Identifere netkort ved at blinke med LED.
Fra : Tomas Pedersen

Dato : 31-05-06 19:42

Når netkablet skal i rette netkort kan det være besværligt at gætte hvor
det skal sættes i. I windows opdagede jeg engang lidt tilfældigt en fiks
funktion hvor man kunne vælge et netkort og få lysdioden til at blinke,
findes noget tilsvarende til linux?

Tomas

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 31-05-06 19:54

Tomas Pedersen <patina@dbmail.dk> wrote:

> [...]
> det skal sættes i. I windows opdagede jeg engang lidt tilfældigt en fiks
> funktion hvor man kunne vælge et netkort og få lysdioden til at blinke,

Prøv at kigge på ethtool.

--
Allan Willems Joergensen

"Their Shadows come again." Delenn

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 01-06-06 15:17

On Wed, 31 May 2006 18:54:01 +0000, Allan Willems Joergensen wrote:

> Prøv at kigge på ethtool.

Det er da muligt at jeg har overset noget, men jeg kan ikke finde funktion
der, som skulle kunne tænde eller slukke en lysdiode.

Tomas

Fra : Benny Amorsen

Dato : 01-06-06 15:39

TP> Det er da muligt at jeg har overset noget, men jeg kan ikke finde
TP> funktion der, som skulle kunne tænde eller slukke en lysdiode.

-p

/Benny

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 01-06-06 15:55

On Thu, 01 Jun 2006 16:39:13 +0200, Benny Amorsen wrote:

> -p

Du har ret, synet var ikke helt skarpt der.

Desværre virker det ikke med RTL8139, som er de netkort jeg har flest af.

Tomas

Fra : Leif Neland

Dato : 31-05-06 20:45

Tomas Pedersen wrote:

> [...]
> hvor det skal sættes i. I windows opdagede jeg engang lidt tilfældigt
> en fiks funktion hvor man kunne vælge et netkort og få lysdioden til

Rent OT, hvordan?

Leif

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 01-06-06 15:18

On Wed, 31 May 2006 21:45:13 +0200, Leif Neland wrote:

> Rent OT, hvordan?

I windows? Et eller andet sted i netkortsopsætningen. I nærheden af hvor
man vælger hastighed og duplex.

Tomas

Fra : Christian Iversen

Dato : 01-06-06 18:05

Tomas Pedersen wrote:

> I windows? Et eller andet sted i netkortsopsætningen. I nærheden af hvor
> man vælger hastighed og duplex.

Det er da kun nogle drivere så.

--
| Christian Iversen | I bought a speed-reading book, because I |
| chrivers@iversen-net.dk | wanted to be a speed-reader. Did I read |

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 01-06-06 18:51

On Thu, 01 Jun 2006 19:04:32 +0200, Christian Iversen wrote:

> Det er da kun nogle drivere så.

Jeg ved det ikke. Jeg beskæftiger mig yderst sjældent med windows og det
er længe siden, så jeg kan ikke sige det mere præcist.

Tomas

Fra : Christian Iversen

Dato : 01-06-06 21:51

Tomas Pedersen wrote:

> Jeg ved det ikke. Jeg beskæftiger mig yderst sjældent med windows og det
> er længe siden, så jeg kan ikke sige det mere præcist.

Jeg ved bare at det ikke er en generel indstilling, for jeg har ikke set den
før.

--
| Christian Iversen | Come on, let's make a horse out of clay |
| chrivers@iversen-net.dk | |

Fra : Benny Amorsen

Dato : 02-06-06 08:26

CI> Jeg ved bare at det ikke er en generel indstilling, for jeg har
CI> ikke set den før.

Det er også langt fra al hardware, der understøtter det.

/Benny

Fra : Christian Iversen

Dato : 02-06-06 11:17

Benny Amorsen wrote:

> Det er også langt fra al hardware, der understøtter det.

Det lyder rigtigt nok.

--
| Christian Iversen | And they start softly-softly-catchy-monkey |
| chrivers@iversen-net.dk | |

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 02-06-06 16:18

On Fri, 02 Jun 2006 09:26:01 +0200, Benny Amorsen wrote:

> Det er også langt fra al hardware, der understøtter det.

Sakset fra man ethtool:

initiates adapter-specific action intended to enable an operator to easily
identify the adapter by sight. typically this involves blinking one
or more LEDs on the specific ethernet port.

Adapter-specifik må jo betyde at det er forskelligt fra netkort til
netkort hvad der sker.

Tomas