MS Windows
briani 27239
skifte farve i filnavn?
Fra : co@ch [4130]

Dato : 07-04-06 11:45

Hvordan lægger jeg farve på filnavnet?

Lad mig lige forklare nærmere:
Jeg har en tekst fil, f.eks: "Brian's notater.txt".

Den ligger sammen med en masse andre tekstfiler.
Jeg ville gerne kunne "spotte" den i mængden, og tænkte om det ikke var
muligt at gi' teksten "rød" farve.

Jeg har kigget mig rundt i WinXP men fandt ikke noget.

Kan I hjælpe?

mvh
Bri@n

Fra : emj

Dato : 07-04-06 13:13

"co@ch [4130]" <coach [fjern] @ (dette] lite.danmark> skrev:

>Den ligger sammen med en masse andre tekstfiler.
>Jeg ville gerne kunne "spotte" den i mængden, og tænkte om det ikke var
>muligt at gi' teksten "rød" farve.

Kan du ikke bare oprette en ny mappe til den og give den et nyt ikon?
Hilsen emj

Fra : Åge

Dato : 07-04-06 13:21

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare oprette en ny mappe til den og give den et nyt ikon?
> Hilsen emj

Endnu et pletskud fra emj.

Fra : Calle.

Dato : 07-04-06 18:12

emj wrote:

> Kan du ikke bare oprette en ny mappe til den og give den et nyt ikon?
> Hilsen emj

eller bare give den et specielt icon

--
*** Calle ***

Fra : emj

Dato : 07-04-06 20:45

Calle. skrev:

>eller bare give den et specielt icon

Man kan ikke give en fil et specielt ikon. Det kan man kun med mapper.

Hilsen emj

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-04-06 08:01

"emj" <emj@> skrev

> Man kan ikke give en fil et specielt ikon. Det kan man kun med mapper.
> Hilsen emj

Jo, det kan man godt. Det afhænger af filtypen, og om typen er defineret i
windows. Alternativt må man selv definere sine filtyper.

Claus

Fra : emj

Dato : 08-04-06 14:49

Claus Tersgov skrev:

>Jo, det kan man godt. Det afhænger af filtypen, og om typen er defineret i
>windows. Alternativt må man selv definere sine filtyper.

....og hvordan gør man så det i winXP home??
Hilsen emj

Fra : LarsS

Dato : 08-04-06 16:44

bruger http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

Fra : emj

Dato : 08-04-06 18:53

LarsS skrev:

>bruger http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

OK

Hilsen emj

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-04-06 04:40

"emj" <emj@> skrev i

> ...og hvordan gør man så det i winXP home??
> Hilsen emj

>Denne computer>funktioner>mappeindstillinger>filtyper

Claus

Fra : Åge

Dato : 07-04-06 13:15

"co@ch [4130]" <coach [fjern] @ (dette] lite.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> muligt at gi' teksten "rød" farve.
>
> Jeg har kigget mig rundt i WinXP men fandt ikke noget.

Nej.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 07-04-06 16:58

co@ch [4130] wrote:

> Jeg ville gerne kunne "spotte" den i mængden, og tænkte om det
> ikke var muligt at gi' teksten "rød" farve.
>
> Jeg har kigget mig rundt i WinXP men fandt ikke noget.

Højreklik på filen og vælg egenskaber. Vælg avanceret og komprimer
filen. Den vil nu fremstå med en anden farve.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Calle.

Dato : 07-04-06 18:13

Toke Eskildsen wrote:

> Højreklik på filen og vælg egenskaber. Vælg avanceret og komprimer
> filen. Den vil nu fremstå med en anden farve.

ja, med mindre hele drevet er komprimeret ;-(

--
*** Calle ***

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 07-04-06 19:12

Calle. wrote:

> ja, med mindre hele drevet er komprimeret ;-(

Nå ja, så slår man vel bare komprimeringen fra på den fil.

Det duer selvfølgelig ikke, hvis XP komprimerer drev på anden vis end
individuelle filer.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Åge

Dato : 08-04-06 08:08

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Højreklik på filen og vælg egenskaber. Vælg avanceret og komprimer
> filen. Den vil nu fremstå med en anden farve.
> --
Så må man da ikke håbe, at mappen/drevet allerede er komprimeret...

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 07-04-06 21:06

> [...]

>muligt at gi' teksten "rød" farve.
>
>Jeg har kigget mig rundt i WinXP men fandt ikke noget.

Det kan du ikke gøre i Windows.

Kald de filer du vil have til at stå øverst "1Brians notater.txt" osv.

Du kan også lave en genvej til filen. En genvej kan du sagtens skifte
ikon på.

Hvis du vil have et andet ikon for at kende teksten, kan du gå i
mappeindstillinger->filtyper og oprette en ny filtype ("Brian's
notater.obrian") med samme egenskaber som en txt-fil og vælge et ikon
til den. := )

Find et styresystem der kan.

Find en marker og lav en steg på skærmen og sørg for at filen står dér
hver gang ... ; = ]

Ikke flere idéer herfra.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : co@ch [4130]

Dato : 07-04-06 21:44

Ha...den var svær, den?

Men jeg har faktisk set det en gang.

Manden jeg så den hos, kan ikke lige huske hvordan, men det var et program
han brugte.

Og det der med et ikon til filen eller 1tal foran.....argg, det spiller da
ikke.
Jeg vil ha teksten i en anden farve, BASTA.

Nå jeg må jo lede lidt via google, og se om jeg kan finde programmet.

Tak alle.
Bri@n

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 07-04-06 22:01

> [...]

>Men jeg har faktisk set det en gang.
>
>Manden jeg så den hos, kan ikke lige huske hvordan, men det var et program

Nå, var det et program?

http://www.snapfiles.com/download/dllabelswin.html

kan det.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Kert Rats

Dato : 08-04-06 11:26

> [...]
> muligt at gi' teksten "rød" farve.
>
> Jeg har kigget mig rundt i WinXP men fandt ikke noget.

Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre i Windows XP - desværre. At oprette
mapper til de specifikke formål er løsningen p.t.

Jeg har selv en drøm om en elegant Stifinder:

Alle filer vises i et tredimensionalt vue på skærmen.
Filtyper har forskellig farve, ikonfacon og er placeret i en dedikeret
sektion af de tredimensionale "rum".
Det skal være muligt at surfe - eller at suse - rundt mellem filerne ligesom
i computerspillene og at prikke til den/de filer, som man vil arbejde med.
Designet af de tredimensionale filrum skal kunne tilpasses mht. farver,
ikoner - evt. også placering, selv om en vis standardisering sikkert vil
være på sin plads.

Hvad mener i andre her i gruppen om min idé? Som sikkert kan udbygges!

Jeg glæder mig meget til at høre gode kommentarer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-04-06 04:43

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev

> Hvad mener i andre her i gruppen om min idé? Som sikkert kan udbygges!
> Jeg glæder mig meget til at høre gode kommentarer.

Hvis man er arbejdsløs eller bare har masser af tid, så er det sikkert en
sjov ide. Men det er ikke noget, som er anvendeligt i fornuftig brug.

Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-06 07:07

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> writes:

> Hvad mener i andre her i gruppen om min idé? Som sikkert kan udbygges!

Det lyder lidt som den filfinder Lex brugte i Jurassic Park. Har du
set den film?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Rado

Dato : 10-04-06 10:14

On 10 Apr 2006 08:07:02 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) wrote:

>Det lyder lidt som den filfinder Lex brugte i Jurassic Park. Har du
>set den film?

Jeg mente nok jeg havde set sådan en et eller andet sted i en film -
må være den du taler om :)

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Rado

Dato : 10-04-06 08:39

On Sat, 8 Apr 2006 12:26:15 +0200, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

> [...]
>være på sin plads.
>
>Hvad mener i andre her i gruppen om min idé? Som sikkert kan udbygges!

MS er jo allerede tildels begyndt på det i Vista med deres Flip 3D (se
forneden på siden her):

http://www.microsoft.com/windowsvista/features/default.mspx

Jeg er ret sikker på at denne ide bliver videreudbygget i en eller
anden form. 3D giver langt flere muligheder for effektiv navigation så
det vil være logisk at gå videre ad den vej.