Forberedelse til TDC ASDL 2048/512 ?
Fra : Peter

Dato : 17-06-01 12:10

Jeg har pt Stofanet og på torsdag kommer TDC kommer installerer ASDL
2048/512 hos mig.

Skal jeg forbedre noget hardwaremæssigt. F.eks skal Stofa's netkort pilles
ud inden da osv ????

Hvis der er nogen som har gode tips til forberedelser som bør gennemføres
inden TDC montøren kommer så modtages de meget gerne.

mvh Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-06-01 12:55

"Peter" <dontmail@me.com> wrote in message
> Jeg har pt Stofanet og på torsdag kommer TDC kommer installerer ASDL
> 2048/512 hos mig.
>
> Skal jeg forbedre noget hardwaremæssigt. F.eks skal Stofa's netkort pilles
> ud inden da osv ????

Det er TDC ligeglade med...

> Hvis der er nogen som har gode tips til forberedelser som bør gennemføres
> inden TDC montøren kommer så modtages de meget gerne.

Ja, finde ud af hvor du vil have udstyret...

og så gøre plads, så han kan komme til...

Og så der såmen ikke så meget at forberede...

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 17-06-01 13:07

Hej,

> Det er TDC ligeglade med...

det vil da være en god ide at bevare det i, svjh er det er ok ethernetkort
de kører med.

> Og så der såmen ikke så meget at forberede...

der er nogle der påstår varm kaffe hjælper på det ... ;)

--
Med venlig hilsen,

Ole M. Madsen
NE2 Konfig & FAQ -> http://www.turbine.dk/2601
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet.

Fra : - W.G

Dato : 17-06-01 15:19

On Sun, 17 Jun 2001 13:10:01 +0200, "Peter" <dontmail@me.com> wrote:

> [...]
>
>Hvis der er nogen som har gode tips til forberedelser som bør gennemføres
>inden TDC montøren kommer så modtages de meget gerne.

Stofas netkort behøver du såmænd ikke at pille ud. Du kan sagtens
bruge det igen når der kommer bredbånd i huset - der skal allerhøjest
laves lidt om i din netværksopsætning - gateway, DNS og slige sager.

Men det vil da helt sikkert være fornuftigt at, rydde lidt fri plads
omkring dit telefonstik, så montøren kan komme til at skrue og bore og
hvad han nu skal

God Fornøjelse med linien.

--

Med Venlig Hilsen
- W.G

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 17-06-01 15:31

Hey,

Check lige http://www.dixanet.dk før du måske gør et dumt køb. 2048/512Kbps
+ 2 telefonlier 398 Kr. pr mdr.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-06-01 15:36

"Thomas Jørgensen" <boondock@12move.dk> wrote in message
> Hey,
>
> Check lige http://www.dixanet.dk før du måske gør et dumt køb.
2048/512Kbps
> + 2 telefonlier 398 Kr. pr mdr.

Jeg tror vist ikke Dixanet, dækker nogen steder endnu... Og da slet ikke de
steder hvor stofa er koblet op.. Så tag lige styr dig.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-06-01 16:41

On Sun, 17 Jun 2001 16:30:39 +0200, Thomas Jørgensen wrote:
>Hey,
>
>Check lige http://www.dixanet.dk før du måske gør et dumt køb. 2048/512Kbps
>+ 2 telefonlier 398 Kr. pr mdr.

Jeg har også hørt om nogen som flatrate benzin til en rund 10'er om måneden.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-01 17:22

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Jeg har også hørt om nogen som flatrate benzin til en rund 10'er om
måneden.

Nej....hvor er det strengt.
Nu bliver dem der kører på Diesel igen forbigået.
Typisk...

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Charbax

Dato : 18-06-01 00:38

> måneden.
>
> Nej....hvor er det strengt.
> Nu bliver dem der kører på Diesel igen forbigået.
> Typisk...

jeg tror faktisk flatrate på nedfryset hydrogen for en 10'er er realistisk.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-06-01 16:43

"Thomas Jørgensen" <boondock@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Check lige http://www.dixanet.dk før du måske gør et dumt køb.
2048/512Kbps
> + 2 telefonlier 398 Kr. pr mdr.

freetelnet.silversoft.dk ser ud til at have et bedre produkt

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : flummer

Dato : 17-06-01 18:16

Hvad er det for en teknik dixanet benytter ?!
(ADSL,VDSL.....)

Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-06-01 19:25

"flummer" <flummer@sex.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for en teknik dixanet benytter ?!

vaporware
http://info.astrian.net/jargon/terms/v/vaporware.html

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-01 20:32

> vaporware
> http://info.astrian.net/jargon/terms/v/vaporware.html

Mere præcist kan det næppe siges.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-06-01 23:30

On Sun, 17 Jun 2001 20:25:00 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>vaporware
>http://info.astrian.net/jargon/terms/v/vaporware.html

Njaeh, der er ikke nødvendigvis grund til at anklage dem for at
pressen er nogle hoveder:

http://debat.computerworld.dk/debate.asp?Mode=1&ContributionID=1718&DebateID=388&viewFrom=1717&Forrige=1

(inkl. "Troede du virkelig man kan oprette et stort teleselskab for
120 mill.?")

Såvidt, jeg kan se, lader det da til at DixaNet er tættere på
udbyderne, end fx TransNet nogensinde har været. De har trods alt fået
diverse aftaler i stand hos TeleStyrelsen.

Når det så er sagt, så vil jeg selvfølgelig gentage min grundholdning
med "Lad os diskutere det, når man kan få det den dag."

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-06-01 23:35

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> Såvidt, jeg kan se, lader det da til at DixaNet er tættere på
> udbyderne, end fx TransNet nogensinde har været.

vaporware er ikke _helt_ udelukket fra at blive et reelt produkt.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-01 01:50

On Mon, 18 Jun 2001 00:35:01 +0200, "Martin Højriis Kristensen"

>vaporware er ikke _helt_ udelukket fra at blive et reelt produkt.

Næeh, jeg mener blot, man skal være påpasselig med at kalde ting for
det tidligt.

I min egen "udbyder-tid" har jeg da netop oplevet mange
vaporware-pressemeddelelser. Efterhånden mener jeg blot at folk er
meget hurtige til at trigge ved enhver melding, der ikke er 100%
realistisk.

Som ved så meget andet, ændrer et produkt jo karakteristika og pris en
gazillion gange undervejs (og - kæphest - også efter supporterne får
noget beta-information). Problemet er blot, at hvis man stempler
alting på forhånd (bare fordi det korrekt nok ikke kommer til at
opfylde alt hvad der loves), differencierer man ikke mellem tydelige
scams (fx TransNet) og så "Det er mere kompliceret end det umiddelbart
fremlægges" (fx Bredbandsbolaget, Dixanet, boligforening-netværk,
m.fl.).

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 17-06-01 18:28

Hej,

> freetelnet.silversoft.dk ser ud til at have et bedre produkt

2 af dem to-go ...

--
Mvh.
Ole

"If you're gonna be dumb, you gotta be tough"
- Johnny Knoxville