/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Vedr: Stofa Surfboard Cable modem
Fra : Feta


Dato : 17-06-01 03:45

Hej stofabrugere

Jeg har et Surfboard 583100 Cable modem, og jeg har et spørgsmål
desangående.

Når jeg ser på configurations siden http://192.168.100.1/signal.html for
cable modemmet står Power level i upstream på 35 dBmV, jeg har fået af vide
at den skulle stå på ca. 45 dBmV, men Stofa support siger at den står som
den skal.

Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad sker
der hvis min står for lavt, og hvordan får man Stofa support overbevist om
at den skal stilles højere, jeg har forsøgt 2 gange med samme resultat, de
siger at signalet er OK og ikke skal justeres højere.

Bent




 
 
Jan Chrillesen (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Jan Chrillesen


Dato : 17-06-01 06:11

Feta <feta@hotpop.com> wrote:

> Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad sker
> der hvis min står for lavt, og hvordan får man Stofa support overbevist om
> at den skal stilles højere, jeg har forsøgt 2 gange med samme resultat, de
> siger at signalet er OK og ikke skal justeres højere.

Har du bidt dig fast i størrelsen af et tal, du reelt ikke kender
betydningen af, eller har du problemer med din linie? Hvis du oplever
mærkbart dårligere performance end din kammerat, så kontakt Stofa med det,
og lad dem vurdere hvad problemet er. Hvis din linie fungerer som den skal
er der ikke nogen grund til at genere Stofanets supportere med den slags
henvendelser.

/Jan

Alexander (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Alexander


Dato : 17-06-01 09:28

HUUUUuuuu . hehehe
Det svar lyder som om du er en af " dem " .
hehe

"Jan Chrillesen" <chrille@isa.dknet.dk> wrote in message
news:9ghe5c$7rk$1@news.inet.tele.dk...
> Feta <feta@hotpop.com> wrote:
>
> > Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad
sker
> > der hvis min står for lavt, og hvordan får man Stofa support overbevist
om
> > at den skal stilles højere, jeg har forsøgt 2 gange med samme resultat,
de
> > siger at signalet er OK og ikke skal justeres højere.
>
> Har du bidt dig fast i størrelsen af et tal, du reelt ikke kender
> betydningen af, eller har du problemer med din linie? Hvis du oplever
> mærkbart dårligere performance end din kammerat, så kontakt Stofa med det,
> og lad dem vurdere hvad problemet er. Hvis din linie fungerer som den skal
> er der ikke nogen grund til at genere Stofanets supportere med den slags
> henvendelser.
>
> /Jan



Bertel Lund Hansen (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-06-01 09:37

Alexander skrev:

>Det svar lyder som om du er en af " dem " .

Det er vist rigtigt nok, men jeg - som almindelig kunde rundt
omkring - så da også helst at supportere ikke blev besværet med
irrelevante spørgsmål. De har nok af fornuftige ting at bruge
tiden på.

Men hvis du ikke har noget mod 45 minutters ventetid når du har
et påtrængende problem, så kan du naturligvis være ligeglad.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Alexander (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Alexander


Dato : 17-06-01 09:43

Bertel , det var ikke sådan jeg mente det .
Bare en forklaring af hvad det betyder ( det han spørg som ) var nok for at
han kunne blive glade af vide hvorfor de vil ikke stille dete højre.
jeg har min på 48 og den kører af helved til.
Så dettt.
Hilsen
Alex.

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message
news:gtqoitsn61esvmjb3ia74ikigk07a967p4@sunsite.dk...
> Alexander skrev:
>
> >Det svar lyder som om du er en af " dem " .
>
> Det er vist rigtigt nok, men jeg - som almindelig kunde rundt
> omkring - så da også helst at supportere ikke blev besværet med
> irrelevante spørgsmål. De har nok af fornuftige ting at bruge
> tiden på.
>
> Men hvis du ikke har noget mod 45 minutters ventetid når du har
> et påtrængende problem, så kan du naturligvis være ligeglad.
>
> --
> Bertel
> http://lundhansen.dk/bertel/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Jan Chrillesen (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Jan Chrillesen


Dato : 17-06-01 12:27

Alexander <Araya@e-mail.dk> wrote:

> HUUUUuuuu . hehehe
> Det svar lyder som om du er en af " dem " .

Jeg arbejder ikke for Telia/Stofa, hvis det er det du antyder.

/Jan

Nolimit (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Nolimit


Dato : 17-06-01 10:08

Hej

Dit modem står som det skal , da der er en +- faktor på 11. det vil sige at
i range fra 45 er det ok fra 34 og op til 56 så du har ikke problemer
mht. din opstream. Hvis du alligevel føler du har problemer kan det være
signal støjforholdet.

Mvh Jesper


"Feta" <feta@hotpop.com> skrev i en meddelelse
news:3b2c192c$0$195$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej stofabrugere
>
> Jeg har et Surfboard 583100 Cable modem, og jeg har et spørgsmål
> desangående.
>
> Når jeg ser på configurations siden http://192.168.100.1/signal.html for
> cable modemmet står Power level i upstream på 35 dBmV, jeg har fået af
vide
> at den skulle stå på ca. 45 dBmV, men Stofa support siger at den står som
> den skal.
>
> Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad
sker
> der hvis min står for lavt, og hvordan får man Stofa support overbevist om
> at den skal stilles højere, jeg har forsøgt 2 gange med samme resultat, de
> siger at signalet er OK og ikke skal justeres højere.
>
> Bent
>
>
>



Lars Hansen (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 18-06-01 22:50

"Feta" <feta@hotpop.com> wrote in message
news:3b2c192c$0$195$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad
sker
> der hvis min står for lavt,

Hej,

Hvis du er interesseret i Signal siden kan du kigge på følgende link:

http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/cmtips.html

Vælg "Find" i menuen og søg på "The upstream signal", så kommer du derned
.....

Min egen upstream svinger fra dag til dag fra ca. 48 til 58, hvor 58 er
modemets absolutte max. sendestyrke. Jeg gætter på, at det er når modemet
når ud over de 58, at linjen springer af, og jeg får følgende meddelelser i
loggen:

Alert: Received Async Error Range Failed
Information: HFC: Shutting Downstream Down
Information: *** BOOTING ***
osv.

Stofa kan åbenbart ikke fixe fejlen hos mig, da den er periodisk :(

Lars.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste