MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dvalefunktion i XP starter PC'en op igen
Fra : henrik-thiessen@vip.~

Dato : 20-04-06 09:45

Hejsa

Er der nogen der har oplevet, at når PC'ens dvalefunktion aktiveres,
så starter PC'en op igen fra sin dvalefunktion efter et stykke tid.

Jeg skriver et stykke tid, da jeg ikke ved hvor lang tid den er i
dvale, inden den starter igen.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-04-06 09:57

On 20 Apr 2006 01:45:04 -0700, henrik-thiessen@vip.cybercity.dk wrote:

> [...]
> så starter PC'en op igen fra sin dvalefunktion efter et stykke tid.
>
> Jeg skriver et stykke tid, da jeg ikke ved hvor lang tid den er i

Hvis maskinen er kørt helt ned i dvale og den starter igen så må det være
enten:

1. wake on lan
2. modem
3. USB et eller andet

som sender et signal der får maskinen til at køre op igen.

For de første 2 muligheder skal du ind i bios og deaktivere dem og for den
3. ville jeg starte med at hive stikkene ud og se om det hjælper, derefter
kan du så sætte dem til en efter en for at finde synderen.

--
Regards
:: J.K.Arning ::

Fra : henrik-thiessen@vip.~

Dato : 20-04-06 10:09

Jeg skal måske lige tilføje, at jeg før i tiden IKKE havde aktiveret
dvalefunktionen og da eksisterede problemet ikke.
Mener du så stadig, at jeg skal prøve dine forslag ???

Hilsen

Henrik

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-04-06 10:23

On 20 Apr 2006 02:08:47 -0700, henrik-thiessen@vip.cybercity.dk wrote:

> [...]
> dvalefunktionen og da eksisterede problemet ikke.
> Mener du så stadig, at jeg skal prøve dine forslag ???

Ja især hvis det er tilfældet.

Fidusen ved dvale er at maskinen netop ikke slukkes men "går i dvale", der
er liv i den og funktioner som wake on lan og wake on modem
(find dem i bios) er netop lavet til at vække en maskine der er "gået i
dvale" så man kan få kontakt til den udefra via f.eks. internettet eller
ved at ringe maskinen op via et tilsluttet modem.

--
Regards
:: J.K.Arning ::

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-04-06 17:30

It happens that J.K.Arning formulated :
> Fidusen ved dvale er at maskinen netop ikke slukkes men "går i dvale",

Hvilket er præcis det samme. Maskinen behøver ikke være i dvale for at
WakeOnLan virker.

Dvale er noget operativsystemet gør, kort fortalt gemmer den indholdet
af rammen i en fil på harddisken og når maskinen startes næste gang
indlæses dataene igen så systemet kommer i samme tilstand som før.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 20-04-06 22:35

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse news:mn.a4557d641bd9ac7d.34878@news.hs235.dk...
> It happens that J.K.Arning formulated :

Jeg mener nu maskinen er slukket når den er i dvale og kun kan startes
via power knappen.

> Hvilket er præcis det samme. Maskinen behøver ikke være i dvale for at WakeOnLan virker.

Virker Wake on LAN i dvaletilstand ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-04-06 02:04

Hans M. Pedersen explained :

> Jeg mener nu maskinen er slukket når den er i dvale og kun kan startes
> via power knappen.

Korrekt...

> Virker Wake on LAN i dvaletilstand ?

WOL virker svjv så snart der er strøm på maskinen - hvilket altså vil
sige at det virker selvom maskinen er slukket eller i dvale så længe
der er strøm tilgængeligt (i praksis er der nogen komponenter på
bundkortet der kører og holder øje med om der kommer en "magic packet"
som fortæller maskinen at den skal starte)

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Calle.

Dato : 22-04-06 09:23

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> bundkortet der kører og holder øje med om der kommer en "magic packet"
> som fortæller maskinen at den skal starte)

Jeps f.eks tænder min Xbox360 selv PCen, når jeg trykker på den grønne
windows knap.

--
*** Calle ***

Fra : Calle.

Dato : 22-04-06 09:22

Hans M. Pedersen wrote:
> Virker Wake on LAN i dvaletilstand ?

Ja, det virker på en "slukket" computer, bare der er spænding på.

--
*** Calle ***