MS Windows
briani 27239
genvej til at lukke Remote Desktop?
Fra : YJ

Dato : 03-06-06 17:41

Findes der en genvej til at lukke Remote Desktop når den kører i full
screen?

Jeg kommer desværre nok ikke uden om bekræftelsesdislogen, men at undgå at
skulle op på krydset ville være super!

YJ

Fra : Paw P Larsen

Dato : 03-06-06 23:08

YJ wrote:
> [...]
> screen?
>
> Jeg kommer desværre nok ikke uden om bekræftelsesdislogen, men at undgå at

Jeg omgår dialogboksen med Push the freakin button. Har ikke
nogen løsning på lukningen.

Fra : YJ

Dato : 03-06-06 23:23

"Paw P Larsen" <nospam@wer.dk> wrote in message

> Jeg omgår dialogboksen med Push the freakin button. Har ikke
> nogen løsning på lukningen.

Det lyder også som halvdelen af min løsning, hvis man kan sige til den at
kun i det og det program skal den vælge default?

Alternativt kan jeg leve med en total minimering så jeg kommer tilbage til
mit hovedskrivebord, men det tvivler jeg også på kan lade sig gøre.

YJ

Fra : Paw P Larsen

Dato : 04-06-06 09:03

YJ wrote:

> Det lyder også som halvdelen af min løsning, hvis man kan sige til den at
> kun i det og det program skal den vælge default?

Den matcher hele dialogboksens indhold. Dvs. info på boksen er
nedenstående, og alle som matcher det bliver der automatisk
klikket på af programmet. Jeg tvivler på der er dialogbokse i
andre sammenhænge, som har præcist samme indhold.

*****
Caption: ''
Class: 'Static'
Visible

Caption: 'OK'
Class: 'Button'
Visible

Caption: 'Cancel'
Class: 'Button'
Visible

Caption: 'This will disconnect your Windows session. Your
programs will continue to run while you are disconnected. You can
reconnect to this session later by logging on again.'
Class: 'Static'
Visible
*****

Jeg postede den sidste freeware version i dk.binaer 26. maj. Hvis
den er væk, så kan jeg poste igen.

> Alternativt kan jeg leve med en total minimering så jeg kommer tilbage til
> mit hovedskrivebord, men det tvivler jeg også på kan lade sig gøre.

Ad lidt besværlige omveje kan det måske lade sig gøre med
PowerMenu installeret. Definér at vinduer med Remote Desktop skal
minimeres til system tray, og brug Windows egen Hide Inactive
Icons til at ikonet ikke vises. Når du så minimerer, så skulle
den gerne placeret Remote Desktop ikonet blandt de skjulte.

http://www.veridicus.com/tummy/programming/powermenu/

Fra : YJ

Dato : 06-06-06 13:11

> Jeg postede den sidste freeware version i dk.binaer 26. maj. Hvis
> den er væk, så kan jeg poste igen.

Den lå der endnu, men sjovt nok er den et par sekunder langsommere om at
lukke dialogen end den kommercielle version er...

> [...]
> Icons til at ikonet ikke vises. Når du så minimerer, så skulle
> den gerne placeret Remote Desktop ikonet blandt de skjulte.

Det virker ikke helt.
I full screen mode kan jeg slet ikke få menuen frem, når den ikke er full
screen kan jeg godt anføre at den skal minimeres til systray. Det virkede en
gang, men ikke de andre gange.

Men det tager for lang tid at finde toppen og minimere. Jeg tror jeg må lave
en opløsning der ikke er full screen men tæt på. Jeg kan så ikek anvende
alt-tab og alt-f4 mm. i RD men jeg kan minimere hurtigt.

Tak for hjælpen,
YJ

Fra : Paw P Larsen

Dato : 06-06-06 17:46

YJ wrote:
> Den lå der endnu, men sjovt nok er den et par sekunder langsommere om at
> lukke dialogen end den kommercielle version er...

Det kan du stille under Set Options, så det nærmest kun er et
hurtigt blink.

Fra : YJ

Dato : 06-06-06 17:48

> Det kan du stille under Set Options, så det nærmest kun er et
> hurtigt blink.

Super! Tak for hjælpen.

YJ