MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp jeg kan ikke skifte til mappen Fælle~
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 16:12

Hej
Jeg har et problem med et lille bat script jeg forsøger at afvikle ved login
i XP Pro

Jeg skal ind i C:\Programmer\Fælles Filer\Microsoft--- for at kunne slette
mappem Proof
bat filen ligner det her

C:
cd Programmer
cd Fælles Filer

her går det galt Æ i Fælles kommer frem som et andet bogstav
DVS jeg kan ikke komme ind i mappen ved at afvikle script/bat fil
når jeg manuelt logger ind i CMD og så skriver tingene virker det

Det er bare rigtigt bøvlet at gå manuelt ind i et halvt hundrede PC og
skrive det ind....
Årsagen er at jeg skal have fjernet stavekontrollen i mens der laves en
dansk eksamen i starten af maj..

Eller er der en anden måde at lave det på ?

mvh
Preben

Fra : John

Dato : 27-03-06 16:43

Kan du ikke bare ændre rettighederne til der hvor stave kontrollen ligger
til at være kun admin?

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-03-06 16:45

Preben Larsen wrote:
> [...]
> dansk eksamen i starten af maj..
>
> Eller er der en anden måde at lave det på ?

Der er mindst tre problemer:
1: Der er (kan være) æ i stien
2: Der er mellemrum i stien
3: Stien hedder noget forskelligt på forskellige maskiner.

Den letteste måde at løse alle tre problemer på er at bruge
kommandoen:
cd /D %CommonProgramFiles%

Så skulle du gerne flytte dig til C:\Programmer\Fælles filer
uanset hvad mappen måtte hedde.

Alternativt kan du redigere din .bat fil i edit.exe og sætte
"" omkring stien.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 22:37

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "" omkring stien.
>
> --
> Absolutely not the best homepage on the net:

Hej Bertel
Tak for tippet, det løser tilsyneladende mit problem.
Havde netop fundet noget der lignede på Google.
Virker ihvertfald herhjemme.
Vil prøve det af i morgen i et login script på skolen...

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 16:10

klip en del ud
> [...]
> "" omkring stien.
>
> --
> Absolutely not the best homepage on the net:

Det kom næsten til at virke, bortset fra at Login script ikke kan køre
kommandoerne,
det kører fint igennem når man er logget på.
Jeg mistænker det skyldes manglende rettigheder til Mappen med
stavekontrollen..
Så hvis ikke jeg finder et ekstra fif må jeg tænde maskinerne op før
eleverne sætter sig til eksamen..

mvh
Preben

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-03-06 19:59

Preben Larsen wrote:
> [...]
> stavekontrollen..
> Så hvis ikke jeg finder et ekstra fif må jeg tænde maskinerne op før

Du kan prøve om du kan få lov til at tilføje til registrerings
databasen fra dit login-script. I så fald kan du tilføje
en bat-fil der starter når brugeren logger sig ind på maskinen.
Det kan du gøre med en kommando i stil med:

reg ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v myprog /d
mybatfile.bat /t REG_SZ

i mybatfile.bat kan du så slette mappen, og fjerne kommandoen fra
reg. db'en igen, vha "reg DELETE ..."

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-03-06 19:06

Preben Larsen wrote:
> cd Fælles Filer

Den vil ihvertfald gå galt på mellemrummet

Sæt " " uden om - så får du løst det problem.....

altså:

cd "Fælles Filer"

Jan

Fra : Steen Thom.

Dato : 30-04-06 16:05

On Mon, 27 Mar 2006 17:12:01 +0200, "Preben Larsen" <oz6p(a)qrz.dk>
wrote:

> Årsagen er at jeg skal have fjernet stavekontrollen i mens der laves en
> dansk eksamen i starten af maj..

Hvad med at lægge stavekontrolfilen (en gang for alle) i en anden
mappe, evt. på serveren, hvis det er muligt.