MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kernel_Data_Inpage_Error Ntfs.sys
Fra : Peter

Dato : 23-05-06 20:30

Hej.

Det er en "uddybning" af mit indlæg fra tidligere idag med navnet "PC
genstarter med mellemrum...."

Er der nogle der kan sige mig hvad denne fejl skal henlede min opmærksomhed
på:

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
STOP: 0x0000007A (0xC03E0FE8, oxC000000E, 0xF83FA836, 0x18063860)

NTFS.SYS Address F83FA836 base at F83A5000, Datestamp 41107eea.

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp med dette....

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 23-05-06 21:09

Hej.

Et eller andet siger mig at jeg har et harddisk/controller/driver problem,
men jeg kan ikke sætte en finger på hvilken det er.....

Jeg har for ganske nylig købt en Maxtor 7V250F0 (SATA), og den fungere
ellers tilsyneladende ok, men et eller andet sker der når jeg optager ???

Jeg har nu forsøgsvis valgt et andet drev at optage på, men det er et
standard 80Gb Seagate (ATA 100), så det kan alligevel ikke sige mig om det
er et controller eller harddrive problem jeg har....

Så jeg søger stadig hjælp til at finde ud af det.....

Mvh.
Peter

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 23-05-06 21:42

"Peter" <pshdo@teletoadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er et controller eller harddrive problem jeg har....
>
> Så jeg søger stadig hjælp til at finde ud af det.....

Hej
Er din nye disk ikke en S-Ata II Serial ATA-300
Hvis dit bundkort ikke understøtter ATA-300
skal harddisken "jumpes" til ATA-1,5
det kunne måske være det der var galt!
--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : Peter

Dato : 24-05-06 06:18

Hej.

Tak for dit svar.

> Er din nye disk ikke en S-Ata II Serial ATA-300
> Hvis dit bundkort ikke understøtter ATA-300
> skal harddisken "jumpes" til ATA-1,5
> det kunne måske være det der var galt!

Du har ret i at det er en SATA-300, men den kunne slet ikke findes af bios
før jeg jumpede den til SATA-150, så det er desværre allerede gjort.....

Jeg prøvede forsøgsvis at optage på en 80Gb Seagate (ATA-100) igår aftes, og
der skete precis det samme, den kom dog med en lidt anden stop-meddelelse,
nemlig denne:

STOP: 0x00000077 (0xC000000E, 0xC000000E, 0x00000000, 0x06FD5000)

- og denne gang ikke noget om NTFS.SYS, eller noget andet....

Jeg havde dog ikke slukket for den nye disk, den var stadig tilsluttet til
systemet, men den blev bare bare ikke brugt......

Stop: 0077 og 007A siger vist at det er en form for drev/controller/driver
fejl, men det skulle være den anden HEX-kode i parantesen der er interesant,
og den kan jeg desværre ikke finde noget om.....

Kan det tænkes at det er min BIOS der ikke spiller optimalt, den blev nemlig
af andre årsager opdateret da jeg fik den nye Maxtor harddisk.....
- eller kan det tænkes at det er VIA´s SATA/PATA driver V1,4 der er noget
galt med ??

Mit bundkort er i øvrigt et MSI KT880 Delta-FSR.....

Mvh.
Peter

Fra : ttoet

Dato : 25-05-06 20:06

Hej Peter,

Peter wrote:
> [...]
> nemlig af andre årsager opdateret da jeg fik den nye Maxtor
> harddisk..... - eller kan det tænkes at det er VIA´s SATA/PATA driver

Er du sikker på at det er nødvendigt at installere VIA's driver? Da jeg
skulle installere Win XP Pro på mit MSI K8N Neo3 fejlede installationen
flere gange, og da jeg endelig fik installeret, fejlede computeren hele
tiden. Til sidst prøvede jeg at installere uden at indlæse VIA driveren, og
nu kører det hele som smurt.

> Mit bundkort er i øvrigt et MSI KT880 Delta-FSR.....
Thoeger

Fra : Peter

Dato : 26-05-06 07:19

Hej.

Tak for dit svar.....

Ja, jeg er ret sikker på at det er nødveigt med driverne, for hvis ikke jeg
installere dem, så ligger overførselshastigheden nede på omkring 4-5mb/s, i
stedet for de 120-150mb/s som den skulle gøre optimalt.....

Jeg har nu atter engang installeret windows, denne gang på den nye 250Gb
disk, da jeg fandt frem til, via stopkoderne (og en masse læsearbejde), at
det måtte være en harddisk-fejl på den disk der havde swap-filen, altså på
den 80gb Seagate.....

Og efter dette har min maskine nu stået og optaget en hel aften helt uden
problemer, så jeg håber at problemet er løst nu......

Mvh.
Peter