større hældning på tagrende
Fra : Heidi

Dato : 03-06-06 19:00

Hej Gruppe

Vores tagrende på carporten lader ikke til at have en stor nok hældning.
Tagrenden bliver simpelthen ikke tømt.
Det er en plastik tagrende.

Hvordan kan vi gøre hældningen større?

//Heidi

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-06-06 19:52

Heidi wrote:

> Vores tagrende på carporten lader ikke til at have en stor nok hældning.
> Tagrenden bliver simpelthen ikke tømt.
> Det er en plastik tagrende.
>
> Hvordan kan vi gøre hældningen større?

Ved at sænke den lidt i den ene ende.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Max

Dato : 03-06-06 20:07

Hej

> Ved at sænke den lidt i den ene ende.

Eller hæve den i den anden :)

Mvh Max

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-06-06 20:33

> Hej

> Eller hæve den i den anden :)

Ja det skal jo nok gøres jævnt over hele forløbet og ikke kun i enderne,
men hvis det ikke løber over, er der ingen grund til at ændre noget.
Tagrenden behøver jo ikke være tør mellem bygerne

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 07:22

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men hvis det ikke løber over, er der ingen grund til at ændre noget.
> Tagrenden behøver jo ikke være tør mellem bygerne

Hej Preben

Jeg rensede den igår, da den løb over her i sidste regnbyge. Jeg prøvede at
spule med haveslangen efterfølgende for at se om det var pga snavs den løb
over. Men løb stadig over.

Er det de der jernbøjler jeg skal bøje eller hvordan?

Heidi

Fra : Max

Dato : 04-06-06 07:59

Hej Heidi

> Er det de der jernbøjler jeg skal bøje eller hvordan?

Hvis den løber over på grund af at den ikke har korrekt fald,
ja så hænger den så forkert at det ikke kan rettes ved at
bøje rendejernene. Du må igang med at finde ud af hvorfor
den er blevet så skæv, det kan jo ikke passe at den har
været sådan altid.

Mvh Max

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-06-06 08:06

"Alemat" <tuttifrutti> skrev i en meddelelse

> Jeg rensede den igår, da den løb over her i sidste regnbyge. Jeg
> prøvede at spule med haveslangen efterfølgende for at se om det var
> pga snavs den løb over. Men løb stadig over.

Alle tagrender løber over hvis der kommer en meget kraftig byge. Hvis
den løber over i en mindre byge, er hele renden måske trykket ned, eller
der er bagfald, dvs. den hælder den forkerte vej. Hvis den er trykket
ned, skal bøjlerne rettes op igen. Bøjlerne kan være så gamle, at de er
rustet op, og så hjælper det ikke at du forsøger at rette dem op, så
skal de skiftes.

> Er det de der jernbøjler jeg skal bøje eller hvordan?

Ja, men forsigtigt, hældningen skal ikke være ret stor, ca. 1 0/00.

mvh
Preben

Fra : Max

Dato : 04-06-06 08:10

Hej Preben

> eller der er bagfald, dvs. den hælder den forkerte vej. Hvis den er
> trykket ned, skal bøjlerne rettes op igen. Bøjlerne kan være så

Det er godt du nævner det, jeg glemte at nævne at man jo føst
skulle checke om randen var vredet udaf, f.eks. ved at noget
havde hængt i den eller sådan noget.

Mvh Max

Fra : SKR

Dato : 03-06-06 21:57

Der skal ikke være hældning på en tagrende

Søren

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-06-06 22:18

http://www.metazinco.dk/monter.html