/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Gasregulator - hvordan skal den virke
Fra : Soren Kuula


Dato : 04-06-06 13:16

Hejsa, jeg har lige et spm som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Det
har ikke noget med camping at gøre - direkte - men jeg tror I campister
kender alt til flaskegasregulatorer?

Vi har en terrassevarmer, som der ikke kommer gas igennem. Flasken er
helt nu, og det lugter af gas fra bunden af regulatoren, når man tager
den af. Hvis jeg tager slangen af regulatoren og åbner den i et øjeblik,
skal der så komme gas ud? (eller sidder der en eller anden genial
anordning, som lukker af hvis der mangler modtryk?) Meget eller lidt
gas? Så vidt jeg kan se rundt omkring er sekundærtrykket rimeligt lavt.

Kort sagt, kan jeg skyde skylden på regulartoren, hvis der ikke kommer
gas ud uden slange?

MVH
Søren

 
 
Per (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 04-06-06 16:41

Ja ... det må være regulatoren ( 30 mBar ?)
Der skal altid komme gas ud af denne, når den tændes/åbnes i toppen ... også
uden modtryk.

Hilsen Per



Preben Andersen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 04-06-06 16:55


"Per" <per-a@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4482ff0c$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja ... det må være regulatoren ( 30 mBar ?)
> Der skal altid komme gas ud af denne, når den tændes/åbnes i toppen
> ... også uden modtryk.

En forudsætning er, at den er monteret korrekt på flasken.

mvh
Preben



Soren Kuula (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Soren Kuula


Dato : 04-06-06 18:53

Per wrote:
> Ja ... det må være regulatoren ( 30 mBar ?)
> Der skal altid komme gas ud af denne, når den tændes/åbnes i toppen ... også
> uden modtryk.

Tak for informativt svar.

MVH
Søren

Sten Bo (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 04-06-06 23:03


"Soren Kuula" <dongfang@dongfang.dk> skrev i en meddelelse
news:rlDgg.70$Fk6.67@news.get2net.dk...
> Per wrote:
>> Ja ... det må være regulatoren ( 30 mBar ?)
>> Der skal altid komme gas ud af denne, når den tændes/åbnes i toppen ...
>> også uden modtryk.
>
> Tak for informativt svar.
>
> MVH
> Søren


Svenskerne anbefaler udskiftning af regulator hvert 10´år idet den
indeholder en tynd gummimenbran.

Der findes vist regulatorer der afbryder ved slangebrud.

Vej flasken hvis du er i tvivl om hvor meget gas der er tilbage.

Flaskevægten uden gas står stemplet på den.

mvh




Sten Bo (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 04-06-06 23:30


"Soren Kuula" <dongfang@dongfang.dk> skrev i en meddelelse
news:Ppygg.40$PB.25@news.get2net.dk...
> Hejsa, jeg har lige et spm som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Det har
> ikke noget med camping at gøre - direkte - men jeg tror I campister kender
> alt til flaskegasregulatorer?
>
> Vi har en terrassevarmer, som der ikke kommer gas igennem. Flasken er


???

http://www.sik.dk/global/Presse/Pressemeddelelser/Livsfarlig%20gasregulator%20solgt%20med%20terassevarmer.html



Soren Kuula (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Soren Kuula


Dato : 05-06-06 09:11

Sten Bo wrote:
> "Soren Kuula" <dongfang@dongfang.dk> skrev i en meddelelse
> news:Ppygg.40$PB.25@news.get2net.dk...
>
> ???
>
> http://www.sik.dk/global/Presse/Pressemeddelelser/Livsfarlig%20gasregulator%20solgt%20med%20terassevarmer.html
>

Hej Sten,

Ja, den havde jeg osse googlet ;). Det er ikke den regulator der er på,
men en tysk fætter (som sikkert er ok ellers).

Gasflasken er lige ombyttet, så der burde være masser af gas i den.

Nå, jeg må prøve med en anden regulator og se hvad der sker.

Tak for svar. MVH

Søren

Carsten Finn Rasmuss~ (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 05-06-06 11:09

Soren Kuula wrote:
>
> Kort sagt, kan jeg skyde skylden på regulartoren, hvis der ikke kommer
> gas ud uden slange?
>

Ja formodentlig. Er du sikker på at den er monteret korrekt? Der er en
låsering (stor sort og af platic) der skal trykkes ned og give et 'klik' før
regulatoren sidder rigtigt. Rigtigt monteret skal gassen strømme ud når du
åbner for regulatoren (/flammen er synlig på knappen).

Er den mage til den der er nævnt i denne tråd, skal du omgående få den
byttet. Men det er ikke årsagen til dit problem.

--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info



Henrik Steffensen (19-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Steffensen


Dato : 19-06-06 07:29

"Soren Kuula" <dongfang@dongfang.dk> skrev i en meddelelse
news:Ppygg.40$PB.25@news.get2net.dk...
> Hejsa, jeg har lige et spm som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Det har
> ikke noget med camping at gøre - direkte - men jeg tror I campister kender
> alt til flaskegasregulatorer?
>
> Vi har en terrassevarmer, som der ikke kommer gas igennem. Flasken er helt
> nu, og det lugter af gas fra bunden af regulatoren, når man tager den af.
> Hvis jeg tager slangen af regulatoren og åbner den i et øjeblik, skal der
> så komme gas ud? (eller sidder der en eller anden genial anordning, som
> lukker af hvis der mangler modtryk?) Meget eller lidt gas? Så vidt jeg kan
> se rundt omkring er sekundærtrykket rimeligt lavt.
>
> Kort sagt, kan jeg skyde skylden på regulartoren, hvis der ikke kommer gas
> ud uden slange?
Har du fået den til at virke? Jeg har nu fået terassevarmer nr. 3, som jeg
stadigvæk ikke kan få til at virke - der er ny regulator med. Jeg har
skiftet gasflasken, og jeg har adskilt det hele igen og samlet det......

Hvad søren gør man?



Campingstuff (20-06-2006)
Kommentar
Fra : Campingstuff


Dato : 20-06-06 15:06


"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:449643e9$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Vi har en terrassevarmer, som der ikke kommer gas igennem. Flasken er
>> helt nu, og det lugter af gas fra bunden af regulatoren, når man tager
>> den af. Hvis jeg tager slangen af regulatoren og åbner den i et øjeblik,
>> skal der så komme gas ud? (eller sidder der en eller anden genial
>> anordning, som lukker af hvis der mangler modtryk?) Meget eller lidt gas?
>> Så vidt jeg kan se rundt omkring er sekundærtrykket rimeligt lavt.

Hej
Jeg har en BP regulator købt sammen med og brugt til en gas grill, det gik
slet ikke - for der sidder en dims et eller andet sted indeni som ganske
rigtig lukker for gassen når det går for stærkt.
Den regulator jeg købte sammen med grillen, er den hvor man skal trykke på
åbne/lukke dimsen for at sætte den på/tage den af.
Jeg havde så en anden regulator også BP som jeg satte på, det er den med
"dreje låsen" ved flasken , det hjalp nu virker grillen.

Vh
Hans Jørgen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste