MS Windows
briani 27239
Hjælp mig grave en tunnel under den kinesi~
Fra : it@voxmediagroup.net

Dato : 07-04-06 19:20

Dette handler om VPN (tror jeg), men først en forklaring:

Jeg er i Kina, hvor internettet ikke er frit. Der er en kæmpe firewall
rundt om hele landet. (Vi kalder den i sjov for "The Græit Firevva||
0f Kina" men det er faktisk ret ufedt.)
Dette gør for eksempel at jeg ikke kan åbne vvikipedia og en masse
andet.
Det allerstørste problem er at jeg bruger 5kype0ut via
VoIP-programmet 5kype0ut som min telefon-linje ud af kina, men de truer
nu med at blokkere for 5kype i hele landet. Fordi onde 5kype jo
konkurrerer ulovligt mod de gode teleselskaber i Kina, som også vil
ind på VoIP markedet. Anyway...

Mit spørgsmål er: Hvordan graver jeg mig en tunnel med VPN eller
noget andet, så jeg går igennem en forbindelse på en pc i Danmark?
Ville dette ikke gøre at jeg kan alt hvad jeg ville kan på den danske
forbindelse?

Jeg er lidt på bar bund, så ethvert preg er meget påskønnet...
- Jeg har ADSL i Kina (ca. 512k)
- Jeg kan godt sætte en pc op i danmark, med fast internet
forbindelse.
- Forbindelsen skal jo nok være krypteret, for at undgå
"aflytning"...
(Det lyder som en dårlig spion-film... Haha... Derfor også alt det
mystiske "5kype" og "firevva||", beklager... men håber I forstår...)

På Forhånd Tak!

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 07-04-06 19:40

wrote:

> Mit spørgsmål er: Hvordan graver jeg mig en tunnel med VPN eller
> noget andet, så jeg går igennem en forbindelse på en pc i Danmark?

Sæt en SSH server op på port 80 på serveren og lav port-forwarding.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-06 21:29

<it@voxmediagroup.net> wrote in message

Måske dette program her kan hjælpe dig: http://www.hamachi.cc/

Fra : John

Dato : 07-04-06 22:08

<it@voxmediagroup.net> skrev i en meddelelse

Mit spørgsmål er: Hvordan graver jeg mig en tunnel med VPN eller
noget andet, så jeg går igennem en forbindelse på en pc i
Danmark?

En proxy kan da vist løse problemet:
http://www.aliveproxy.com/fastest-proxies/

Stil IE til at bruge proxy, vælg fx fra listen ovenover.

Mvh John

Fra : voxmediagroup

Dato : 08-04-06 05:25

Tak for det hurtige svar. Jeg undersøger det og giver tilbagemelding.

Fra : voxmediagroup

Dato : 08-04-06 05:27

Det lyder meget smart.
Jeg kan især godt lide prisen ;)

Jeg vil lige prøve med proxien i første omgang (det er jo lidt
nemmere), men hamachi kunne godt være svaret på længere sig.

Mange tak!

Fra : Calle.

Dato : 09-04-06 11:26

voxmediagroup wrote:
> Det lyder meget smart.
> Jeg kan især godt lide prisen ;)
>
> Jeg vil lige prøve med proxien i første omgang (det er jo lidt
> nemmere), men hamachi kunne godt være svaret på længere sig.

ja, det er meget simpelt at sætte op.

--
*** Calle ***

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-06 11:37

it@voxmediagroup.net writes:

> - Forbindelsen skal jo nok være krypteret, for at undgå
> "aflytning"...

Måske er det her interessant?

http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Telnet-SSH-Clients/WiSSH-Standard-Edition.shtml

Spørgsmålet er om du overhovedet kan ssh'e ud.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : voxmediagroup

Dato : 02-05-06 13:47

Jeg har sat hamachi op på alle mine computere, både i dk og i kina,
LAN netværket fungerer fint, jeg har adgang til delte dokumenter og
så videre. Super snedigt! :D
Men:
Hvordan opretter jeg forbindelse til www via dette netværk?
Der er en LAN-forbindelse ved navn Hamachi.
Hvordan bruger jeg den til at læse de forbudne internetsider?
Tak!