/dev/loop i Debian Sid og Xen
Fra : Morten Christensen

Dato : 22-05-06 09:11

Jeg har fået Xen til at køre på en Debian Unstable med en
standard-opsætning, hvor jeg primært har fulgt denne vejledning
http://www.debian-administration.org/articles/396.

Hver gang jeg (gen)starter den fysiske maskine (dom0) løber jeg
imidlertid ind i det her problem, når jeg starter domU med
xm create -c vm.cfg
Error: Device 769 (vbd) could not be connected. Backend device not found.

Google har vist denne løsning:
http://lists.xensource.com/archives/html/xen-users/2006-01/msg01302.html

Dvs. at jeg må skrive
mknod /dev/loop8 b 7 8
losetup /dev/loop8

for at kunne starte xen-domU'erne. Hvis dom0 genstarter uden at
domU'erne har været lukket ned, fortsætter de efter genstarten, og så
behøves de 2 linier ikke, men hvis domU'erne har været lukket ved
genstarten, virker xen's auto-funktion ikke.

Har I forslag til, hvordan jeg kan komme ud over det problem ?

--
Morten Christensen

Fra : Mogens V.

Dato : 22-05-06 20:39

Morten Christensen wrote:
> [...]
> genstarten, virker xen's auto-funktion ikke.
>
> Har I forslag til, hvordan jeg kan komme ud over det problem ?

Yes, prøv på xen-users listen på xensource.com

--
Kind regards,
Mogens V.