/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Får ikke lov til at køre hurtigere
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-06-06 00:52

Campister får ikke lov til at køre hurtigere:

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/INDLAND/606010436/1021/A


--
Per, Esbjerg



 
 
KHH (02-06-2006)
Kommentar
Fra : KHH


Dato : 02-06-06 07:48

Nej, gud være lovet, jeg finder det fint, hvis hastigheden på landevejen,
sættes op fra 70km/h til 80km./h, men at vi skal ligge og køre dødskørsel på
motorvejen, finder jeg ganske urimeligt.


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:447f7dac$0$27591$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Campister får ikke lov til at køre hurtigere:
>
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/INDLAND/606010436/1021/A
>
>
> --
> Per, Esbjerg
>



J. Kragh (02-06-2006)
Kommentar
Fra : J. Kragh


Dato : 02-06-06 08:10

Helt enig

80 km/h på landevej, så kører det for jer.

Henset til de danske bilisters generelle ringe køreevner og elendige
trafikmoral (jeg selv inklusive) finder jeg det dybt problematisk at bl.a.
DCU har så travlt med at få hastigheden sat op for alle. Det eneste det
medfører er flere totalhavarier.

mvh og go' pinse

Jørgen


"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:447fdf2a$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nej, gud være lovet, jeg finder det fint, hvis hastigheden på landevejen,
> sættes op fra 70km/h til 80km./h, men at vi skal ligge og køre dødskørsel
> på motorvejen, finder jeg ganske urimeligt.
>
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:447f7dac$0$27591$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Campister får ikke lov til at køre hurtigere:
>>
>> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/INDLAND/606010436/1021/A
>>
>>
>> --
>> Per, Esbjerg
>>
>
>



pedal (02-06-2006)
Kommentar
Fra : pedal


Dato : 02-06-06 15:28

Ikke enig
Den indstilling hæger ikke helt sammen med at de fleste kører ca 90km/t på
motor vej akkurat som lastbiler
mvh og god pinse
Kjeld

"J. Kragh" <Tailstrike@QRMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:447fe448$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Helt enig
>
> 80 km/h på landevej, så kører det for jer.
>
> Henset til de danske bilisters generelle ringe køreevner og elendige
> trafikmoral (jeg selv inklusive) finder jeg det dybt problematisk at bl.a.
> DCU har så travlt med at få hastigheden sat op for alle. Det eneste det
> medfører er flere totalhavarier.
>
> mvh og go' pinse
>
> Jørgen
>
>
> "KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:447fdf2a$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Nej, gud være lovet, jeg finder det fint, hvis hastigheden på landevejen,
>> sættes op fra 70km/h til 80km./h, men at vi skal ligge og køre dødskørsel
>> på motorvejen, finder jeg ganske urimeligt.
>>
>>
>> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:447f7dac$0$27591$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Campister får ikke lov til at køre hurtigere:
>>>
>>> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/INDLAND/606010436/1021/A
>>>
>>>
>>> --
>>> Per, Esbjerg
>>>
>>
>>
>
>



Kim Bonnesen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Kim Bonnesen


Dato : 02-06-06 20:12

Hej Pedal.

Jeg er lidt i samme posistion som dig, enten skal Lastbilerne ned og køre 80
på Motorvejen ellers skal Trailere&Campingvogne kunne køre det samme som
Lastbilerne. Jeg vil tro de fleste efterhånden følger hastigheden som
lastbilerne kører med; b.la, fordi de ikke gider at bliver overhalet af en
sådan kasse - for ikke at skulle ligge og slå"sse med en kraftig
luftpåvirkning af hastigheden på eget vogntog o.s.v.

Har desværre set flere eksempler på CV og bil der var tæt på at køre af
vejen p.g.a ovenstående.

Jeg syntes det er helt okay at man forsøger at hæve hastigheden ,men det
burde måske være på vilkår som i Tyskland = Tempo 100(køretøj godkendens i
Synshal)
Det er også bemærkelses værdigt at man i andre lande i Europa kan køre endnu
stærkere.......
HÅB : Der kommer vel snart en Harmonisering af hastigheder i hele EU , hvor
følger vi så ikke bare det også ????

Kim

"pedal" <p_e_dal@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44804adc$0$46975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ikke enig
> Den indstilling hæger ikke helt sammen med at de fleste kører ca 90km/t på
> motor vej akkurat som lastbiler
> mvh og god pinse
> Kjeld
>
> "J. Kragh" <Tailstrike@QRMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:447fe448$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Helt enig
>>
>> 80 km/h på landevej, så kører det for jer.
>>
>> Henset til de danske bilisters generelle ringe køreevner og elendige
>> trafikmoral (jeg selv inklusive) finder jeg det dybt problematisk at
>> bl.a. DCU har så travlt med at få hastigheden sat op for alle. Det eneste
>> det medfører er flere totalhavarier.
>>
>> mvh og go' pinse
>>
>> Jørgen
>>
>>
>> "KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:447fdf2a$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Nej, gud være lovet, jeg finder det fint, hvis hastigheden på
>>> landevejen, sættes op fra 70km/h til 80km./h, men at vi skal ligge og
>>> køre dødskørsel på motorvejen, finder jeg ganske urimeligt.
>>>
>>>
>>> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:447f7dac$0$27591$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>> Campister får ikke lov til at køre hurtigere:
>>>>
>>>> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/INDLAND/606010436/1021/A
>>>>
>>>>
>>>> --
>>>> Per, Esbjerg
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



MetroHenrik (06-06-2006)
Kommentar
Fra : MetroHenrik


Dato : 06-06-06 17:26


"KLIP"
> Jeg er lidt i samme posistion som dig, enten skal Lastbilerne ned og køre
80
> på Motorvejen ellers skal Trailere&Campingvogne kunne køre det samme som
> Lastbilerne.

> Kim
"KLIP"


Med risiko for at blive hængt ud som "flueknepper".

Hastighedsgrænsen for biler med anhænger, samt køretøjer >3500kg er på
motorveje ens. 80Km/t.
Derfor er det ikke et spørgsmål om at biler med CV skal kunne køre lige så
hurtigt som lastbilerne, eller lastbilerne skal have sat grænsen ned. Vi
skal bare alle overholde gældende lovgivning. Så bliver du fri for at blive
overhalet af en stor lastbil.

Problemet med busser og lastbiler, er som jeg ser det, at de konsekvent ikke
overholder hastighedsgrænserne. (og at de slipper godt fra det.)

Henrik



KHH (07-06-2006)
Kommentar
Fra : KHH


Dato : 07-06-06 08:03

Vi er helt enige.

Jeg så gerne mange flere anonyme videovogne fra færdselspolitiet, og gerne
med ekstra fokus på busser og lastvogne.

Vi skal ikke køre hurtigere, men lastvognstog og busser skal ned i fart, de
kører ofte meget uforsvarlig, bl. andet når de overhaler hinanden og også
når de overhaler CV.

Jeg finder det stærkt uforsvarligt, at vi kommer ind i en spiral, hvor det
hele bare drejer sig om, at få skruet hastigheden op.

Lastvognschauffører og deres arbejdsgivere bør sættes i en form for bøderegn
når og hvis de overtræder de gældende regler, så andre trafikanter føler sig
usikre.

Og for at svare på et andet spørgsmål til mig, jo jeg bruger campingvognen i
Påske, Pins og sommerferie, hverken mere eller mindre, resten af tiden står
den parkeret, samme sted som i vinterhi, nemlig i en lade.


"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4485abe1$0$38643$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "KLIP"
>> Jeg er lidt i samme posistion som dig, enten skal Lastbilerne ned og køre
> 80
>> på Motorvejen ellers skal Trailere&Campingvogne kunne køre det samme som
>> Lastbilerne.
>
>> Kim
> "KLIP"
>
>
> Med risiko for at blive hængt ud som "flueknepper".
>
> Hastighedsgrænsen for biler med anhænger, samt køretøjer >3500kg er på
> motorveje ens. 80Km/t.
> Derfor er det ikke et spørgsmål om at biler med CV skal kunne køre lige så
> hurtigt som lastbilerne, eller lastbilerne skal have sat grænsen ned. Vi
> skal bare alle overholde gældende lovgivning. Så bliver du fri for at
> blive
> overhalet af en stor lastbil.
>
> Problemet med busser og lastbiler, er som jeg ser det, at de konsekvent
> ikke
> overholder hastighedsgrænserne. (og at de slipper godt fra det.)
>
> Henrik
>
>



Per Henneberg Kriste~ (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-06-06 13:55

J. Kragh wrote:
> Helt enig

> 80 km/h på landevej, så kører det for jer.

> Henset til de danske bilisters generelle ringe køreevner og elendige
> trafikmoral (jeg selv inklusive) finder jeg det dybt problematisk at
> bl.a. DCU har så travlt med at få hastigheden sat op for alle. Det
> eneste det medfører er flere totalhavarier.

Jeg har nu ikke tænkt mig at køre hverken hurtigere eller langsommere på
motorvejen, hvis de ændrer hastighederne...

Men jeg er da begyndt at køre 70 km/t på landevejen. Så kan de lære det,
politikerne :)

--
Per, Esbjerg



Per Henneberg Kriste~ (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-06-06 13:57

KHH wrote:
> Nej, gud være lovet, jeg finder det fint, hvis hastigheden på
> landevejen, sættes op fra 70km/h til 80km./h, men at vi skal ligge og
> køre dødskørsel på motorvejen, finder jeg ganske urimeligt.

Hvad mener du er højeste hastighed på motorveje, der ikke er dødskørsel??


>
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:447f7dac$0$27591$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Campister får ikke lov til at køre hurtigere:
>>
>> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/INDLAND/606010436/1021/A
>>
>>
>> --
>> Per, Esbjerg



KHH (06-06-2006)
Kommentar
Fra : KHH


Dato : 06-06-06 07:05

Ja nu ligger det jo sådan, at en væltet campingvogn på fyn og en væltet
campingvogn i Jylland, muligvis på grund af for høj fart.

Jeg mener det er fint med de 80 km./h, da ret mange bilister med
campingvogn, faktisk kun kører få gange om året med CV spændt bagefter
bilen, dette giver sig selv, at manglende erfarind med påhæng, giver
usikkerhed, usikkerheden i denne kørsel vil blive forværret, hvis/når
hastighedspresset tvinger disse mennesker til, at køre hurtigere end deres
evner rækker til, netop på rund af mange øvelser.

Når nogen påstår, hvad der er i overensstemmelse med sandheden, at der i
Tyskland er muligheder for at køre 100 km./h, er det under ret strenge
regler, ikke alle kan køre 100 km./h, dette skal godkendes af de tyske
myndigheder, og er forbundet med en tilladelse.

Et andet argument er, at alt for mange, især på hjemvejen fra ferien, har
glemt alt om vægtfordelingen i CV, og bile og campingvogne står i et stort
(V), så vil nogen sige, jamen hvorfor skal det gå ud over mig, men
færdselsloven skal være sådan, at selv de dårlige førere af et køretøj kan
begå sig i trafikken.

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:44807479$0$27541$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> KHH wrote:
>> Nej, gud være lovet, jeg finder det fint, hvis hastigheden på
>> landevejen, sættes op fra 70km/h til 80km./h, men at vi skal ligge og
>> køre dødskørsel på motorvejen, finder jeg ganske urimeligt.
>
> Hvad mener du er højeste hastighed på motorveje, der ikke er dødskørsel??
>
>
>>
>>
>> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
>> meddelelse news:447f7dac$0$27591$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Campister får ikke lov til at køre hurtigere:
>>>
>>> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/INDLAND/606010436/1021/A
>>>
>>>
>>> --
>>> Per, Esbjerg
>
>



Per Henneberg Kriste~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-06-06 08:42

KHH wrote:

> Ja nu ligger det jo sådan, at en væltet campingvogn på fyn og en
> væltet campingvogn i Jylland, muligvis på grund af for høj fart.

Muligvis? Du aner intet om hvad der er sket, og så bruger du det som
argument.

Jeg må sige ... duer ikke, næste!

> Jeg mener det er fint med de 80 km./h, da ret mange bilister med
> campingvogn, faktisk kun kører få gange om året med CV spændt bagefter
> bilen,

Hvad får dig til at tro det? Tror du at de fleste campingvogne bliver brugt
1 gang om året - at man investere op til 200.000 kr. og så er det en årlig
engangsforestilling?

SPørg ude på campingpladserne. Det går godt derude - skriver bl.a. DCU (uden
at det giver sandhedsværdien i udsagnet særlig mange point).

> dette giver sig selv, at manglende erfarind med påhæng, giver
> usikkerhed,

Så du mener at fordi man kun kører en gang om året, så giver det usikkerhed?

Stakkels dem der kun kører på cykel en gang om året, det må da virkelig være
træls for dem!

> usikkerheden i denne kørsel vil blive forværret, hvis/når
> hastighedspresset tvinger disse mennesker til, at køre hurtigere end
> deres evner rækker til, netop på rund af mange øvelser.

Hvilket hastighedspres? Jeg tvivler på det får nogen til at køre hurtigere,
alle kører i dag mere end 70/80, det får nærmere loven tilpasset den
virkelige situation.

> Når nogen påstår, hvad der er i overensstemmelse med sandheden, at
> der i Tyskland er muligheder for at køre 100 km./h, er det under ret
> strenge regler, ikke alle kan køre 100 km./h, dette skal godkendes af
> de tyske myndigheder, og er forbundet med en tilladelse.

Det er da ikke ensbetydende med at vogntog der ikke er eller kan godkendes
ikke kan køre 100. Faktisk er alle campingvogne godkendt til mindst 100, så
jeg forstår slet ikke dit argument.

> Et andet argument er, at alt for mange, især på hjemvejen fra ferien,
> har glemt alt om vægtfordelingen i CV

Hvorfor tror du det?

>, og bile og campingvogne står i
> et stort (V), så vil nogen sige, jamen hvorfor skal det gå ud over
> mig, men færdselsloven skal være sådan, at selv de dårlige førere af
> et køretøj kan begå sig i trafikken.

Man behøver ikke køre 100 selv om man må.

Hvad kender du til lovforslaget? Er det en general forhøjelse til 100 eller
er det en forhøjelse til 100 a la det i Tyskland.

Først når vi har det på plads kan vi begynde at diskutere!

Du svarede ikke på mit spørgsmål. Hvad mener du er højeste hastighed på
motorveje, der ikke er dødskørsel?

--
Per, Esbjerg



KHH (06-06-2006)
Kommentar
Fra : KHH


Dato : 06-06-06 13:37

Alt over 80km./h med campingvogn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:448531e4$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> KHH wrote:
>
>> Ja nu ligger det jo sådan, at en væltet campingvogn på fyn og en
>> væltet campingvogn i Jylland, muligvis på grund af for høj fart.
>
> Muligvis? Du aner intet om hvad der er sket, og så bruger du det som
> argument.
>
> Jeg må sige ... duer ikke, næste!
>
>> Jeg mener det er fint med de 80 km./h, da ret mange bilister med
>> campingvogn, faktisk kun kører få gange om året med CV spændt bagefter
>> bilen,
>
> Hvad får dig til at tro det? Tror du at de fleste campingvogne bliver
> brugt 1 gang om året - at man investere op til 200.000 kr. og så er det en
> årlig engangsforestilling?
>
> SPørg ude på campingpladserne. Det går godt derude - skriver bl.a. DCU
> (uden at det giver sandhedsværdien i udsagnet særlig mange point).
>
>> dette giver sig selv, at manglende erfarind med påhæng, giver
>> usikkerhed,
>
> Så du mener at fordi man kun kører en gang om året, så giver det
> usikkerhed?
>
> Stakkels dem der kun kører på cykel en gang om året, det må da virkelig
> være træls for dem!
>
>> usikkerheden i denne kørsel vil blive forværret, hvis/når
>> hastighedspresset tvinger disse mennesker til, at køre hurtigere end
>> deres evner rækker til, netop på rund af mange øvelser.
>
> Hvilket hastighedspres? Jeg tvivler på det får nogen til at køre
> hurtigere, alle kører i dag mere end 70/80, det får nærmere loven
> tilpasset den virkelige situation.
>
>> Når nogen påstår, hvad der er i overensstemmelse med sandheden, at
>> der i Tyskland er muligheder for at køre 100 km./h, er det under ret
>> strenge regler, ikke alle kan køre 100 km./h, dette skal godkendes af
>> de tyske myndigheder, og er forbundet med en tilladelse.
>
> Det er da ikke ensbetydende med at vogntog der ikke er eller kan godkendes
> ikke kan køre 100. Faktisk er alle campingvogne godkendt til mindst 100,
> så jeg forstår slet ikke dit argument.
>
>> Et andet argument er, at alt for mange, især på hjemvejen fra ferien,
>> har glemt alt om vægtfordelingen i CV
>
> Hvorfor tror du det?
>
>>, og bile og campingvogne står i
>> et stort (V), så vil nogen sige, jamen hvorfor skal det gå ud over
>> mig, men færdselsloven skal være sådan, at selv de dårlige førere af
>> et køretøj kan begå sig i trafikken.
>
> Man behøver ikke køre 100 selv om man må.
>
> Hvad kender du til lovforslaget? Er det en general forhøjelse til 100
> eller er det en forhøjelse til 100 a la det i Tyskland.
>
> Først når vi har det på plads kan vi begynde at diskutere!
>
> Du svarede ikke på mit spørgsmål. Hvad mener du er højeste hastighed på
> motorveje, der ikke er dødskørsel?
>
> --
> Per, Esbjerg
>



Jan Bøgh (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 06-06-06 16:01

KHH skrev i 448576dd$0$27586$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:
> Alt over 80km./h med campingvogn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du trænger alvorligt til at få udskiftet dit tastatur. Udråbstegnet hænger
tilsyneladen fast.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html



Per Henneberg Kriste~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-06-06 17:19

Jan Bøgh wrote:
> KHH skrev i 448576dd$0$27586$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:
>> Alt over 80km./h med campingvogn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> Du trænger alvorligt til at få udskiftet dit tastatur. Udråbstegnet
> hænger tilsyneladen fast.

Der er også en tast der hænger - det må være topposttasten.

--
Per, Esbjerg



Bent Nielsen (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Bent Nielsen


Dato : 06-06-06 17:18


"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:448576dd$0$27586$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Alt over 80km./h med campingvogn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:448531e4$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> KHH wrote:
>>
>>> Ja nu ligger det jo sådan, at en væltet campingvogn på fyn og en
>>> væltet campingvogn i Jylland, muligvis på grund af for høj fart.

Jeg håber da ikke at du kører til Frankrig, hverken solo eller med CV, der
er det bare røvefarligt at være på vejene, campingvogne der må køre op til
130 km/t og nogle gør det sgu, uden at komme galt afsted.

mvh
Bent



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste