hvilken Cpu Køler
Fra : Philip Darabos

Dato : 17-06-01 12:45

Hejsa
Jeg ved at emnet har været oppe og vende et par gange, men da min cpu blir
knap 60 grader varm skal jeg have fat i en ny køler, og jeg kan ikke lige
huske hvilke kølere som blev anbefalet. Pris er ligegyldig, sålænge det er
kvalitet.
Jeg har en 1200 Mhz Athlon på et asus a7v motherboard.
Evt. nogen som har prøvet nogen af de mere lydløse kølere ?
tak
Philip

Fra : Lars Ridder

Dato : 17-06-01 13:09

Jeg har samme cpu monteret på et DFI-bundkort. Jeg har netop udskiftet en
standard Cooler Master med en SS Molex Radial OZ til 399,-. Jeg havde samme
temperatur som du med den gamle køler, når jeg kørte den hårdt, og har samme
temperatur nu, mens støjniveauet er faldet mærkbart. Om den er faldet 400
kr. kan diskuteres. Sælgeren, som virkede kompetent (ComputerButikken,
Falkoner Allé), - mente at 60 grader ikke var noget problem. Han og visse
andre, jeg har talt med, anbefalede ellers Volcano II fra Thermal Take, som
et af de bedste køb. Den var blot ikke til at skaffe, da jeg var ude at
handle. Du kan finde den på www.edbpriser.dk og bestille den online. Den
koster ca. 180 kr.

Lars Ridder

Philip Darabos <superfrog@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gi591$15e$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Sven

Dato : 17-06-01 18:24

Jeg bruger en Silverado 50, som er næsten lydløs, og særdeles effektiv.

Sven

Fra : Philip Darabos

Dato : 17-06-01 18:27

Jeg har hørt at silverado køleren er meget tung og nemt kan falde ud ved
transport af kabinet....er dette en røver eller hvordan ?

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 17-06-01 20:10

> Jeg har hørt at silverado køleren er meget tung og nemt kan falde ud ved
> transport af kabinet....er dette en røver eller hvordan ?

Jeg kørte fra Svendborg til Hillerød og toweret stod opret... Der blev ikke
kørt pænt - og den sad stadig som den skulle...

Ingen probz der...

// Søren

Fra : Peter Olsen

Dato : 17-06-01 23:47

Officielt siger NC at køleren helst skal tages af under transport af
kabinettet. Men det er nok lige så meget for at sikre sig at der i tilfælde
af uheld ikke kunne reklameres for det. På den anden side ta'r det ikke lang
tid at tage køleren af.

--

Peter Olsen
olsen@worldonline.dk