Tabeldesign undtagelsesvis ikke styret af ~
Fra : Preben Nielsen

Dato : 17-06-01 10:06

På mit websted styres som hovedregel tabeldesign af eksternt
stylesheet. På et antal sider skal tabellerne dog være UAFHÆNGIGE
af stylesheetdefinitionerne, fordi hver side her skal have sit
eget tabeldesign, som jeg ikke ønsker at linke til stylesheet.
Kan det lade sig gøre? Hvordan?

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-06-01 13:01

Preben Nielsen wrote:

> [...]
> af stylesheetdefinitionerne, fordi hver side her skal have sit
> eget tabeldesign, som jeg ikke ønsker at linke til stylesheet.

sagtens:

denne table">

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Preben Nielsen

Dato : 17-06-01 15:27

> denne table">

OK - men jeg ville godt undtagelsesvis se helt bort fra CSS
overhovedet og blot ordne tabellerne grafisk i Frontpage 2000 på disse
individuelle sider. Og dermed har jeg brug for et eller andet, der
blot giver den aktuelle tabel besked om: "her ses bort fra eksternt
CSS".
(Det kan godt være at din løsning er mest korrekt, men den jeg søger
vil spare mig en hel del arbejde og alligevel virke efter hensigten.)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-06-01 15:49

Preben Nielsen wrote:

> OK - men jeg ville godt undtagelsesvis se helt bort fra CSS
> overhovedet og blot ordne tabellerne grafisk i Frontpage 2000 på disse
> individuelle sider.

Problemet er at hvis du i din CSS fil har noget i stil med:

TABLE {
blablabla
}

så vil det influere _alle_ dine tabels. Så enten skal du lave det
udelukkende via klasser, eller indlade at inkluerer det eksterne CSS
dokument på den side.

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-06-01 13:07

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev
> TABLE {
> blablabla
> }
>
> så vil det influere _alle_ dine tabels.

Det er vel bare at lave en anden css-fil til de sider der skal have et andet
udseende.

--
Allan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-06-01 17:29

Han hentydede formentlig til flere tabeller på den samme side.
Fixes ved at bruge classes.