Updates til (open)SUSE-10.1, hvor?
Fra : Morten Guldager

Dato : 18-05-06 16:53

Hejsa,

Jeg har installeret mig en opensuse-10.1 direkte fra nettet.

Det spiller fint nok.

Men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal pege YOU hen for
at se efter updates. (Jeg vil tro jeg mangler en egnet URL)

Nogen der kan hjælpe mig her?

/Morten

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 19-05-06 00:57

Morten Guldager skrev:
> [...]
>
> Men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal pege YOU hen for
> at se efter updates. (Jeg vil tro jeg mangler en egnet URL)

Du kunne prøve:
ftp://ftp.gwdg.de/pub/suse/update/10.1/

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Yndlingscitat: "Observation statements and statements of experimental

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 19-05-06 01:07

Jacob Tranholm skrev:

> Du kunne prøve:
> ftp://ftp.gwdg.de/pub/suse/update/10.1/

Ellers kan Apt for SuSE <http://linux01.gwdg.de/apt4rpm/> og/eller Smart
<http://susewiki.org/index.php?title=Smart> anvendes til at gøre
opdateringsprocesserne nemmere...

Fra : Morten Guldager

Dato : 19-05-06 08:25

2006-05-18 Jacob Tranholm wrote

> Du kunne prøve:
> ftp://ftp.gwdg.de/pub/suse/update/10.1/

Jo, der ligger da et par pakker.

Mit spørgsmål gik på hvor mon opensuse (eller Novell) har gemt deres officielle
updates. (hvis der da altså overhovedet er nogen)

/Morten

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 20-05-06 22:16

Morten Guldager skrev:

> Jo, der ligger da et par pakker.
>
> Mit spørgsmål gik på hvor mon opensuse (eller Novell) har gemt deres officielle
> updates. (hvis der da altså overhovedet er nogen)

'ftp://ftp.gwdg.de/pub/suse/update/10.1/' er mig bekendt ét af de
officielle mirrors. Men ellers kan du jo bruge
'ftp://ftp.suse.com/pub/suse/update/10.1/', hvis dette virker mere
officielt. SuSE 10.1 er jo kun lidt mere end en uge gammel, og de
officielle opdateringer skal nok komme...

Ellers er der allerede et stort udvalg af uofficielle opdateringer ved
anvendelse af Apt for SuSE eller Smart. Jeg har først selv prøvet Smart
med 10.1, hvor jeg tidligere bare har anvendt Apt for SuSE, men jeg må
indrømme, at programmet har mange gode egenskaber og jeg ville nødigt
undvære det. Ved anvendelse af Smart kan du få adgang til langt flere
kilder end for både Apt og YaST.

Fra : Morten Guldager

Dato : 21-05-06 06:33

2006-05-20 Jacob Tranholm wrote

> [...]
> officielt. SuSE 10.1 er jo kun lidt mere end en uge gammel, og de
> officielle opdateringer skal nok komme...

Jo, jeg fandt cirka frem til det samme i går aftes...

Det der har forvirret mig er at jeg startede med at installerede noget
der blev kaldt "opensuse" men mine opdateringer skal åbenbart hedde "suse"

Fint nok.

Min installations base blev suget med rsync fra rsync.opensuse.org.
Men der finder jeg jo så ikke opdateringer. Og rsync.suse.com duer ikke.

ftp.gwdg.de ser helt bestemt ud til at kunne bruges i stedet.

Takker.

/Morten