MS Windows
briani 27239
Internet Explorer starter ikke op.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 12-04-06 10:50

Hej.

Jeg har problem med, at starte Internet Explorer op her. Både når jeg
bruger genvej, og hvis jeg med Explorer går ind og dobbeltklikker på
Ixeplorer filen i Program Files.

Hvad kan der være årsagen ?.

Jeg kører med Windows XP OEM UK her, og alt er lige opdateret.

Erik Jakobsen

Fra : Peter

Dato : 12-04-06 12:10

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg har problem med, at starte Internet Explorer op her. Både når jeg
> bruger genvej, og hvis jeg med Explorer går ind og dobbeltklikker på
> Ixeplorer filen i Program Files.

Sådan reparerer du Internet Explorer :

Sæt din Windows XP CD i drevet (hold shift nede for at undgå autostart)
Dernæst går du ned i START|KØR og skriver denne linie (brug evt.
copy/paste):

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132
%windir%\inf\ie.inf

og denæst klikker du blot på ok og følger evt. anvisninger på skærmen .
Så er du kørende med en Internet Explorer der igen er 100 % i orden

PeterB

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 12-04-06 13:01

On Wed, 12 Apr 2006 13:09:51 +0200, Peter wrote:

> [...]
>
> og denæst klikker du blot på ok og følger evt. anvisninger på skærmen .
> Så er du kørende med en Internet Explorer der igen er 100 % i orden

Hej Peter.

Tak for dit svar. Jeg har i mellemtiden haft Internet Explorer
afinstalleret og installeret igen uden ændring.

Jeg har nu prøvet din vejledning, men det er desværre stadigvæk det samme.
Jeg har rebootet, og kørt spywarescanning -Lavasoft-. Der var ingen
spyware.

Så hvad kan det næste træk være ?

Erik

Fra : Peter

Dato : 12-04-06 12:11

> [...]
>
> Jeg har problem med, at starte Internet Explorer op her. Både når jeg
> bruger genvej, og hvis jeg med Explorer går ind og dobbeltklikker på

Prøv også at tjekker for spyware, når computeren er i fejlsikker tilstand.

PeterB

Fra : Gunnar007

Dato : 12-04-06 17:34

> [...]
>
> Jeg har problem med, at starte Internet Explorer op her. Både når jeg
> bruger genvej, og hvis jeg med Explorer går ind og dobbeltklikker på

Åbner den en gang imellem, når du klikker.

Jeg havde nemlig en fejl der lignede, men der skulle jeg klikke en tre,
fire, fem gange, før explorer åbnede.

Fejlen var for mit vedommende ganske umulig at rette, og jeg måtte formatere
skidste.

Hilsen G

Fra : oz4kk@c.dk

Dato : 12-04-06 18:33

Gunnar007 wrote:

> [...]
> fire, fem gange, før explorer åbnede.
>
> Fejlen var for mit vedommende ganske umulig at rette, og jeg måtte formatere

Nej det gør den ikke Gunnar. Jeg har nu Ghosted min harddisk, så det
kører igen.

Tak til jer begge for jeres svar

Erik

Fra : Jack

Dato : 18-04-06 20:47

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i en meddelelse

Har haft samme prob. flere gange, har du Microsoft ActiveSybc ? eller
Norton ghost liggende i startup ?? det er et af de to jeg mistænker ????

Fra : Jack

Dato : 18-04-06 20:51

ActiveSync skulle det jo nok være :-/