MS Windows
briani 27239
RAM tælles hver gang ved opstart
Fra : DonE_8700

Dato : 16-04-06 13:40

Hejsa.
Hvordan er det lige jeg får den til at lade være med at tælle RAM ved
hver eneste opstart?
OS: WindowsXP-Pro
PC: Compaq Presario 5000
--
DonE

Fra : O. Skjold

Dato : 16-04-06 14:32

DonE_8700 skrev i news:44423b15$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

<klip>

> Hejsa.
> Hvordan er det lige jeg får den til at lade være med at tælle RAM ved
> hver eneste opstart?
> OS: WindowsXP-Pro
> PC: Compaq Presario 5000

Det kan du stille i maskinens BIOS, find noget med "Quick Boot" eller
lignende, jeg ved ikke lige hvad det hedder på en Comapaq.

Det har intet med Windows at gøre.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Rado

Dato : 16-04-06 17:30

On Sun, 16 Apr 2006 15:32:29 +0200, "O. Skjold" <skjold.nospam@c.dk>
wrote:

>Det kan du stille i maskinens BIOS, find noget med "Quick Boot" eller
>lignende, jeg ved ikke lige hvad det hedder på en Comapaq.

På¨nogle maskiner kan man også springe over RAM testen ved at trykke
ESC eller lignende.

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : DonE_8700

Dato : 16-04-06 17:01

O. Skjold skrev:
> [...]
>

> Det kan du stille i maskinens BIOS, find noget med "Quick Boot" eller
> lignende, jeg ved ikke lige hvad det hedder på en Comapaq.

I BIOS kan jeg vælge Quick Boot eller Full Boot.
Men den tæller RAM op immervæk.
Når den er færdig med det, kan jeg vælge:
F1: Boot
F10: Setup
Der vælger jeg jo så bare F1.
Men det er ski da træls
--
DonE

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-06 17:16

Den 16-04-06 18.00 skrev DonE_8700 følgende:

> I BIOS kan jeg vælge Quick Boot eller Full Boot.
> Men den tæller RAM op immervæk.

Prøv at lede efter flere indstillinger i bios. Medmindre Compaqs bios er
meget speciel, så bør der være en mulighed for at fravælge ram-tjekket.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : O. Skjold

Dato : 16-04-06 17:42

DonE_8700 skrev i news:44426a31$0$8100$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

<klip>

> I BIOS kan jeg vælge Quick Boot eller Full Boot.
> Men den tæller RAM op immervæk.

Jeg sparkede lige liv i konens lille Scumpaq og den tæller ikke RAM op hvis
jeg vælger "QuickBoot". Husker du at acceptere indstillingen med F10 og ved
afslutning af setup igen at bekræfte med F10?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : DonE_8700

Dato : 17-04-06 00:37

O. Skjold skrev:
> [...]
> jeg vælger "QuickBoot". Husker du at acceptere indstillingen med F10 og ved
> afslutning af setup igen at bekræfte med F10?

Jeps det har jeg husket.
Kan det måske være hvis de RAM ikke har samme Mhz? Eller hva det nu hedder!
--
DonE