MS Windows
briani 27239
Drevene der blev væk
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 08-05-06 16:53

Jeg har XPpro på min computer. En dag var det umuligt at få den til at
starte op. Den begyndte men hver gang begyndte den forfra. Jeg lagde nu den
originale XP-CD i drevet og installerede XP på ny. Alt gik godt computeren
starter op, men mine DVD drev er blevet væk. Hvordan kan jeg få dem tilbage?
Nils

Fra : O. Skjold

Dato : 11-05-06 21:19

Nils Boesgaard skrev i news:445f696e$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

<klip>

> [...]
> nu den originale XP-CD i drevet og installerede XP på ny. Alt gik
> godt computeren starter op, men mine DVD drev er blevet væk. Hvordan

Tjaaaa, det blir' lidt noget gætværk, det er nok derfor du ikke har fået
svar endnu.

- Hvilket interface er drevene tilsluttet?
- Brugte du en af dem der nu er væk til installation af XP?
- Har du checket om drevene er aktiveret i BIOS?
- Har du bemærkninger på nogle komponenter i enhedshåndtering?
- Eller er kontrolleren på dit bundkort "bare" stået af?

Det at du forinden oplevede problemer med at XP ikke ville starte op, kunne
lugte lidt af en hardwarefejl.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)