MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Xp Pro Installation På Compaq N610C
Fra : KL

Dato : 08-04-06 09:34

Hej

Jeg har netop købt en brugt bærbar hvor der sidder en windows xp key på, den
udgave jeg har af windows xp vil dog ikke godkende den key...
Tror problemet er at min udgave ikke er en OEM udgave - har nemlig ikke
recovery cd'en..

Har der fra compaq's side været lavet en recovery partition på maskinen som
skal bruges hvis man vil installere fra recovery cden?
Er det muligt at skaffe en ny recovery cd eller får man lov til at betale
for en ny licens ?

På forhånd tak

Klaus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-04-06 09:52

On Sat, 8 Apr 2006 10:33:55 +0200, "KL" <KSL@e m a i l m i g.dk>
wrote:

> [...]
>skal bruges hvis man vil installere fra recovery cden?
>Er det muligt at skaffe en ny recovery cd eller får man lov til at betale

Compaq (HP) har før givet folk de CDer de manglede.
Har du prøvet at tale med dem ? det kan jo være at de føler med dig
når nu sælger ikke har givet dig CDerne med "som han lovede at
eftersende".

/Hans

Fra : Bc

Dato : 08-04-06 11:35

"KL" <KSL@e m a i l m i g.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som skal bruges hvis man vil installere fra recovery cden?
> Er det muligt at skaffe en ny recovery cd eller får man lov til at betale

Hvis du vil installere Din XP på din blærbare
skal du bruge din egen Key, jeg så ikke hvad den
vil sige til aktiveringen det kommer lidt an på din
licens og evt. hvor længe siden det er at du har aktiveret.
Hvis der evt. ligger en recovery partion på disken
mangler du alligevel opstarts Cden.
Hvis du kan starte din Pc kan du under start se
om der skulle være nogen compaq værktøjer.
Jeg har været ude for at man selv skulle brænde sin
recovery DVD / CD og man kunne kun brænde en.
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SupportTaskIndex.jsp?lang=en&cc=us&taskId=115&prodSeriesId=316664&prodTypeId=321957
--
venlig hilsen
Bjarne