MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Formatering af en Dell pc med Windows XP
Fra : KS

Dato : 15-04-06 09:10

Jeg ville egentlig gerne have formateret min Dell pc, så jeg kan få en "ny"
pc.

Men hvordan starter jeg den op igen, når det er sket? Jeg har ikke en CD
(eller andet) med Windows XP på, og så er det vel ikke muligt at komme i
gang igen.

Knud

Fra : goofy

Dato : 15-04-06 09:33

Hejsa

> Men hvordan starter jeg den op igen, når det er sket? Jeg
har ikke en CD
> (eller andet) med Windows XP på, og så er det vel ikke
> muligt at komme i gang igen.

Jeg har prøvet det.
1. du skal gå i bios og sørge for at du kan starte fra cd.
2. du skal have cd med dit nye styresystem på.
3. du skal gå op på dells hjemmeside og hente alle de
drivere der skal til, medmindre du har en cd med disse på.
din maskine har et nummer og dette registrerer du dig med på
dells hjemmeside og så får du alle driver/opdateringer til
din maskine.
4. du starter din dell med cd i, og begynder den langsomme
proces med at formatere og installere o.s.v

God arbejdslyst

Steen

Fra : Fjollefrans

Dato : 15-04-06 10:34

> [...]
> din maskine har et nummer og dette registrerer du dig med på dells
> hjemmeside og så får du alle driver/opdateringer til din maskine.

hvis du har en cd med drivere på, så hent alligevel et opdateret sæt
drivere, hvis bare maskinen er et par måneder gammel er der god sansynlighed
for at driverne på din cd er gamle

Fra : Henning

Dato : 15-04-06 10:54

On Sat, 15 Apr 2006 10:10:29 +0200, "KS" <a9100@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Men hvordan starter jeg den op igen, når det er sket? Jeg har ikke en CD
>(eller andet) med Windows XP på, og så er det vel ikke muligt at komme i

Hvilken model? Hvis den er af nyere dato ligger der restore partition
på disken - tryk Ctrl+F11 når den blå streg vises i toppen lige efter
opstart.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 15-04-06 14:07

"KS" <a9100@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ville egentlig gerne have formateret min Dell pc, så jeg kan få en
> "ny" pc.

På alle maskiner købt efter 11/4-05 skulle der være mulighed for at brænde
disse CD'er selv.

Du skulle gerne have mulighed for at brænde denne CD selv i Windows. Det kan
gøres ved at klikke på Start-->Alle Programmer-->Dell Accessories, hvor der
også gerne skulle være mulighed for at brænde en CD med drivere til
systemet.
ad

Fra : KS

Dato : 15-04-06 15:20

Den er købt d. 9/5 05.
Model: Dimension 3000

Når man har formateret, stod der i "gamle dage" et "c:" i øverste venstre
hjørne på den meget sorte skærm.
Gør der også det nu til dags?
Hvis der gør det, har man vel et problem med at starte op på noget som
helst, nå der ikke findes en "startdiskete" eller lignende. - Det er her jeg
ser problemet.

Som 'ad' skriver, så er der noget der ligner her: Start-->Alle
Programmer-->Dell Accessories. Her kan man lave en "gendannelses" cd, og så
er det vel den der skal bruges, for at starte op fra bunden af.

Knud

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 15-04-06 15:36

"KS" <a9100@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Den er købt d. 9/5 05.

> er det vel den der skal bruges, for at starte op fra bunden af.

Kan du brænde den cd ! så smider du bare den i drevet , så køre det bare af
sig selv !
/ad

Fra : Henning

Dato : 15-04-06 17:12

On Sat, 15 Apr 2006 16:19:42 +0200, "KS" <a9100@hotmail.com> wrote:

>Den er købt d. 9/5 05.
>Model: Dimension 3000

Brug restore-partitionen, som jeg nævnte tidligere. Så er du fri for
alle dine bekymringer.

Fra : Calle.

Dato : 16-04-06 08:24

KS wrote:
> [...]
>
> Men hvordan starter jeg den op igen, når det er sket? Jeg har ikke en
> CD (eller andet) med Windows XP på, og så er det vel ikke muligt at

for en 50er havde du fået CDen med da du bestilte. Dumme penge at spare fra.
Men der plejer at ligge et skjult drev på sådanne PCere, så kandes med et
program der ligger i startmenuen. Ofte hedder det noget med recovery

--
*** Calle ***