MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Postscript fonts
Fra : Holst

Dato : 31-05-06 22:33

Hej!

Jeg har et par gamle Postscript fonts, som jeg gerne vil bruge på min
Windows XP Home SP2.

Jeg har en PFB-fil og en AFM-fil til hver font. Det burde være det, der
skal til for at få en sådan font til at virke. På min gamle Amiga virker
de fint.

Men hvordan får jeg dem nu til at virke under Windows XP Home SP2?

Windows vil slet ikke genkende dem som skrifttyper.

Fra : Peter T.

Dato : 01-06-06 04:20

Holst udviste en rettidig omhu og skrev:

> Men hvordan får jeg dem nu til at virke under Windows XP Home SP2?

Windows kan kun bruge TrueType (TTF).

> Windows vil slet ikke genkende dem som skrifttyper.

Du kan konvertere dem til truetype. Til det findes der en sjat programmer,
som kan klare den lille sag. TransType fra Font Lab er et af dem, du kan
hente som "try out" (med begrænsninger).

<http://fontlab.com/Font_Converters/TransType/Download-TransType/>

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Hauge

Dato : 01-06-06 05:29

Hejsa
Peter T. wrote:
> Windows kan kun bruge TrueType (TTF).

Og Type1 postscript.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060601042905@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Hans

Dato : 01-06-06 07:28

> Hejsa
>
> Og Type1 postscript.

Og OpenType (OTF)...

Fra : Hauge

Dato : 01-06-06 05:31

Hej
Holst wrote:
> Men hvordan får jeg dem nu til at virke under Windows XP Home SP2?

Kontrolpanel og vælg "Fonte" og under filer, vælg installer fonte.

Jeg kan i hvert fald på min XP-Pro installere PS Type1-fonte, og udfra
filnavnene at dømme, så er det det du har. Efter hvad jeg lige kan huske.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060601043049@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Holst

Dato : 01-06-06 08:49

Hauge wrote:

> Kontrolpanel og vælg "Fonte" og under filer, vælg installer fonte.

Ja, det har jeg også fået at vide fra anden side. Men når jeg vælger den
pågældende folder, som huser PFB- AFM-filerne, så finder Windows ingen
nye skrifttyper.

> Jeg kan i hvert fald på min XP-Pro installere PS Type1-fonte, og udfra
> filnavnene at dømme, så er det det du har. Efter hvad jeg lige kan huske.

Ja, jeg er ret sikker på, at det er PS Type 1-fonte.