MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
fildeling viser ikke alle filer :(
Fra : Ejvind

Dato : 22-03-06 12:53

Jeg har et ret stort problem som er ret så trist. Jeg deler f.eks. hele D
drevet (som er en WD harddisk sata2 på 182GB), men ikke alle filer bliver
vist. Jeg bruger lige nu windows xp home, men jeg har før oplevet problemet
i xp pro og 2003 server også. Problemet er ikke noget med rettigheder (som
man ikke har adgang til i xp home anyway). Jeg har i andre xp'ere prøvet at
sørge for de rette rettigheder for "alle" brugere for at være sikker på at
det ikke er det som er problemet. Det er ikke fordi det er systemfiler eller
skjulte filer. Det er vildt underligt.
Det ender desværre nok med at jeg er tvunget til at bruge linux som samba
server :( linux klarer det total fint og meget mere stabilt end jeg har
oplevet på windows. Jeg hader bare at skulle sætte en nr 2 maskine op bare
til fildeling. FTP duer ikke da jeg ønsker at kunne starte filer direkte som
man kan med fildeling. Sådan at jeg kan se evt. film og andre ting direkte
fra min blærbare. Linux løser alle problemer men er der ikke nogen der kan
forklare hvordan jeg kan se alle filer? nogen snakker om cache og det har
jeg også prøvet at tage af for den pågældende harddisk. Filerne jeg ikke kan
se drejer sig blandt andet om mine favoritter som jeg har liggende på D
drevet så de ikke ryger ud hvis windows nu skulle gå ned eller noget. Men
jeg kan ikke se dem alle. Kun ca ½delen af dem. :(

/Ejvind