/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
CPU 100 % Windows XPS2
Fra : kmb


Dato : 01-06-06 11:15

Hej

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.

Jeg administere et støre netværk med syv servere og 60 arbejdsstationer.

Vi har sidste år opgraderet til windows 2003 server og xp pro. Samtidig
opgraderet vi Navision til 4.0.

Vi har siden opgraderingen haft problemmer med at vores navision i korte
øjeblikke ryster og sletter den skrevne linie. Vi fik at vide dette problem
var løst i navision 4.01 vi har nu installeret denne og det hjalp ikker
derfor gik jeg videre for at finde en løsning.

Det viser sig så at det ikke kun er et problem i Navision men også i andre
programmer.
Jeg har nu brugt meget tid på at finde årsagen :

1. Vi har ikke virus eller spam vi køre med Tred Micro office scan fuld
version.
2. jeg har installeret Process Explore og har indkreset problemmet til
svchost.exe jeg ved også at hvis jeg stopper servicen "arbejdsstation"
stopper problemmet, men hvis jeg stopper denne service stoppes
netlogon/Isass.exe også og dette kan jo ikke lade sig gøre når klienterne
skal logge på domænekontroleren og have adgang til netværksfiler.

Jeg har søgt mange steder men kan ikke finde noget, håber der en der kan jeg
gåt snart i panik.


Mvh.
Kristina



 
 
Stig Bang-Mortensen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Stig Bang-Mortensen


Dato : 01-06-06 16:33

kmb wrote:
> Hej
>
> 2. jeg har installeret Process Explore og har indkreset problemmet til
> svchost.exe jeg ved også at hvis jeg stopper servicen "arbejdsstation"
> stopper problemmet, men hvis jeg stopper denne service stoppes
> netlogon/Isass.exe også og dette kan jo ikke lade sig gøre når
> klienterne skal logge på domænekontroleren og have adgang til
> netværksfiler.
>
> Jeg har søgt mange steder men kan ikke finde noget, håber der en der
> kan jeg gåt snart i panik.
>

Prøv at se her: http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_s.htm

--
Mvh

Stig Bang-Mortensen



Villy Jensen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Villy Jensen


Dato : 02-06-06 06:48

> 2. jeg har installeret Process Explore og har indkreset problemmet til
> svchost.exe

Du må kunne finde flere detaljer med "Process Explorer" ??!

Mvh Villy
(der lige har fjernet Virtumonde, som NAV 2006 ikke selv kunne detektere)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste