MS Windows
briani 27239
Messenger
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 28-05-06 15:05

Lige en forspørgelse Ang. messenger.

Hvordan afinstallere man messenger i windows XP Pro sp2

På forhånd tak for hjælpen

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 15:16

Carsten Pedersen wrote:
> Lige en forspørgelse Ang. messenger.
>
> Hvordan afinstallere man messenger i windows XP Pro sp2

Der findes en service (tjeneste) i Windows XP, der hedder "Messenger".
Der findes det i Windows XP medfølgende "Windows Messenger"
program. Og så findes der "MSN Messenger", som du selv skal hente
og installere.

Hvilken én taler du om?

-E.G.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-05-06 18:46

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse news:4479b07b$0$38640$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Der findes en service (tjeneste) i Windows XP, der hedder "Messenger".
> Der findes det i Windows XP medfølgende "Windows Messenger"

Det er samme program ...

Fra : jda

Dato : 28-05-06 20:58

Sun, 28 May 2006 19:45:52 +0200 skrev Morten Jørgensen i
dk.edb.system.ms-windows :

> Det er samme program ...

Det er så absolut ikke det samme. Det ene er en service, som bruges til at
vise messegeboxe på skærmen enten fra systemet eller beskeder i et netværk
via kommandoen 'net send' Den er deaktiveret i en XP sp2 der står
standalone.

Det andet er et chat program på linie med MSN messenger og lignende
--
Jakob
Få en gratis koncertoplevelse til Depeche Mode 7. juni

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-06 21:05

It happens that jda formulated :
> Det andet er et chat program på linie med MSN messenger og lignende

Det er faktisk det gamle MSN Messenger (4.7)

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 21:50

Morten Jørgensen wrote:

> Det er samme program ...

Morten, prøv lige dette:

- Højre-klik på "Denne computer" og vælg "Administrer".
- I venstre kolonne, klik på [+] ud for "Tjenester og programmer"
- klik derefter på "Tjenester". I højre side af vinduet ser du nu en
liste over tjenester (services).
- Scrol nedad i listen indtil du finder tjenesten "Messenger".
- Klik en enkelt gang på "Messenger", så vil der komme en
beskrivelse frem.
- Læs den!

-E.G.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-05-06 22:31

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse news:447a0d08$0$38692$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> - Scrol nedad i listen indtil du finder tjenesten "Messenger".
> - Klik en enkelt gang på "Messenger", så vil der komme en

Har ingen messenger services kørende..... men jeg har også afinstalleret
den integrerede i Windows XP SP2 Pro og ikke andet

Hvad står der da ?

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 05:53

Morten Jørgensen wrote:
> Har ingen messenger services kørende..... men jeg har også
> afinstalleret den integrerede i Windows XP SP2 Pro og ikke andet
>
> Hvad står der da ?

Den kører nu heller ikke her, da den (i XP med SP2) er deaktivet
pr. default. Og godt det samme. Men jeg har dog ikke valgt at
fjerne den.

Hvad angår beskrivelsen, så er det kun den første del, jeg citerer
her. Og der står:

"Messenger"
"Overfører net send- og meddelelser fra tjenesten Alerter mellem
klienter og servere. Denne tjeneste er ikke tilknyttet Windows
Messenger."

Det var især den sidste sætning, du skulle læse.

-E.G.

Fra : Klaus H

Dato : 28-05-06 15:20

Carsten Pedersen wrote:
> Lige en forspørgelse Ang. messenger.
>
> Hvordan afinstallere man messenger i windows XP Pro sp2
>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> Carsten

Start - kør - skriv:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Klaus H

Fra : Ole C

Dato : 28-05-06 15:21

Carsten Pedersen skrev blandt andet:

> Hvordan afinstallere man messenger i windows XP Pro sp2

Tryk Start>Kør - og skriv:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Tryk OK - og den er pist væk.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-05-06 09:19

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Tryk Start>Kør - og skriv:
>
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
>
> Tryk OK - og den er pist væk.

For god ordens skyld bør det vel nævnes at den også kan fjernes
på den gode gammeldags måde via Tilføj/Fjern Windows Komponenter
under Tilføj/Fjern Programmer.
--
Peter J

Fra : Ole C

Dato : 29-05-06 09:29

Peter Jensen skrev blandt andet:

> For god ordens skyld bør det vel nævnes at den også kan fjernes
> på den gode gammeldags måde via Tilføj/Fjern Windows Komponenter
> under Tilføj/Fjern Programmer.

Så bliver den ikke fjernet, men deaktiveret.

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 29-05-06 16:59

Ole C wrote:

> Så bliver den ikke fjernet, men deaktiveret.

Den bliver heller ikke deaktiveret, det er kun genvejen i startmenuen
der fjernes.

--
Mvh Edmund

Fra : Ole C

Dato : 29-05-06 17:31

Edmund skrev blandt andet:

> Den bliver heller ikke deaktiveret, det er kun genvejen i startmenuen
> der fjernes.

Åh ja, - det er jo sådan det er.
Jeg kunne bare huske at det ikke er nogen løsning hvis man vil af med den.

--
vh
Ole C

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 29-05-06 17:11

Edmund wrote :

> Den bliver heller ikke deaktiveret, det er kun genvejen i startmenuen der
> fjernes.

Selve programmet vil optræde i tilføj/fjern-menuen hvis man fjerner
ordet "hide" i "msmsgs="-linien i c:\windows\inf\sysoc.inf.

/klaus

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 29-05-06 22:30

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse news:mn.ec427d65bbd88fdc.43879@no.spam...
> Edmund wrote :
>
> Selve programmet vil optræde i tilføj/fjern-menuen hvis man fjerner ordet "hide" i "msmsgs="-linien i
> c:\windows\inf\sysoc.inf.

Det var faktisk det sidste jeg gjorde i går inden jeg slukkede PC
og så afinstallerede via menuen. Det er måske det der var årsag
til at min windows gik "kold" under opstart og gik i stå med en
halv skrivebord og timeglas. Efter en "brutal" genstart kører den
dog fint igen.