MS Windows
briani 27239
Kan ikke boote fra XP-cd.
Fra : -= JF =- priv

Dato : 05-05-06 22:21

Hej!

Jeg skal formatere en XP-pro maskine, men jeg får ikke lov til at boote fra
CD'en.
Jeg har ændret boot-rækkefølgen til at starte med CD-drevet, men når
opstarten når dertil hvor man skal trykke en tast for at boote fra CD er
tastaturet uvirksomt... (Egentligt sært, for
der er virksomt når man kan taste DEL for at gå til BIOS)

Anyway, er der nogen gode råd til hvordan jeg kan få maskinen til at boote
fra CD

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 22:24

> tastaturet uvirksomt... (Egentligt sært, for
> der er virksomt når man kan taste DEL for at gå til BIOS)
>
> Anyway, er der nogen gode råd til hvordan jeg kan få maskinen til at boote
> fra CD

Har lige haft sådan et problem og løste det ved at slå understøttelse af USB
keyboard til i bios.

Mvh. Allan

Fra : -= JF =- priv

Dato : 05-05-06 22:29

Allan Møller (allanatallanmdotdk) kradsede følgende besked i
<445bc24d$0$15782$14726298@news.sunsite.dk>

> Har lige haft sådan et problem og løste det ved at slå understøttelse
> af USB keyboard til i bios.

Jeg synis ikke lige at jeg er stødt påden feature, men prøver at kigge
grundigere efter i morgen!
Tak for tippet!

Ironisk nok smed jeg et PS2 keyboard ud for et par dage siden... Det kan man
så ærgre sig lidt over

--
Mvh. John

Fra : Peter

Dato : 05-05-06 22:29

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
> tastaturet uvirksomt... (Egentligt sært, for
> der er virksomt når man kan taste DEL for at gå til BIOS)

Brug eller køb og brug et PS2 tastatur, det koster under en hund.

PeterB

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-05-06 22:30

On Fri, 5 May 2006 23:20:32 +0200, -= JF =- priv wrote:

> Anyway, er der nogen gode råd til hvordan jeg kan få maskinen til at boote
> fra CD

Er det et USB tastatur? Hvis det er så prøv at slå "Legacy USB" til i BIOS
hvis du kan det. Ellers hvis du har en USB-til-PS2 adapter så kan du prøve
at sætte den til PS2 stikket i stedet. Sådan en adapter følger tit med
tastaturer eller mus.

--
np: (Foobar 2000 is not active
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : Marianne

Dato : 05-05-06 23:38

> [...]
> der er virksomt når man kan taste DEL for at gå til BIOS)
>
> Anyway, er der nogen gode råd til hvordan jeg kan få maskinen til at boote

Ja - jeg har lige haft tilsvarende problem. Du skal hente 6 disketter, der
er lavet specielt til dette problem. Du installerer simpelthen første del af
XP fra disse, og resten fra CD'en.

De kan findes på MS' hjemmeside.

(Kræver selvfølgelig, at du har et diskettedrev)

mvh
marianne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-05-06 22:18

-= JF =- priv skrev:

> Anyway, er der nogen gode råd til hvordan jeg kan få maskinen til at
> boote fra CD

Jeg har en DOSboot liggende her: www.tersgov.dk/dosboot.iso

Den er god til at teste med. Ellers ligger der et program her, som hedder
Paragon Rescue Kit 4.0

www.tersgov.dk/nyt det er alletiders program og kan næsten alt med defekte
diske.

http://www.rescue-kit.de/eng/