MS Windows
briani 27239
Win. XP til Win. 98
Fra : Mort1s1

Dato : 28-05-06 11:02

Jeg har en god gammel COMPAQ som jeg bruger lidt som "legetøj" - Den har
oprindelig kørt Win. 98, men jeg har prøvet at installere Win. XP på den,
men det duer bare ikke, den kører alt for langsomt, så jeg vil gerne have
"gode" gamle Win 98 tilbage, men - hvordan sletter man Win XP, så jeg påny
kan installere Win 98 ?.

Mvh
Mort1

Fra : Ricko.

Dato : 28-05-06 11:11

"Mort1s1" <sletmortensens@huskkunmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "gode" gamle Win 98 tilbage, men - hvordan sletter man Win XP, så jeg påny

Brug en win 98 start disk , gå i fdisk og slet partionen og derefter i med
win 98 og så formater den og vidre til install.

Fra : jama

Dato : 28-05-06 11:12

> [...]
> "gode" gamle Win 98 tilbage, men - hvordan sletter man Win XP, så jeg påny

________________________________
Ved at bruge din Win 98 CD den kan format.din XPs,selv hvis du har
install.m.NTFS filsystem.Start din PC op m.CD Boot,kan den ikke det,så må du
ind i Bios og sætte første Boot til CD (husk at sætte CDen i inden du
starter op)
Mvh.Jama

Fra : Ricko.

Dato : 28-05-06 15:50

________________________________
> [...]
> du ind i Bios og sætte første Boot til CD (husk at sætte CDen i inden du

Fint , jeg troede ikke den kunne snuppe en NTFS opsætning., så blev man lidt
klogere intil man har glemt det igen.

Fra : Mort1s1

Dato : 28-05-06 18:24

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Fint , jeg troede ikke den kunne snuppe en NTFS opsætning., så blev man
> lidt klogere intil man har glemt det igen.

Tak for hjælpen, processen er gennemført med succes

Mort1