MS Windows
briani 27239
XP pro vil ikke starte
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 13:39

En af vores XP'ere vil ikke længere starte op.
Under opstarten er der 5 lodrette røde striber og systemer rebooter inden
den når frem til Xp velkomstskærmen.
Nogle gode ideer?

Frank

Fra : Søren Blom

Dato : 12-04-06 16:10

"Frank" <frank> skrev i
> En af vores XP'ere vil ikke længere starte op.
> Under opstarten er der 5 lodrette røde striber og systemer rebooter inden
> den når frem til Xp velkomstskærmen.
> Nogle gode ideer?

Det kan godt tyde på en hardware fejl på grafikkortet, har I sikret jer, at
kortet sidder fast i maskinen og alt andet i det hele taget sidder fast i
maskinen.
Når du tænder maskinen, afgiver de så flere end de 2 bip den skal afgive,
hvis den afgiver flere, så find ud af hvorfor, antal af bip betyder fejl,
hvilken fejl kan du udlæse ud fra manuelle på bundkortet, hvilket du ikke
har manuelle til bundkortet, kan den som regel findes på nettet, google dig
frem til den.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 16:33

> [...]
> hvilken fejl kan du udlæse ud fra manuelle på bundkortet, hvilket du ikke
> har manuelle til bundkortet, kan den som regel findes på nettet, google

Ingen bipperi.
Og jeg har lige prøvet at skifte grafikkortet.
Den genstarter stadig.
Jeg har prøvet at sætte en XP cdrom i og der er også problemer når der
bootes på den.
Det isolerer det nok til en harware fejl, og er derfor nok ikke en sag for
denne gruppe længere.
Jeg prøver i dk.edb.hardware - tak for hjælpen.
Frank

Fra : Henning

Dato : 12-04-06 20:42

On Wed, 12 Apr 2006 14:39:27 +0200, "Frank" <frank> wrote:

>En af vores XP'ere vil ikke længere starte op.
>Under opstarten er der 5 lodrette røde striber og systemer rebooter inden
>den når frem til Xp velkomstskærmen.
>Nogle gode ideer?

Kan du starte i fejlsikret tilstand? Reinstaller grafikdriveren.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 21:32

> Kan du starte i fejlsikret tilstand? Reinstaller grafikdriveren.

Det ser ud til at det var harddisken der var stået af.
I hvertfald virken windows installationen på en anden disk.
Men det har givet et nyet problem... (ja det skal jo ikke være nemt):
Vi har i alt 4 XP pro maskiner, men jeg har ikke styr på hvilken licens der
hører til hvilken maskine.... DO!
kan jeg på nogen måde se på de andre XP'er hvilken product key der er brugt?

Fra : John

Dato : 12-04-06 22:08

"Frank" <frank> skrev i en meddelelse

> kan jeg på nogen måde se på de andre XP'er hvilken product key
> der er brugt?

Gratis Belarc Advisor er din redningsmand:
http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 08:32

> Gratis Belarc Advisor er din redningsmand:
> http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html
>
> Mvh John
Tak!

Det var lige hvad jeg skulle bruge.
Det er jo faktisk så godt, at jeg tror jeg vil fortsætte med at være sjusket

Frank

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-04-06 22:33

Frank skrev:

> kan jeg på nogen måde se på de andre XP'er hvilken product key der er
> brugt?

Jeg har med speedmarker skrevet på de respektive cdér: pc1, pc2 osv.
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 22:44

> Jeg har med speedmarker skrevet på de respektive cdér: pc1, pc2 osv.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
J a ja, men den slags skal man jo gøre mens man kan huske hvad der hører til
hvad

Frank