Ubuntu 6.06 LTS RC
Fra : Henning

Dato : 30-05-06 08:03

Jeg har lidt problemer med, at få mit nvidia kort til at blive "aktiveret".

Jeg har hentet den nye Ubuntu (6.06 LTS RC).
Først kørte jeg den live, installerede nvidia-glx under live, og dér
virkede det fint. Senere besluttede jeg mig for at installere 6.06 på
harddisken.

Under live installerede den nvidia-glx v. 1.0.8756
Men under min installerede version af 6.06, v. 1.0.8762

Jeg kunne fint kører "sudo nvidia-glx-config enable", derefter restarte
x-serveren, og så var nvidia kortet aktiveret.

Men gør jeg det samme under den installerede version, sker dette:

$ sudo nvidia-glx-config enable

Error: your X configuration has been altered.
This script cannot proceed automatically. If you believe that this
not correct, you can update the md5sum entry executing the following
command:
md5sum /etc/X11/xorg.conf | sudo tee /var/lib/x11/xorg.conf.md5sum
otherwise edit manually /etc/X11/xorg.conf to change the Driver section
from nv to nvidia.

Som de to sidste linier skriver, kan man manuelt skifte nv til nvidia.
Men så går det helt galt, og x-serveren vil ikke starte.

Nogen der kan hjælpe mig med dette?

På forhånd tak
Mvh
- Henning

Fra : none

Dato : 30-05-06 19:21

Henning wrote:
> [...]
>
> Som de to sidste linier skriver, kan man manuelt skifte nv til nvidia.
> Men så går det helt galt, og x-serveren vil ikke starte.

Visse moduler kan have samarbejdsbesvær med nvidia.
Selv har jeg følgende:

Section "Module"
Load "GLcore"
Load "bitmap"
Load "ddc"
Load "dri"
Load "extmod"
Load "freetype"
Load "glx"
Load "int10"
Load "type1"
Load "vbe"
EndSection

Husk!!! At nvidia ikke længere autoprobes i X... Derfor skal du indsætte
nvidia i /etc/modules

Fra : Henning

Dato : 01-06-06 10:43

Fik ordnet mit problem.

Istedet for at køre "sudo nvidia-glx-config enable", kørte jeg "sudo
nvidia-xconfig"
Derefter virkede det :)