at der ikke findes nogle dbx-filer, men de ligger der
> altså!

Jeg mener at kunne huske fra gamle dage, at OE - helt ulogisk -
kun kan tilgå filerne fra den forgående mappe (hvor man altså
ikke selv kan se filerne).

Prøv derfor at bakke et niveau tilbage, og se om det så
ikke går

mvh
Arne

Fra : Staalanden

Dato : 19-06-01 08:26

On Tue, 19 Jun 2001 01:50:02 +0200, "Arne Eckmann" <arne@eckmann.dk> wrote:

> [...]

Jeg har haft samme problem og måtte opgi'.
Det bedste råd er at eksportere dem som Vcards hvis du vil være sikker

Fra : Arne Eckmann

Dato : 19-06-01 13:31

"Staalanden" <staalanden@jyde.dk> skrev:

> Jeg har haft samme problem og måtte opgi'.
> Det bedste råd er at eksportere dem som
> Vcards hvis du vil være sikker

Hvorfor pokker retter du dit svar til mig, når du
i virkeligheden svarer JYK ?

Dit råd om at exportere dbx filer som Vcards
lyder dog utrolig spændende )) hvis jeg må
udtrykke det sådan.

mvh
Arne

Fra : Staalanden

Dato : 19-06-01 23:25

> [...]
>i virkeligheden svarer JYK ?
>
>Dit råd om at exportere dbx filer som Vcards
>lyder dog utrolig spændende )) hvis jeg må

Det må du gerne - og undskyld citatfejl

Fra : Gevaldi

Dato : 19-06-01 11:47

"JYK" <jyk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ahhh, jeg har fundet dem, men det virker stadigvæk ikke!
> Jeg får at vide, at der ikke findes nogle dbx-filer, men de ligger der
> altså!

Prøv at stille dit spørgsmål her:

eller se her:
http://www.tomsterdam.com/insideOE5/faqs/how.htm#importOE4

Hilsen Gevaldi

Fra : Jesper Y. Kristianse~

Dato : 17-06-01 19:40

....og jeg bruger Outlook Express 5.

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 22-06-01 22:16

"Jesper Y. Kristiansen" <jyk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Filerne jeg har kopieret er taget fra:
> C.\WINDOWS\Applications data\Identities\{.....}\Microsoft\Outlook
> Express\*.dbx

jeg har haft samme problem med en postmappe jeg havde brændt på cd som
backup - d
en var adskillige Mb stor, men outlook nægtede at finde brevene.
Jeg hentede et program der hedder DBXtract - kan ikke huske URL - men
mon ikke Google skulle kunne hjælpe der.
jo - http://www.webattack.com/get/dbx.shtml
Der kunne jeg så fiske størstedelen af mine breve frem og gemme anderswo.
Jeg var forsåvidt ligeglad med at lagre dem i posten igen - jeg ville bare
gerne have adgang til dem.
Håber det måske kan hjælpe dig.

hilsen,
ingeborg