MS Windows
briani 27239
usb-lagerenheder tilsluttes XP...
Fra : Peter T.

Dato : 12-05-06 12:55

Når jeg kobler en usb-lagerdims (harddisk, mobil, usbnøgle osv) til XP, får
jeg den ekstremt trælse dialogboks op med spørgsmål om hvad jeg vil gøre
med den. Jeg har både googlet det og gloet på annoyances.org, men uden
held. Jeg fandt dog en enkelt tråd om det i googlegroups, men det virkede
ikke rigtigt, da det kun var forebeholdt drev med bestemte drevbogstaver.
Og mine usb-drev skifter bogstav alt efter vejret. :)

Hvordan deaktiverer jeg dette tjek 100% ?

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 12-05-06 13:40

Sæt kryds der hvor der står "Udfør altid denne handling" og vælg så
den handling du vil have altid skal udføres.

Fra : Peter T.

Dato : 12-05-06 14:28

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] udviste en rettidig omhu og skrev:

> Sæt kryds der hvor der står "Udfør altid denne handling" og vælg så
> den handling du vil have altid skal udføres.

Jeg glemte at nævne, at det hak ikke virker i min XP, hvilket er sært.

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Henning Larsen

Dato : 12-05-06 14:02

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og mine usb-drev skifter bogstav alt efter vejret. :)
>
> Hvordan deaktiverer jeg dette tjek 100% ?

For eksterne harddiske kan man slippe for dialogboksen ved at disable
autostart for harddiske. Ved ikke om det også virker for andre
usb-lagerdimser. Jeg bruger X-Setup til at tilpasse min Windows-opsætning, i
dette program kan man disable autostart for harddiske.

Henning

Fra : Peter T.

Dato : 12-05-06 14:30

Henning Larsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg bruger X-Setup til at tilpasse min
> Windows-opsætning, i dette program kan man disable autostart for
> harddiske.

Tak. Jeg er ved at hente det nu.

--
Mvh. Peter T.