MS Windows
briani 27239
Bearshare adware 'Save'
Fra : Thomas

Dato : 07-04-06 16:45

Hejsa

Når jeg lægger Bearshare ind, følger der et program der hedder
SAVE med - som gør at der popper en reklame op engang imellem.

Jeg har fundet ud af, at når jeg trykker CTRL+ALT+DELETE, kan
jeg finde SAVE under 'Processer' og lukke det ned - så jeg slipper
for reklamerne...

Men kan jeg gøre et eller andet, så den bare lukker det automatisk?
Eller den måske ikke engang starter det op...?

Jeg kører Windows XP Pro forresten...

Mvh. Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-06 17:36

Thomas skrev:

>Men kan jeg gøre et eller andet, så den bare lukker det automatisk?
>Eller den måske ikke engang starter det op...?

Prøv at se om det er med i Internetindstillinger => Programmer =>
Manage Add-ons (? i dansk IE, den nederste knap).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-04-06 22:15

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEMail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men kan jeg gøre et eller andet, så den bare lukker det automatisk?
> Eller den måske ikke engang starter det op...?

Uanset hvad, bør du straks få afinstalleret den, da Save laver en motorvej
for alle andre programmer, således at du kan blive inficeret med alt muligt
andet skidt og l...
Jeg har lige haft flere pc.er til rensning, og de var alle hårdt ramt fordi
Save var kommet ind sammen med Bearshare. Der var nærmest et utal af anden
spyware, spamware osv. og det var alt sammen kommet kort efter, at de pgl.
havde installeret Bearshare. Så jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, hvor
problemet kom fra.
Den ene var så inficeret, at den måtte formateres og installeres forfra.

Kurt

Fra : co@ch [4130]

Dato : 08-04-06 08:35

> [...]
> hvor problemet kom fra.
> Den ene var så inficeret, at den måtte formateres og installeres forfra.

Ja, jeg gi'r Kurt helt ret.

Bearshare og Save er noget rigtig skidt

Jeg rensede (eller rettere forsøgte) en PC for nylig, og det viste sig at
være Bearshare + Save der optog pc'en så meget at intet ville virke.
Netværksforbindelsen var så optaget, at det ikke kunne lade sig gøre akomme
på nettet.
Upload/Dowload hamrede deruda' selv om brugeren af PC'en bare sad og kiggede
på.

Der var kun reinstallation der kunne redde den.

mvh
Bri@n

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-04-06 22:10

"co@ch [4130]" <coach [fjern] @ (dette] lite.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> kiggede på.
>
> Der var kun reinstallation der kunne redde den.

Jeg så noget lignende på den ene pc, men den blev reddet ved, at jeg i
stedet startede den i fejlsikret tilstand. I registreringsdatabasen fandt
jeg så ca. 5.000 url adresser, som den forsøgte at starte op, når den
startede normalt.
Da de blev fjernet, kunne jeg komme videre og ca. 3 timer senere var den
renset.
Men det er tålmodighedsarbejde og megen søgning i regedit for at finde ud
af, hvorledes skiderikken aktiveres og genskaber sig selv igen - igen.

Kurt