MS Windows
briani 27239
.chm filer
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-06 23:58

Jeg har fået tilsendt nogle pdf- og chm filer på e-mail. Men hvordan åbnes
chm-filer?
Hos mig åbner de i noget der ligner Windows XP hjælp. Men findes der et
program til disse filer eller hvad går det ud på?

MVH P.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-06-06 00:16

Pedro wrote:
> [...]
> Hos mig åbner de i noget der ligner Windows XP hjælp. Men findes der et
> program til disse filer eller hvad går det ud på?

chm er "compilerede html" filer, de bruges mest til hjælpe manualer,
og er i nogen udstrækning en efterfølger til .hlp filer.

Programmet der normalt bruges til at åbne dem med er hh.exe, som
er et standard windows program der ligger i din windows mappe.

Jeg har aldrig set andre programmer brugt til .chm filer, men
de findes sikkert.

Hvis de åbnes i noget der ligner windows hjælp, ser alt ud til at
være ok!

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 18:59

Bertel Brander wrote:
> [...]
> de findes sikkert.
>
> Hvis de åbnes i noget der ligner windows hjælp, ser alt ud til at

Mange tak for oplysningerne.
MVH P.