Mangler en let billedfremviser
Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-05-06 14:46

Jeg har ledt og ledt og ledt efter en let billedfremviser (til FreeBSD),
men jeg har ikke haft nogen success. Den behøver ikke have nogen grafisk
brugerflade, bare den kan vise billeder, zoome, bevæge sig frem og
tilbage blandt billederne i en mappe. Det er vigtigt at jeg kan bruge
tastaturet til alt dette.

Og så skal den som sagt være lille og let. Jeg gider ikke sidde og vente
sekunder på at den starter.

Hvis den kan vise thumbnails over alle billederne i en mappe, ville det
være fint, men det er ikke noget krav.

Er der nogen der kender sådan en fyr? Jeg brugte IrfanView under
Windows, hvis det skulle sige nogen noget.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-05-06 16:34

On 29 May 2006 13:45:40 GMT, Lars wrote:

> Jeg har ledt og ledt og ledt efter en let billedfremviser (til FreeBSD),

Jeg kan godt lide 'feh':

<http://linuxbrit.co.uk/feh/>

(Udover dens grimme menuer, men dem bruger jeg aldrig).

Mvh.

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 30-05-06 08:12

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> tastaturet til alt dette.
>
> Og så skal den som sagt være lille og let. Jeg gider ikke sidde og vente

gqview er meget hurtig, ihvertfald, og har mange tastaturgenveje.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Philosopher's syndrome: mistaking a failure of imagination for an insight
into necessity.
- Daniel Dennett (could also be said of others than philosphers)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-05-06 11:45

On 2006-05-30, Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@challenge.dk> wrote:
> gqview er meget hurtig, ihvertfald, og har mange tastaturgenveje.

Det ser ud til at være lige hvad jeg søger. Men den er ikke så hurtig
som feh, til at vise billederne(?) - ikke her i hvert fald.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 30-05-06 12:39

Lars Stokholm wrote:

> Det ser ud til at være lige hvad jeg søger. Men den er ikke så hurtig
> som feh, til at vise billederne(?) - ikke her i hvert fald.

Jeg kender ikke rigtigt feh, så det er meget muligt.

Men gqview er nu ret hurtig her.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Today, the record companies are saying MP3s are the biggest evil. Tomorrow
they're going to say they're the greatest thing when they figure
them out.
- Gene Kan, Gnutella developer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-05-06 18:15

Lars Stokholm <this@is.invalid> writes:

> Det ser ud til at være lige hvad jeg søger. Men den er ikke så
> hurtig som feh, til at vise billederne(?) - ikke her i hvert fald.

Hvis den skalerer som standard kan du indstille den til en hurtigere
(og knapt så køn) skaleringsalgoritme.
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu Dapper, Debian Sarge & Sid