MS Windows
briani 27239
Vmware
Fra : andy

Dato : 15-05-06 22:13

Hej har instaleret vmware player på min xp maskine. Kender ikke så meget til
win da jeg normalt arbejder i unixer.
Men efter instalation og genstart prøver jeg at starte vmware op men den
spørge efter confikations filen nogen der ved hvor den er og hvad den
hedder?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-05-06 22:30

andy skrev:

>Men efter instalation og genstart prøver jeg at starte vmware op men den
>spørge efter confikations filen nogen der ved hvor den er og hvad den
>hedder?

Den ligger der hvor du har lagt den da du lavede din virtuelle maskine.

den hedder et eller andet .vmx

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-05-06 06:20

On Mon, 15 May 2006 23:13:25 +0200, "andy" <andy@mail.dk> wrote:

> [...]
>Men efter instalation og genstart prøver jeg at starte vmware op men den
>spørge efter confikations filen nogen der ved hvor den er og hvad den

Playeren er beregnet til at afspille de virtuelle maskiner du eks. vis
har lavet med vmwareworkstation eller fået på anden vis (download fra
div sites/leverandører). og der er mange at lege med.

Så hvis du ingen virtuelle maskiner har, kan playeren ingenting.
Søg evt efter filer *.vmx.

/Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-05-06 08:27

Hans Kjaergaard skrev:

>Så hvis du ingen virtuelle maskiner har, kan playeren ingenting.

Med mindre du laver nogle
http://vmwareplayer.googlepages.com/home

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-06 09:00

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> writes:

> [...]
> div sites/leverandører). og der er mange at lege med.
>
> Så hvis du ingen virtuelle maskiner har, kan playeren ingenting.

Eller lav dem med den gratis VMWare server (beta).

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : andy

Dato : 16-05-06 14:08

Vil det sige at hvis jeg vil køre eks en bsd fra min virtual maskine skal
jeg instalere vmwareworkstation?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-06 14:25

"andy" <andy@mail.dk> writes:

> Vil det sige at hvis jeg vil køre eks en bsd fra min virtual maskine skal
> jeg instalere vmwareworkstation?

Nej, hvis du vil _oprette_ en ny virtuel maskine skal du bruge en
workstation ($$$) eller en server (gratis).

HAR du den virtuelle maskine, så er playeren fin.

Når du først har den virtuelle maskine, kan du gøre med den hvad du
har lyst til, herunder smide en BSD på.

Bemærk iøvrigt at VMWares browser appliance (hedder den vist) er en
Ubuntu med lidt af hvert - den kan man eventuelt starte med.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-05-06 18:27

On Tue, 16 May 2006 15:08:23 +0200, "andy" <andy@mail.dk> wrote:

>Vil det sige at hvis jeg vil køre eks en bsd fra min virtual maskine skal
>jeg instalere vmwareworkstation?
Nej ikke skal, men kan (selv lave den).

Der er dog andre måder at få fat i en virtuel maskine, vmware stiller
mange til rådighed http://www.vmware.com/vmtn/appliances
FreeBSD 6.0 http://www.vmware.com/vmtn/appliances/directory/75

/Hans